Gå til innhold

boot problemer samt et lite fille-spørsmål (XP)

Anbefalte innlegg

problem nr 1:

Fikk nytt MSI GF4 kort ifra komplett idag samt nytt kabinett. Fikk også noen papst vifter samt silent twin fra microplex. Monterte alt sammen og starta maskinen. Alt fungerer etter planen..

MEN

Jeg kommer ikke inn i BIOS. Når jeg trykker "del" i oppstarten så fryser maskinen og man ser bare en liten blå linje av selve boot-menyen. Alt fungerer perfekt ellers, ingen feilmeldinger etc. XP starter og alt er greit.. Jeg kommer bare ikke inn i bios..

Jeg må legge til at når jeg monterte silent twin vifta så ble det i trangeste laget på hovedkortet. 2 kondensatorer måtte bøyes ganske hardt før jeg fikk vifta på. Kan ikke se noe feil (sprekker, riper etc) på hovedkortet, og alt fungerer greit ellers.

Ja, jeg hadde på Artic silver..

Jeg har prøvd å resette CMOS med jumpere på hovedkortet, uten at det hjalp.

Er det noen som har noen råd på hva jeg bør prøvd for å komme inn i BIOS?

Problem nr 2:

Dette er litt teit spørsmål men det er irriterende.

Når jeg forandrer volumet i XP (hovedvolum) så gir pc-speakeren ifra seg et beep. Dette er når jeg slipper slideren med musa. Hvorfor?? Kan jeg slå av dette noe sted??

Hilsen,

Karl kristian Aurstad

PC:

Abit kt-7 u/raid

athlon 1.4 ghz

512 SDRAM

IBM 40 GB HD :sad:

MSI GF4 ti4200 128 DDR ram

2mbit NGT :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan svare deg på det siste spm. hvertfall.

Bipet er for å la deg høre hvilket lydnivå du slipper den ned på. Du kan slå av dette i kontrollpanel/sounds and audio devices. Enten finne rette lyden (alle er beskrevet i ei liste) og deaktivere den, eller velge No Sounds som Sound Scheme. Da slår du av ALLE lydene i windows. Er den jeg bruker. Man blir lei etter å ha hørt samme lyden 200000 ganger for å lukke et vindu.

Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstod meg, det er pc-speakeren som beep'er, ikke høytalerene! Og sounds er disabled i windows så det er ikke det.. Den gir ifra seg et beep hver gang jeg flytter på volum-slider'n og bare da! :=)

Hva skjer?? :smile:

Jeg er fortsatt interessert i råd angående bios'n!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...