Gå til innhold

Ønsker godt råd om nytt AGP skjermkort

Bennyhil

Anbefalte innlegg

Trenger råd:

Skal ha et nytt AGP skjermkort til et ASUS P4C800 HK. Hva yter best og gir mest for pengene. Blir mye brukt til spill og video redigering. Har 2,8-800 HT (3,36) 1 giga minne

Har en av disse i tankene eller så tar jeg tips om annet også.

MAX pris 2000.-

6800XT

http://www.pointofview-online.com/products/6800xt.php

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=3

6800GX

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=22.11.2005

6600GT

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=2

Eller et ATI kort med tilsvarende ytelse!

Kom gjerne med tips og linker til tester o.l.

På forhånd takk

Endret av Bennyhil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må beklage at jeg ikke har lest alle regler her inne 100% å de er synd at noen store bokstaver i en overskrift ødelegger livet å meningen med det til så mange. Har aldri brydd meg om sånt selv bare innholdet i det som er skrevet er skrevet på normal måte. Nå er det rettet å jeg håper livet går videre etter en sånn dødssynd!

Men er det ikke noen som har noe svar så er det muligens best å slette denne tråden.

Lenke til kommentar

kjøp 6600GT, det er litt billigere enn det dyreste, det har 140Mhz mer Core Clock enn GX kortet, og 150Mhz mer Memory Clock enn GX kortet. og at 6600GT kortet har GDDR3 minne, noe som ikkje 6800GX kortet har.

Men siden du skriver at budskjettet ditt er 2000kr, så ville eg valgt et "Gainward GeForce 6600GT Golden Sample Ultra/1960 XP 128MB ViVo"

Link: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25572

(ser kun utifra fakta)

rett meg hvis det er feil.

Vegard :)

Lenke til kommentar

gå for 6600gt kortet..det har masser av power til og fikkle me litt spilling og videoredigering.....

ps lykke til me den caps lockèn :tease:

personelig ville jeg ligget unna de billigste merkenen da di slurver me vifte kvaliteten

legger en link er til et MSI kort hos ps data

men vil da ha litt mere guffe (for morro skyld) kan du ta dette kortet...6800

det er ogå noe som heter prisguide her som er greij og bruke..den jeg har brukt til og hjelpe deg .greit nok og bruke den da det ofte sitter kranglete fjortisser her som oftest liker og krangle over småfeil i stedet for og faktisk hjelpe til...

forslaget til han over meg ver ikke dålig ..men det er ett gamer kort..noe du ikke trenger etter din egen beskrivelse...

obs så leif hengende her.. ;)

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
x800GT er eit bedre valg.

5124460[/snapback]

ja, men etter det inntrykket eg fikk av trådstarter er han mest innterresert i kort med nVidia Brikkesett.

EDIT: dessuten, så eksisterer det kortet du henviste til kun i PCIe form. ikkje AGP

5124528[/snapback]

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313555&cks=PRL ;)

Gå for det, trådstarter.

5124634[/snapback]

ja, det er et bra valg.

OT: prisguiden er feil, det står at det ikkje eksisterer AGP versjon av det skjermkortet.

Lenke til kommentar

Jeg låner topic`en litt, hvis det er ok.

Hvordan yter dette X800GT mot 6800 XT?

Mitt bruksområde er først og fremst gaming på en 19" crt. Vil gjerne ha bra effekt både på Directx- og OpenGl-baserte spill, dvs. både på HL2 og Q4. Skjønner at GF-kortet er best på OpenGl-spill.

Vil GF-kortet yte bedre enn ATI-kortet på f.eks. det kommende UT2007?

Vil gjerne ha innspill på fordeler og ulemper, f.eks. i forhold til ytelse i en oppløsning på 1280 x 1024.

Lenke til kommentar

Takker alle sammen for nå begynner det å gå på rette sporet. Noen som kan ’hoste’ opp en sammenligning, test eller sånt mellom ATI 800GT og 6600GT, 6800XT. Har et 6600 og et 9700np på andre maskiner her i huset å synes de virker ganske så bra begge to. Så om det blir GeForce eller ATI det kommer an på ytelse og pris.

Den X800 GT fra komplett virket grei, men jeg må bare innrømme at når min engels ikke er 100% å det dukker opp kort med nummer og 2 bokstaver bak om hverandre som en ikke forstår om det betyr opp eller ned på ytelsen mange ganger må en ha det litt inn med teskje! :blush: . Er vel ikke lenge siden ATI 9600 XT var TOPP å nå betyr XT nærmest bunn. Hmmm.

Men forstår jeg riktig så yter x800 og 6600gt ganske likt mens 6800XT legger seg litt bak i denne leksa?

Føler liksom at det er best å sette opp en max pris å så sjekke ut hva som gir mest for pengene der å da. Alltid noe bedre og bare LITT dyrere og neste uke går det til halv pris å nye ting på vei inn. Huff, synes ikke det er lenge siden jeg hadde 486/33 med ET6000 pci og 1MB minne og var kongen på haugen! Eneste som er likt i dag er vel prisen! :dribble::cry:

Lenke til kommentar
Takker alle sammen for nå begynner det å gå på rette sporet. Noen som kan ’hoste’ opp en sammenligning, test eller sånt mellom ATI 800GT og 6600GT, 6800XT. Har et 6600 og et 9700np på andre maskiner her i huset å synes de virker ganske så bra begge to. Så om det blir GeForce eller ATI det kommer an på ytelse og pris.

Test på tomshardware fra i sommer med masse AGP kort:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/index.html

Lenke til kommentar

Hei igjen

Det er for min skyld lov av alle som ønsker det å legge inn spørsmål i denne tråden. Troe jeg bare er en av VELDIG mange som er veldig usukker på hva som yter best å hva som bare er salgstrix av disse skjerm kortene.

Har sjekket det jeg kan og alle 6600, 6800 x700 og x800 er å få levert i AGP en så lenge.

Så første valg for dere ville i mitt tilfelle være 6800XT? Det vil yte bedre en 6600gt kort? 6800gt kort er for dyrt for meg i denne omgang, men etter jul er vel de også ned i 1800.- det er jeg vel sikker på. MEN som sagt det er bare å bestemte seg i dag å kjøpe det som føles best å IKKE se etter i prislister de neste halve året for da får en mest lyst til å gråte! Alt går jo så skikkelig ned i rykk å napp!

Har ikke lyst på brukt skjermkort, litt dårlig erfaring fra tidligere forsøk, dessverre!

Da vil jeg tro at 6800XT på multicom blir valget for jeg kan hente det og sliper alle post gebyr, eller kjenner noen det til et kjempe tilbud så jeg kan betale med visa å få det hjem som postpakke til en greiere pris eller helst bedre?

Liker best MPX, multicom, komplett å til NØD PSdata, da må det være KJEME NØD. Men har noen god erfaringer med andre nett butikker så prøver jeg gjerne dem!

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...relagerantall=3

HUSK Spør i vei om alt som har med skjermkort å gjøre, tror mange leser denne tråden for det er nok mange som ikke forstår opp å ned på den måten de merker skjem kort på. GT er vel greit, men betyr XT bedre eller dårligere, hva betyr GS, Hmmmm

Alle som forstår noe her legg inn gode råd for å hjelpe oss! På forånd takk alle sammen

Svein

Lenke til kommentar

Altså, for 6800-serien, er Ultra best. Deretter GT (som er nesten samme kortet som ultra, bare litt lavere klokket). XT er dårligere enn GT og NU, det er omtrent som et LE kort (enda dårligere enn det? mener det er lavere klokket, med samme antall pipeline (8)). GS er vel Gainward sine "golden sample" kort, og ikke noen offisielle betegnelse fra nvidia såvidt jeg vet. Gainward produserter mange GS kort, både 6600GT GS og f.eks 6800GT GS. Betyr at de er høyere klokket enn fabrikkstandard. Fordelen med å kjøpe kort fra 6800-serien framfor et f.eks 6600GT, som er nærmeste konkurrent til de lavere modellene i 6800-serien er at mange kort kan softmoddes, slik at de yter mye bedre enn standard. dette kan ikke gjøres på 6600GT, da det er en annen kjerne, som allerede har alle pipelines åpne. dette avhenger selvfølgelig en del fra kort til kort. men noen har flaks (jeg hadde det med mitt gamle LE kort).

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Takker så mye til dere alle sammen. Føles godt å få hjelp til noe jeg føler meg så usikker på som den overflod av skjermkort og tall å nr i øst å vest som de produsentene der legger frem for oss i dag, ikke lett å holde tunga rett i munnen i mange sånne tilfeller.

Takker godt for det siste innlegget fra ’Wazu’, enda jeg ikke er noen klokke spesialist heller, men med tiden må vel det også prøves. Virker jo som noe alle gjør i dag. Husker jeg overklokket en 486/33 til 40. FY POKKER for en reser! He he he..

Så siden ingen har greid å overbevise meg om at ATI har noen bedre kort til samme prisen så tror jeg 6800XT ligger klar for bestilling.

Takker alle sammen for god hjelp. Hus at tråden fortsatt er åpen om noen ønsker å fortsette med spørsmål av samme type. Sikkert 1000 spørsmål å 15 000 svar til mye av dette her!

Tusen takk alle sammen,

Svein

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...