- mOtz^ - Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Forsetter min vei mot en prikkfri pc, nettopp formatert og innstalert, og oppdatert, men skjer stadig nye problemer. For plutselig vil ikke windows vise cd-rommen min lengere. Jeg finner maskinvaren i BIOS, så det bør jo bety at den fungerer, og at den er tilkoblett, men vil ikke vise seg i min datamaskin altså. Noen tips om hva jeg kan gjøre? Edit: la til bilde Endret 8. november 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvordan er det med enhetsbehandlingen? (kontrollpanelet -> system -> maskinvare ) Visest den eller er merket med et gult merke? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Hvordan er det med enhetsbehandlingen? (kontrollpanelet -> system -> maskinvare ) Visest den eller er merket med et gult merke? 5124013[/snapback] Nei, har kjekket der også, og der er alt innstalert, altså ingen gule merker. Også under diskbehandling er disken usynlig. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ta ut cd-romen og start maskinen uten og slå av maskinen igjen, deretter setter du inn kablene igjen og starter opp igjen. Kanskje fungerer det om du bytter IDE-kanal. Også hva er innstillingene for cd-romen i BIOS? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg har kommet over et par maskiner hvor CD-stasjonene har forsvunnet fra Windows Utforsker. Disse har hatt Easy CD Creator innstallert. Jeg fant en liten patch på nettet som fikser dette problemet. 1. Kopier koden nedenfor i blått, lim den inn i Notepad og lagre filen som CDfiks.reg 2. Kjør registryfilen ved å dobbeltklikke på den 3. Start maskinen på nytt 4. Reinnstaller så CD-brennerprogramvaren REGEDIT4 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}] "UpperFilters"=- "LowerFilters"=- [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdr4_2K] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdralw2k] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdudf] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UdfReadr] Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Du kan velge om du vil sjule eller vise cd-rom stasjoner med Tweak UI Edit: er gratis. google etter det, er fra power toys Endret 9. november 2005 av xanonymx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå