Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har laget to forslag til et design. De er ganske like men Jeg lager en liten "forklaring" på hva som er betyr hva: Logo = Logoen til hjemmesida (har begynt på den) Hurtig forklaring = Man forklarer fort hva teksten handler om MENYEN = Menyen man finner emner i Meny til teksten = Man linker til emner som handler om det samme etc Copyright = Copyrighten på sida Forslag 1 Forslag 2 Jeg lurte på om hva folk syntes om hva dere synes om de forslagene? Eller om dere har deres egen type design! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg syns «Forslag 1» virket mest brukervennlig. Med tanke på at i «Forslag 2» ble hurtig forklaring lagt helt i det øverste hjørnet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg syns «Forslag 1» virket mest brukervennlig. Med tanke på at i «Forslag 2» ble hurtig forklaring lagt helt i det øverste hjørnet. 5123317[/snapback] OK, da skal jeg se om noen andre har noen meninger! Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 hmm, jeg hadde gått for nr 2, men fjernet den ruta med forklaring og fått logoen til å "span" over den ruta. Ruta med forklaring kunne da ha bli plassert til høyre for logoen. Bare et forslag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hmm, var det sånn du mente? Forslag 2.5? Jeg bytta litt på stillinga til strekene men men... Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 nja, bare bytt plass på logo og forklaring, og ikke forandre bredden på forklaring. Altså det er hva jeg foreslo, men som sagt, bare et forslag Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jada, men forslag kan brukes de også vet du Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tja, det spørs litt. Øyet vårt, (Vi som er vant til å lese fra høyre til venstre), søker automatisk i øverste venstre hjørnet, før det går digitalt ned til hjørnet i motsatt side. Sånnsett kan det være hennsiktsmessig å plassere kort info om teksten der, men samtidig, når du har begynt å lese, er det greiere å se opp til høyre, ala utkast 1 for å finne den samme boksen. MAO, avhengig av om du tror leserne kommer til din side med en slik iver at de vil lese det som står der, eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Så du mener at forslag 2 er best? EDIT: Bomma på hvilket forslag Endret 8. november 2005 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Vi som er vant til å lese fra høyre til venstre Leser du fra høyre til venstre? Neida, skjønner poenget ditt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Så dere mener at forslag 2 er best? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Trodde det mennesklige øyet leste som en Z' jeg, men det gjelder kanskje ikke på web, mer print. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Da tror jeg at jeg går for forslag 2 jeg (jeg bare tror) Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Trodde det mennesklige øyet leste som en Z' jeg, men det gjelder kanskje ikke på web, mer print. 5124225[/snapback] hmm... hva er feil med øyet mitt? ok, on topic. jeg synes forslag 2 var best. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Trodde det mennesklige øyet leste som en Z' jeg, men det gjelder kanskje ikke på web, mer print. 5124225[/snapback] Så vidt jeg vet ser man som en Z. Først øverst til venstere Så øverst bortover mot høyre Og så nedover på venstere side. Logoen er det man først skal se. Sånn at man kan gjenskjenne siden, produktet, firmaet, klanet, osv. Logoen skal være gjenskjendende bilde, struktur, figur med lite eller ingen tekst. Logoen bør derfor plasseres øverst til venstere. Det er også vanlig å sette link til hovedsiden på logoen. Det andre man skal se på er titelen. Den bør dermed være øverst, til høyre for logoen. Viktige menyer bør være på venstere side siden Opera med funsjonene small-screen-rendering (eller noe sånt) viser først det på venstere siden, så det i midten og så det til høyre. Hovedteksten bør derfor være til høyre for menyen. Uviktige menyer eller tekst info som ikke har relasjon (f.eks. nye inlegg i forumet) til hovedteksten bør stå til høyre for hovedteksten. Detter er ingen lov, bare en lur måte å lage siden på. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Man leser jo selvsagt som en Z, fra linje til linje. Men når man tar første øyekast på noe er det fra venstre topp til høyre bunn. Lenke til kommentar
Ikkeibruk Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 ingen:P heh, neida.... Nr. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå