Storeulv Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Er det noen som vet om trådløse aksesspunkt som henter config fra et "sentralt" sted. Case er at vi skal ha opp flere punkter i samme nettverk for å dekke inn et større område. Vi kommer til å kjøre skjult SSID, mac-låsing osv. I tillegg kan det være et varierende antall pc'er som skal koble seg på slik at det hadde vært en stor fordel om mac og andre opplysninger kunne legges inn et sted og så automatisk spres videre til aksesspunktene. Oppa alt dette skal utstyres kunne flyttes mellom lokasjoner som er fysisk langt fra hverandre men som kjører noenlunde samme nettverk med IP etc, men aksesspunktne skal også kunne settes i samme nettverk ved stor belastning som vi tidvis har på de enkelte nettverkene. Tips mottas som vanlig med stor takk Håper noen skjønte hva jeg prøver å si Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Gå for en D-lnik 4300! Den er kongebra, i motsettning til mye annet av D-lnik. Tro meg, har snart vært igjennom hele serien deres Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nå kjenner jeg ikke budsjettet du opererer på, men dersom det er et stort nett med mange tilgangspunkter og sentralisert drift, bør dere se på Hp ProCurve Secure Access 700 serien. Da kan dere kjøre med åpne tilgangspunkter, uten MACfiltrering og WEP dersom dere ønsker det. Dette er dog en relativt stor investering. Lenke til kommentar
Storeulv Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Høres ut som om radius er tingen da - stramme budsjetter om dagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå