Mozzi Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Får ikke overført VHS filmer på NTSC over på kameraet mitt. Noen som har noe idè om hvordan jeg kan få til det? Har dette til rådighet: - Videospiller som kan spille både av NTSC og PAL filmer - Videospiller som bare kan spille PAL filmer - Kamera, Sony HC42 - TV Ettersom jeg har forstått kan ikke kameraet (siden den er PAL) ta opp NTSC VHS'er, men skal det ikke være mulig å på noen som helst måte overføre filmene fra NTSC spilleren?? Skal man ikke kunne ta opp fra TVen eller overføre fra en videospiller til en annen? Endret 10. november 2005 av Mozzi Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Du mener NTSC regner jeg med..? Kunne spilt av filmen på tv og filmet med kamera neida, har dessverre ikke svar på dette på sittende rumpe. Men lykke til Lenke til kommentar
Mozzi Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Du mener NTSC regner jeg med..?Kunne spilt av filmen på tv og filmet med kamera neida, har dessverre ikke svar på dette på sittende rumpe. Men lykke til 5124450[/snapback] Jepp, takk for tipset... litt trøtt.. Lenke til kommentar
Mozzi Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 For dere som lurer på det, så er dette ikke mulig uten en konverterer som koster alt fra 20.000,- til 1. mill O_O Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Uten å ha noen NTSC-videokassett og ditto spiller for hånden å teste det ut med, ville jeg tro at jeg med min lille TerraTec Grabster ville kunne ha fått signalet inn i PC'en og der konvertert det til PAL med et program som f.eks. VideoEdit Converter Pro 1.0 til snaut 30 dollar. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Mange (alle?) Philips DVD-opptakere (Panasonic også?) støtter opptak både i PAL & NTSC. Dermed kan man ta opp fra en NTSC-kilde til en slik DVD-opptaker, spille over på en DVD-plate, kopiere VOB-filene inn i PC og konvertere til PAL med dertil egnet programvare (som Beatnik sier). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå