Kenneth Solfjeld Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vet ikke om jeg har postet dette riktig, men jeg tar sjansen. Kjøpte en ny og lengre skjermkabel fra Komplett.no , fordi jeg ville ha pcen et stykke unna. Problemet begynte med at skjermen ble blank/svart flere ganger ved oppstart. et annet problem var at skjermen ble svart i 1 sekund hver gang jeg skulle endre instillinger på skjermkortet ved å høyreklikke på nvidia ikonet på vektøylinjen. Svitchet tilbake til den gamle kabelen, og problemene forsvant. Er rett og slett signalet fra pcen for svakt for den 3 meter lange kabelen, eller er det noe galt med den? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Denne er litt tvilsom, men jeg mener den passer bedre i skjerm-kategorien. Tråd flyttes. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vet ikke hva problemet er, hvis det i det hele tatt er noe problem. Men er helt sikker på at signalet ikke blir for 'svakt'. Du kan ha 20 meter kabel hvis du vil. En mulighet er at din gamle kabel ikke har alle pinnene koblet. VGA kabel standarden har forandret seg, og nye pinner gir mulighet for kommunikasjon mellom skjerm og skjermkort. http://pinouts.ru/data/VGA15_pinout.shtml Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Det er sikkert ikke et problem for maskinvaren, men svært irriterende! Hvorfor i alle verden blir skjermen svart i 1 sekund hver gang jeg skal tweake i instillingene til skjermkortet, og hva har antall pinner tilkoblet i den nye kabelen med det å gjøre? Endret 8. november 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Var i kontakt med Komplett i dag og de mente at kabelen var defekt. De skulle sende meg en erstatningskabel så fort som mulig, så får jeg se om det går bedre da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå