Gå til innhold

Retur av batteri (D70)


Anbefalte innlegg

Jeg tror nok dette problemet er mer omfattende enn 1:170 000. Opptil flere ganger etter opplading av mitt D70 batteri (49AN), har jeg stusset over hvor varmt batteriet har vært. Varmen har vært såpass høy at det bare såvidt man ikke brenner seg når man tar på det. Plastikken rundt har heldigvis ikke smeltet, men jeg tar ikke sjansen på brann, så nå lar jeg være å lade på nytt frem til byttet er utført.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg tror jeg fant ut av det med registreringsprosedyren. Husker ikke lenger hva jeg gjorde, men det var litt omveier og registrering for å få det til. Fulgte anvisningen til nikon norge for å begynne med.

 

Uansett, jeg har i hvert fall mottatt følgende epost:

 

Dear Jonny,

We are pleased to inform you that a replacement battery is now available and we have shipped a pre-paid envelope to you which you should receive within 5-10 working days (depending on country). Please place the battery inside the pre-paid envelope and post it back to us, the return address is already printed on the return envelope.

 

When we receive your battery, we will send a replacement by return post and you should receive it within 5-10 days of receipt of your battery.

 

Kind Regards,

 

Nikon Europe Support

5164424[/snapback]

 

 

Hvor lang tid tok det fra du registrerte batteriet hos Nikon support til du fikk denne eposten? Jeg registrerte mitt, og det står i profilen min med batchnummer. Har ikke fått noen slik epost enda. (Jeg registrerte det onsdag forrige uke, 9/11.)

Har ikke ringt Nikon enda, men kanskje jeg burde gjøre det hvis jeg ikke hører noe snart?

Lenke til kommentar

Over en uke. Etter én dag fikk jeg følgende e-post:

 

Dear Jonny,

We acknowledge your request for a replacement EN-EL3 battery, your request has been placed in a queue and we will contact you by phone/email to inform you when stock is available. The reference number for this request is listed at the top of this page. We request that you keep this information safe as this may be required in the future.

 

The address you have registered will be used as the return address for your replacement battery, should you wish to change this address please, log onto your account and change the address immediately.

 

Kind Regards,

 

Nikon Europe Support

 

og så gikk det 7 dager til jeg fikk e-posten jeg refererte først.

 

 

mvh JL

Endret av jonnyloe
Lenke til kommentar
Men jeg forstår ikke hvorfor dere går til importøren med problemene.

Det er stedet hvor kameraet er kjøpt som er ansvarlig.

Hvilket problem? Hvor står det i loven at du har rett til et nytt batteri hvis det er en 1 til 170 000 sjanse for at det er defekt? Det er vanskelig å se at det er en garantisak at man selv velger å bytte ut et fint fungerende batteri.

 

Nikon og produsenten påtar seg alle utgifter og man får en ny vare når de har mottatt returvaren. Stort rimeligere enn det kan man ikke forlange at noen skal være.

5167062[/snapback]

Hvis du leser pressemeldingen fra Nikon så står det at de trekker tilbake batterier fra en viss serie. Og da behøver du slett ikke å følge den tunge prosedyren til Nikon. Det er forhandleren som er ansvarlig overfor deg som kunde.

Gå til forretningen der du kjøpte det og bytt batteri der, enkelt og greit.

Endret av sarom
Lenke til kommentar
Hvis du leser pressemeldingen fra Nikon
Jeg har lest hele pressemeldingen på Norsk og Engelsk og der står det at batteriene ikke er farlige og at man ikke må bytte men at de anbefaler det. Det finnes flere versjoner der ordlyden er forskjellig.

 

Den amerikanske versjonen er strengest noe som er naturlig for en tilbakekalling som har basis i å sikre seg mot søksmål.

Lenke til kommentar

Det er synd at Nikon Norge har overtatt import og service av Nikon produkter. Det var Interfoto som hadde alt ansvaret før, men etter at Nikon Norge tok over, virker det som service blir like dårlig som den har vært i de fleste tilfeller der produsent selv har tatt over ansvaret med en egen avdeling i Norge. Canon Norge er blant annet ikke kjent for å yte spesielt god service, spesielt ikke mot forhandlere, og nå kan det virke som Nikon følger i samme spor. Veldig synd.

 

Mulig forhandler kan hjelpe noen få, men problemet er at forhandlerne da gjerne ikke har nok batterier til å hjelpe alle. Da må dere uansett vente på Nikon ettersom forhandler også må vente på produksjon og import av flere batterier. Like greit å vende seg til importør da for raskest mulig behandling uten unødvendige mellomledd.

Lenke til kommentar
Jeg har d70 selv, og dette kan ikke måle seg med 350 spør du meg:)

 

Ta å fortell hvordan det gikk i morgen da.

5124233[/snapback]

 

Men hadde du hatt 350 ville nok den vært best.

Ps! Jeg vet at ingen med d70 vil innrømme det.

5125096[/snapback]

Og ingen med 350D vil innrømme at D70 er best for de som har det. Men dette er alt for off-topic til at jeg vil tillate det. Poster som utvikler seg til kamera vs. kamera diskusjon vil slettes.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tok det fra du registrerte batteriet hos Nikon support til du fikk denne eposten? Jeg registrerte mitt, og det står i profilen min med batchnummer. Har ikke fått noen slik epost enda. (Jeg registrerte det onsdag forrige uke, 9/11.)

Har ikke ringt Nikon enda, men kanskje jeg burde gjøre det hvis jeg ikke hører noe snart?

5170403[/snapback]

 

Jeg registrerte batteriet samme dag som deg (9/11), men fikk ikke noen epost. Ringte derfor til Nikon Norge for å si ifra (igår, 17/11), og fikk da bekreftelse på at jeg var satt i kø (fikk også registreringsnummer) rett etter at jeg hadde snakket med de.

 

 

 

Tom A

Endret av tomAPed
Lenke til kommentar
Over en uke. Etter én dag fikk jeg følgende e-post:

 

Dear Jonny,

We acknowledge your request for a replacement EN-EL3 battery, your request has been placed in a queue and we will contact you by phone/email to inform you when stock is available. The reference number for this request is listed at the top of this page. We request that you keep this information safe as this may be required in the future.

 

The address you have registered will be used as the return address for your replacement battery, should you wish to change this address please, log onto your account and change the address immediately.

 

Kind Regards,

 

Nikon Europe Support

 

og så gikk det 7 dager til jeg fikk e-posten jeg refererte først.

 

 

mvh JL

5170535[/snapback]

 

Ok, akkurat nå fikk jeg denne samme eposten. Jeg gikk inn på profilen min igår og valgte "edit" på EN-EL3 batteriet jeg hadde lagt inn, bare skrev inn batchnummeret på nytt (47AH) og lagret. Ser kanskje ut til at det ble noe tull første gang jeg la det inn?

Hvis det går omtrent i samme tempo, så burde jeg få den andre mailen innen en uke nå da, og konvolutt etter det.

Takk og pris at jeg har 2 batterier. :)

Lenke til kommentar

Ja, da fikk jeg også denne mailen fra Nikon Support idag;

 

We are pleased to inform you that a replacement battery is now available and we have shipped a pre-paid envelope to you which you should receive within 5-10 working days (depending on country). Please place the battery inside the pre-paid envelope and post it back to us, the return address is already printed on the return envelope.

 

When we receive your battery, we will send a replacement by return post and you should receive it within 5-10 days of receipt of your battery.

 

Kind Regards,

 

Nikon Europe Support

 

Det gikk en uke mellom mailene. Håper jeg har fått nytt batteri innen jul, men det burde forhåpentligvis gå greit. :)

Lenke til kommentar

Fikk mail fra Nikon idag:

 

"We would like to advise you that your battery has been replaced and is in the process of being returned to you. You should receive the battery within 5-10 working days (depending on country). The battery you returned to us was an EN-EL3 however we have replaced it with the newer, higher performance model which is fully compatible with your camera.

We would like to take this opportunity to thank you for your custom.  Our aim at Nikon is to build products to the highest standards and we have gained a reputation for achieving this. Unfortunately, on this occasion we have issued a safety notification as a preventative measure.  We would like to thank you for allowing us to replace your battery and offer our sincerest apologies for any inconvenience this may have caused.

If you have any concerns regarding this, please do not hesitate to contact us.

Kind Regards,

Nikon Europe Support"

 

------------------------------------------

 

Jeg antar at erstatningsbatteriet da må være av typen som skal leveres sammen med nye D200 - EN-EL3e ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...