nree Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei, har 4 stk gamle skole pcer som jeg har fått i oppdrag og innstalere Windows XP på. Jeg booter fra cd men etter en stund når den har lastet inn drivere (Di driverene instalasjonen skal bruke for keyboard osv) Kommer det opp feilmeldingen: Det er oppdaget ett problem, og Windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. session3_initialization_failed Vist det er første gang du ser denne........ osv.. Det har vært instalert Windows 98 med netware, novell osv. på disse datamaskiene. Det kom også opp en noe slik melding en gang at instalasjonen ikke kunne forsettes pga. det lå noen instalasjonsfiler/systemfiler osv. Disken er også på 10GB men jeg har bare sett at hvær partisjon er 2 gb (2 partisjoner) Noen som har noen forslag? Han ene systemansvarlige jeg har fått pcene fra sa jeg måtte ha en diskett... Formaterings diskett kansje? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvilke maskiner snakker vi om? Prosessor, ram, hdd osv... Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Prosessor: AMD K6 500Mhz eller 300Mhz tror jeg Ram: 256MB SD-RAM HDD: Westeren Digital 10GB IDE Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 300Mhz høres litt lite ut. Men uansett, har du testet maskinene for maskinvarefeil? Da tenker eg på minnetest spesielt. Memtest86+ el lignende. Det kan være minnefeil. Eller kommer alle med samme feilmeling? Lenke til kommentar
nree Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har foreløpig bare testet 1 men jeg kunne starte Windows 98 som workstation. Det er derfor det er så merkelig.. Alle pcene er prikklike og har akkuratt det samme i hardware og software.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hvor store er partisjonene egentlig? Du skrev at disken var på 10 GB med 2 partisjoner på 2 GB. Hvis systempartisjonen er på 2 GB vil det ikke være nok plass til å installere XP. Da må du slå sammen partisjonene først. Lenke til kommentar
olejohnny Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hei, sjekk linken under, mulig den kan gi noen indikasjoner på hva du må se etter http://aumha.org/win5/kbestop.php Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 2GB på disken nok for lite til XPèn, sjekk ut at HKènen har ACPI-støtte, mulig den saken kan ordnes med nyere bios ? Lenke til kommentar
nree Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 I bios står det at disken er på 10GB Jeg vil ha en partisjon som er helt ren og NTFS som dekker hele HD. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 I bios står det at disken er på 10GBJeg vil ha en partisjon som er helt ren og NTFS som dekker hele HD. 5126940[/snapback] Da sletter du alle partisjoner og formaterer hele disken til en partisjon.. Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Prosessor: AMD K6 500Mhz eller 300Mhz tror jegRam: 256MB SD-RAM HDD: Westeren Digital 10GB IDE 5124855[/snapback] Jeg prøvde det samme med en tilsvarende PC på skolen, og jeg fikk op feilmeldingen "Makinen har ikke nok systemresurser" (eller noe sånt). Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Win2k passer bedre for de boxene der..... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Hvis maskinen har for lite systemresurser og du likevell vil installere xp, så ta ut hd og sett den i en nyere maskin. Boot med xpcd i maskin nr 2. etter første omstart sett hd inn i maskin nr 1 og start installasjonen. Gjorde dette med en intel p166 mmx med 4 mb skjermkort og 186 mb ram. Maskinen var så treg at når jeg skrev i word, så kom teksten på skjermen med en forsinkelse på ca 1 sek. Simen1 viste meg dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå