WildRover Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei jeg skal legge kabel fra 1. til 2. etasje. Jeg tenkte å bruke en slik i begge etasjene: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304249&cks=PRL Hvordan kobler man denne på kabelen. Jeg har en kabel som har kontakt på begge sider. Er det bare å klippe? også bruke en "krympetang"? Må man kunne dette for å gjøre det eller er det simple greier? Øyvind Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 søk på google...hehe neida...tenker du på fargekoder å sånn? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hmm, er vel enten skruterminaler på de kontaktene eller sånn opplegg du trenger krone verktøy til. Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Så det er altså ikke noe problem? Kronje verktøy og fargekoder hadde vært bra hvis dere hadde utdypet lit.. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Så det er altså ikke noe problem? Kronje verktøy og fargekoder hadde vært bra hvis dere hadde utdypet lit.. 5124023[/snapback] I en TP kabel er det 4 trådpar altså 8 tråder, hver tråd har en fargekode, og det er standarder for hvilken rekkefølge de forskjellige fargene skal stå. Ikke at det er så nøye bare det er riktig på begge sider. Et krone verktøy er veldig enkelt å bruke. Man legger ene tråden over der du skal ha den, setter kroneverktøyet over og trykker, så blir tråden avisolert og på plass, overflødig tråd på ene siden blir også kappet av. Lenke til kommentar
m-jense3 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 den var litt vrien den der...hadde vært enklere om man så det med egne øyne...:-D Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Tusen takk for svar! Ja skjønte ca den.. Men vil det kanskje blitt mye letter hvis jeg bare stakk kabelen gjennom veggen og satte på en ny "nettverksplugg"? Så slapp man alt styret med kroneverktøy.. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tusen takk for svar!Ja skjønte ca den.. Men vil det kanskje blitt mye letter hvis jeg bare stakk kabelen gjennom veggen og satte på en ny "nettverksplugg"? Så slapp man alt styret med kroneverktøy.. 5124149[/snapback] Da må du ha modulartang, og dette med fargekoder gjelder uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå