crysys Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Da var lommeboken fyllt opp og klar for og tappes igjen. Men er i stor tvil om hva jeg skal velge. Hva synes dere? Begge disse maskinene har 2,1ghz centrino, 2gb ddr2-533mhz og Geforce go 7800gtx. Det som skiller dem er Dell m170 - bluetooth - 80gb 5400 - 17"w 1920 x1200 - 100mb lan Shg - Webcam - 100gb SATA 7200 - 17"w 1680 x 1050 - 1000mb lan - Numpad Prisen er omtrent den samme. Hva ville dere ha valgt? Og hvorfor? (hvorfor er det viktigste) Endret 8. november 2005 av crysys Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Begge har Gigabit nettverk SHG har minnekortleser som støtter flere standarder enn Dells SD-kortleser. Dell har 6 USB-porter mot 4 på SHG. SHG har IR og Seriellport, noe dell ikke har. Utenom det så er det ganske likt, men ja skjermoppløsningen vil være et viktig valg. Og selvfølgelig kommer da utseende og garantiordninger med i valget ditt. Dell kan leveres med 3 års på stedet garanti. Lenke til kommentar
crysys Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Hmz, nå heller jeg enda mer mot Dell Men hvor merkbar er ytelsen mellom harddiskene? Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hmz, nå heller jeg enda mer mot Dell Men hvor merkbar er ytelsen mellom harddiskene? 5125988[/snapback] Søketiden på 7200 RPM disken vil nok være merkbart raskere. Overføringshastigheten vil også være i favør til 7200 RPM disken da lagringstettheten er omtrent like høy som 5400 RPM disken. Men Dell maskinen kan da også fåes med 7200 rpm disk, om det ikke står på webben kan du ringe og be om tilbud Lenke til kommentar
crysys Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Takker for tilbudet yokko, men nei takk. Jeg vil ha 7800gtx Hva med 133 mot 150 grensesnitt da? Kjenner noen forresten til noen tester på dette? (ja jeg er lat og gidder ikke å lete selv ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Bortsett fra brukervennlig tastatur(ikke for lite og propritær plassering av taster), porter, vekt, batteritid osv så synes jeg skjermen er det viktigste valget på en bærbar. Hva skal jeg bruke den til, vil jeg bruke mye ekstern skjerm eller mest skjermen på laptopen. Jeg ville valgt den med best mulig skjerm og skjermkort, disk kan byttes ut eller deales inn. Skal man bruke den mye i en docking med ekstern skjerm el. så holder det med en "dårlig" XGA skjerm og ellers super ytelse og funksjonalitet. Skjerm er ofte det som avgjør om en bærbar er dyr eller billig. IR og seriell bruker jeg nesten aldri lenger. Når det gjelder telefoner bruker jeg bluetooth. Så har den Wlan og Bluetooth holder det som regel. Kan være noen kabler man trenger, men de får man som regel i USB alikevel. Jeg synes Wlan er viktig for portabilitet. Numpad kan jeg også klare meg uten på en bærbar så lenge du ikke er regnskapsfører eller puncher tall mye og synes numlock med numpad i selve tastaturet er en dårlig løsning.(IBM thinkpads har bra tastatur løsninger) Ellers er vekt og batterilevetid ofte noe man ikke tenker på ved kjøpet, men ergrer seg over i etterkant. Samt "kunne den integrerte DVD brenneren vert kjekt i backup øyemed?" ol. Endret 9. november 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Gjør oppmerksom på at alt som heter salg av utstyr, maskiner o.l. skal taes på bruktmarkedet, IKKE på forumet! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Shg leverer ikke pcen Lenke til kommentar
crysys Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Shg leverer ikke pcen 5127786[/snapback] Og hvor tar du dette ifra? Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Shg har vel den muligens på lager 11/11? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå