Gå til innhold

Forhandler gir meg bevisbyrden (P910i)

Anbefalte innlegg

Ch86 du burde kontakte politiet også hvis det dreier seg om en forsikringssak som de hevder at de har produsert kvittering på. Kanskje enda bedre å kontakte forsikringsselskapet hvis du får sporet opp dette.

Bare å være litt sleip selv også.

5156920[/snapback]

har sporet det selskapet. Det er 123tele

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har saken slått i mitt favør igjen:

slik ser sporingen av produktet ut:

Jeg har bevist:

123 tele - karmøy (rogaland) - Oslo?(butikken) - Østfold - Oslo - Bærum

Selger hevder dette:

Danmark - Oslo - Oslo - Bærum

Altså;

telefonen var forsikringssak i februar 2005. den ble byttet samme mnd. Den ble sendt til Kopervik i Rogaland. etter dette har den greid å komme seg til Oslo på en eller annen måte. hvordan vet jeg ikke.

Selger hevder/inisuerer at forsikringssaken skjedde i august, for da ble kvitteringen utstedt.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
hei

God dag

ang. p910i ba jeg om kvittering på rep men du sendte meg samme kvittering fra teleservice som viser at det er ikke gjort noe med mobilen.

så det viser bare 2 gang rep. på mobilen . sonyericsson godkjenner et swap mobil i bytte som jeg får ikke før mandag neste uke.

da sender jeg mobilen til deg med post som avtalt

svar fra forhandler i dag. Måtte bare riste på hodet.

Kvitteringen viser swap (står på den)

har så 3 kvitteringer på service, og enda en når den ble levert inn til reklamasjon. Altså har han rotet vekk 2 eller 3 av kvitteringene, og jeg har sendt det han ba om, men han hevder at det ikke er godt nok

Lenke til kommentar
Hei Christian,

Viser til din mail datert 23 november 2005.  Jeg føler fortsatt det er selger som i denne saken som må ta sin del av ansvaret, og at Sony Ericsson har gjort mer enn hva som kan forventes på dette tidspunkt ved å tilby deg en ny telefon av samme model som den du selv har kjøpt.  Om du fortsatt ikke er interssert i vårt forrige tilbud om ny telefon av samme model, ber jeg deg igjen om å ta kontakt med salgstedet, for å høre om de kan hjelpe deg med noe mer enn det du har kjøpt.

Dette til orientering.

Med vennlig hilsen,

xxxxxx

Customer Support Supervisor

Sony Ericsson Mobile Communications AB

Sales & Marketing, Nordic and the Baltics

Lensmannslia 4, Box 164, 1371 Asker

Norway

kommentaren fra Sony ericsson

Lenke til kommentar

Det er jo veldig fair egentlig. De tilbyr deg ny telefon, noe du etter min mening burde ta imot og være glad for. At du har gått lei av telefonen og vil ha pengene i stedet, kan jo ikke være produsenten sin feil ;-) Du kan selvfølgelig fortsette å krangle med forhandleren, men det virker ikke akkurat som om han er blant de mest kundevennlige i landet. Det vil nok koste deg mye tid å krangle ferdig med ham, og fuglene vet om du får hevet kjøpet til slutt eller ei. Hva er en time av tiden din verdt?

-snubbel

Lenke til kommentar

forhandler og produsent er begge like ansvarlig i henhold til loven. Jeg ønsker ikke p910i fordi jeg vil bli ferdig med saken. godtar jeg omlevering så utsetter jeg bare saken. Dette er ikke noe hensikt i overhode.

For meg er eneste løsning å heve kjøpet. En av dem må uansett dekke for det i følge loven :) Du kan jo spørre deg selv, det å få en swap telefon, vil det egentlig løse problemet mitt?

neppe, jeg får ikke noe bedre enn en utsatt sak med forhandler...noe som ikke er med på å bedre tilværelsen min det spor.

Jeg kan fint bruke tid på dette

Lenke til kommentar
Hei Christian,

Viser til din mail datert 23 november 2005.  Jeg føler fortsatt det er selger som i denne saken som må ta sin del av ansvaret, og at Sony Ericsson har gjort mer enn hva som kan forventes på dette tidspunkt ved å tilby deg en ny telefon av samme model som den du selv har kjøpt.  Om du fortsatt ikke er interssert i vårt forrige tilbud om ny telefon av samme model, ber jeg deg igjen om å ta kontakt med salgstedet, for å høre om de kan hjelpe deg med noe mer enn det du har kjøpt.

Dette til orientering.

Med vennlig hilsen,

xxxxxx

Customer Support Supervisor

Sony Ericsson Mobile Communications AB

Sales & Marketing, Nordic and the Baltics

Lensmannslia 4, Box 164, 1371 Asker

Norway

kommentaren fra Sony ericsson

5205319[/snapback]

Her er forslag til tilsvar:

Hei igjen og viser til mail fra 25\ 11 - 05. Selger har i denne sken oppført seg vansklig overfor meg, dessuten har han sagt at kvitteringen min er falsk selv om det er hans sitt firma som har utstedt det. Pågrunn av dette ser jeg meg dessverre nødt til å bruke min rett til springende regress etter forbrukerkjøpsloven av 21\ 6 2004 nr. 34 § 35 første ledd, jfr. kjøpsloven av 13\5 -88 nr. 27 § 84 (2), som gir meg samme rettigheter ovenfor dere da dere er tidligere salgsledd. Viser også til sak 20040151 i forbrukertvistutvalget.

Det er derfor på det rene som nevnt i tidligere korrespondanse at jeg kan kreve heving ovenfor Sony Ericsson.

Hvis ikke salgssummen på kr. xxx foreligger på min konto nr. yyyy i bank zzz innen 14 virkedager så ser jeg meg dessverre ndt til å føre saken videre til megling hos forbrukerrådet og eventuelt inn for Forbrukertvistutvalget.

Lykke til, he he :thumbup:

Lenke til kommentar

oppdatering:

Vel da er det over 4 uker siden den ble levert inn. Jeg ringte han i dag (hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg tro han ungikk å svare når jeg ringer. Byttet nemlig til skjult nummer denne gangen, og tre ring så svarte han)

Vel, telefonen ble levert inn til Teleservice. Der ble den skrevet inn i en annen persons navn, så jeg får neppe hente den ut.

Har snakket med Teleservice, og skal innom dem i morgen med ca 30 sider dokumentasjon på eierforhold osv.

Uansett ser det ikke ut til å bli annet enn omlevering. Telefonen skal jeg ha med hjem, men alle parter er kjent med at dette ikke er minnelig løsning under noen omstendighet.

Lenke til kommentar

saken ble bedre i dag.

Selv om jeg kunne dokmumentere at telefonen var innlevert hos butikken, og tidligere servicer, samt sansynliggjøre eierforholdet, så ble jeg nektet å hente ut telefonen hos teleservice.

Årsak: telefonen var registrert i en annen privatperson sitt navn, og dermed kunne de ikke ta sjansen. Underlig nok så så jeg ikke noe som minnet om retur adresse, men kun mitt mobil nummer og en annen sitt navn.

Lenke til kommentar

opdatering av saken for de som er interessert:

Mail fra butikken:

God dag,

Jeg viser deg til dere brev datert.07.des.som de sa at vi har ikke svart på deres 2 epost,så vil jeg minne deg om at de har pratet med min kollege imran og teleservice,du sa også at du selv henter mobilen,du kom ikke og det tok ekstra tid for saken.

Det med at mobilen stod på et annens navn er det fordi jeg leverte personlig til teleservice for å gi deg et hurtig og god service istedenfor å sende den.derfor stod den på mitt navn.

Igår den 08.des,har teleservice sendt deg helt ny salgspakke som jeg håper du blir fornøyd meg.

Det med å heve kjøpet så kan vi dessvere ikke gjøre noen annet som dette.fordi mobilen deres var blant annet urimelig brukt meg riper/skader

Jeg beslutter saken herved fra vår side.

Ønsker deg  fortsatt en god dag

Ha en riktig God Jul og Godt Nytt År

mvh. *snipp*

mobilsenteret

customer care

Følgende har blitt brukt for å avvise reklamasjon:

- ugyldig kvittering

- ugydlig i regnskapet

- brukt 4 mnder

- slitt

- forskjellige feil

- Sony Ericsson omleverte (dette er uansett avtalt som en omlevering og ikke noe minnelig løsning)

- kan ikke ta springende regress

Jeg tror de prøver å ro seg unna det hele. For nå bruker de slitasje som årsak til å nekte heving :roll:

tilsvaret mitt:

God dag,

Saken ble oversendt forbrukerrådet i går. Salgspakken fra Sony Ericsson er intet annet enn en omlevering av telefonen, noe Sony Ericsson Norge har godtatt.

Jeg tar det dit hen at saken må inn for megling, og fra min side så er det avsluttende ord inntil meglingen begynner.

Det du nå opplyser stemmer ikke overens med hva jeg har blitt bedt om å gjøre, ei heller skrevet.

Jeg har sagt at jeg ville hente ut telefonen, men fordi den ble skrevet inn i ditt navn og Mobilsenteret ikke besvarte forespørselen om hvorfor dette ble gjort, ba jeg Sony Ericsson Norge verifisere telefonen som min juridiske eiendommen.

Argumentasjonen din nå for nekting av heving ser jeg som irrelevant for saken, og jeg har både skriftlig og muntlig tilbudt meg en avkorting som følge av dette.

Når så telefonen omleveres i ny pakke så er denne argumentasjonen enda tynnere fordi dere ikke vil oppleve noe problem relatert til den forrige telefons slitasje.

Jeg anser denne mailen som en bekreftelse på at vi ikke kommer til en minnelig løsning.

Ha en god helg og jul

Med vennlig hilsen

*snipp*

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...