Octavian Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 sitter altså og prøver og få til en FTP server på en NGT linje med sånn flott router. er bulletproof FTP. funker helt fint over lan, men så fort noen prøver og koble til via internett, da får de ikke opp noen mapper. noen som har gjort dette, eller kan si meg hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 sitter altså og prøver og få til en FTP server på en NGT linje med sånn flott router. er bulletproof FTP. funker helt fint over lan, men så fort noen prøver og koble til via internett, da får de ikke opp noen mapper. noen som har gjort dette, eller kan si meg hva jeg må gjøre? 5123777[/snapback] Du må inn i ruteren og åpne porten til den ipen ftp serveren står på. Bruk putty til 10.0.0.1 Så må du logge inn med det bruker navnet du har fått av ngt. Passordet er - 10000 av det passordet står eller noe. Søk på google så finner du det sikkert ut. søk på "hvordan åpne porter i ngt" eller noe. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Siden du sansynlighvis bruker port 21 så må du åpne for port 21 i NAT og åpne i Filteret. får ikke de ikke opp lista må du slenge på fixed ip i passive mode på settings til bulletproof ftp. Der fixed IP er IP'en til pcen som serveren står på. Edit: Enabled: Yes Forward: Yes Call Placement/Idle Reset: No Change Force Routing: No Source IP Address: 0.0.0.0 Source IP Address Mask: 0.0.0.0 Dest. IP Address: 10.0.0.2 Dest. IP Address Mask: 255.255.255.0 TOS: 0 TOS Mask: 0 Protocol Type: TCP Source Port Compare... No Compare Source Port ID: 0 Dest. Port Compare... Equal Dest. Port ID: 21 Established TCP Conns. Only: No Sånn skal det se ut i filteret, der "Dest. IP Address:" er IP'en til pcen din. Dest. Port ID: er porten du bruker. Edit igjen: dette er da Input filter. For å komme inn på router settings: Start-kjør-telnet 10.0.0.1(eller ipen routeren din har) Name: P(brukernavn minus 10000) foreksempel: P101111(da vil brukernavnet opprinnelig være 111111) Password: Det Passordet som fulgte med. Edit for alle penga: Dette er copy/paste fra Netopia 3351. Regner med settings er omtrent likt i alle netopia routerene. Endret 8. november 2005 av BKB Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) sitter altså og prøver og få til en FTP server på en NGT linje med sånn flott router. er bulletproof FTP. funker helt fint over lan, men så fort noen prøver og koble til via internett, da får de ikke opp noen mapper. noen som har gjort dette, eller kan si meg hva jeg må gjøre? 5123777[/snapback] Hvis du har en Cisco 677 router må du logge deg inn på den og åpne den porten ftp'en bruker: 1. Pass på at du har ip 10.0.0.2 2. Kjør(win-knapp + r): telnet 10.0.0.1 (kommer da opp et nytt vindu) 3. skriv inn passord (jeg måtte få mitt ved å ringe ngt kunde"service") 4. Da står det: "cbos>", skriv: "enable" 5. Da kommer det opp "Password:" tast da inn det samme passordet som du brukte tidligere. 6. Skriv "set nat entry add "intern server ip" "port" 0.0.0.0 "port" tcp" F.eks hvis server har ip 10.0.0.2 0g bruker port 21: set nat entry add 10.0.0.2 21 0.0.0.0 21 tcp edit: noen leifer ja Endret 8. november 2005 av Dennis2k4 Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvordan åpne porter i en Thomson Speedtouch 516(i) (Nextgentel) Klikk Start - Kjør - Skriv inn "Telnet" (Telnet kommandovindu åpner). Skriv "o 10.0.0.1" <--- 10.0.0.1 Lokalip til router. Brukernavn er "Administrator". Det er ingen pass. Du er nå logget inn i routeren via Telnet. Det er nå du skal åpne selve porten. Fordi det er forskjellige porter på forskjellige klienter kaller jeg heretter porten "XXXX". En annen ting som er variabelt er "intf" (interface) denne kan kalles TypeA_2, TypeB_1 osv. For å finne din intf gjør du følgende: Skriv "nat maplist" Du vil nå få opp en liste over diverse porter som er NAT'et. Se hva som står under Interface i listen, det er det interfacet som er mest benyttet som er riktig å bruke. Okei, da vet du hvilken port, og hvilket interface du skal bruke. Nå må du finne ut hvilken lokal ip maskinen som kjører torrentklienten har. Dette kan du gjøre ved å gå inn i kontrollpanel - nettverkssteder - klikke på aktiv tilkobling - deretter klikke på arkfanen "støtte". din ip adresse vil da stå øverst i listen. F.eks 10.0.0.2 Nå legger vi inn porten i NAT. Skriv "nat mapadd outside_addr=0.0.0.0 outside_port=XXXX indside_addr=10.0.0.2 inside_port=XXXX intf=TypeB_1" Du må også bruke kommandoen "saveall" for å lagre endringene. For å se om porten virkelig er lagt inn benytter du "nat maplist" kommandoen igjen. Det du nå har gjort er å forwarde port XXXX fra interface TypeB_1 til routeren, og deretter til lokalip 10.0.0.2 Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 takker for svar. har den lille netopia saken 3551 tror jeg. maskinen kjører fast ip. i routeren satte jeg opp nat, valgte ftp fra listen. filters har jeg ikke tuklet med. så hvis noen kunne tatt step for step filters delen, så ville det vært supert. men på BP FTP, passive mode, sette ip til local ip altså 10.0.x.x? hvilke porter skal jeg velge? 0 - 100? Takker Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) passiv? jeg bruker ikke det jeg iallefall.. har ngt + cisco 677i (eller hva den nå heter som ngt bruker) + BpFTP server Eneste jeg gjorde var å portforwarde port 21 og 22 til PC'en som kjører serveren (Ip 10.0.0.3 i mitt tilfelle), sette statisk IP på PC'en, og installere BP FTP Server... Endret 9. november 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 der funker det ja, var bare noe som jeg ikke hadde ordna på serveren. "se dumt på" Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 så lenge det funker, eh? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå