oceana Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei. Har nettopp kjøpt meg logitech z-5500, et rent impulskjøp da jeg fant en på tilbud. Uansett; jeg skal bruke denne i stua på hybelen min, og vil gjerne sette det opp slik at jeg kan bruke det vekselvis mellom tv og pc, men fortrinnsvis fra pc. Uheldigvis er dette en laptop, så noe lydkort med 5.1 utganger finnes ikke. Derfor spør jeg; er det noen lydstyringsbokser der ute som ikke koster altfor mye, som jeg kan koble til både tv og pc og veksle mellom disse relativt enkelt ? (og som samtidig gir meg de effektene / fordelene et 5.1 anlegg har..?) Kjører for øyeblikket med vanlig jack og 2x stereo for å få brukt 4 satelitter + sub, men vil jo gjerne ha en bedre løsning...Optisk utgang er ikke akkurat standard på laptoper... Regner med at det er mange der ute som har vært borti tilsvarende før, men jeg manglet liksom noe å søke etter for å finne innlegg. På forhånd takk! Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 kjøp deg et usb lydkort som du bruker til og koble mellom pc og anlegg, også kobler du tv'n bare rett i anlegget. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Aha..Noen spesielle merker / utgaver som er å foretrekke? Gjerne med linker om folk gidder å poste det.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 kommer vel an på hvor mye du vil bruke det, finnes i alle mulige prisklasser. selv har jeg lite erfaring med usb-lydkort så kan ikke gi noen særlige tips desverre. Lenke til kommentar
Superkonge Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Har du ikke SPDIF utgang på PCn? Hvis du har det så er det bare å kjøpe en coaxkabel til å ha mellom PC og z5500. Hvis du har en ennen kabel med RCA-kontakter så funker det helt fint det også. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 SPDIF er vel den 4-pins kontakten du har på lydkortet i en stasjonær pc? Kan ikke se for meg hvor den skulle være på en laptop.... Blir nok eksternt lydkort...Må kjøpe meg dockingstasjon til pc'n snart tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå