marjor Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg er på jakt etter en fargeskriver som kan skrive minimum A2 format, helst vil jeg kunne skrive A1. Har sett på Epson stylus 3000 men ettersom denne er en blekk skriver er jeg redd for at blekket skal skli ut hvis det kommer i kontakt med vann. Jeg skal nemlig benytte den til å skrive ut plakater. Noen som har tips eller ideer? Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Du skal lete lenge etter en laserskriver som skriver ut i formater A2 og større! Hva med en HP Designjet 130-skriver? Den har også mulighet for å skrive ut fra papirrull. Kjekt! Lenke til kommentar
Gadgetman Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Eg har sett farge laser-plottere som kan produsere store/lange utskrifter, men du har ikkje lyst til å vite kva sånt koster... Océ f.eks selger A0 størelse sort/hvit laserplottere. (2meter i minuttet. Greie nok) Skal man ha farge, til en fornuftig pris må man gå på en HP Designjet plotter. OBS: Ikkje alle typene blekk til disse er vannfast eller lysekte. Det finens bl.annet egne blekk typer merket med UV. Og noen støtter både Blekk(Ink) og Farge(Dye). Ikkje spør meg kva forskjellen er, eg bare drifter monsteret... Designjet 2500 serien er det best å holde seg unna, for de skriver bare brukbart i 'Best' modus, og har etter min erfaring mye problemer med skrivehodene. De gamle 650 og 750 modellene var ganske driftssikre(vi har en i bruk fortsatt) men disse bruker relativt små patroner(Sort patron er den samme som brukes i mange Deskjet skrivere) så er ikkje egna til store dekkede flater. Vår 5500 serie plotter bruker 6 x 680ml 'patroner' så den kan fylle ganske store flater før den går tom... hører du med f.eks http://www.gregersen.no så kan det hende at du får et brukbart tilbud? (Mulig dei kan ha brukte plottere inne også. Vi har ihvertfall fått kjøpe demobrukte hos dem) Lenke til kommentar
nepse Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg er på jakt etter en fargeskriver som kan skrive minimum A2 format, helst vil jeg kunne skrive A1. Har sett på Epson stylus 3000 men ettersom denne er en blekk skriver er jeg redd for at blekket skal skli ut hvis det kommer i kontakt med vann. Jeg skal nemlig benytte den til å skrive ut plakater. Noen som har tips eller ideer? 5122598[/snapback] Det er vel kun en plotter som dekker behovet her. Det finnes en del forskjellige varianter på markedet, men felles for de fleste er høy pris. Det finnes blekk som er vannfast og eller UV bestandig. Hvis du skal drive med produksjon av materiell selv for videresalg må du nok invistere. Hvis det er snakk om å lage noe av og til kan kanskje disse hjelpe deg. www swtrykk.no . De har maskiner som lager det du ønsker deg og du kan velge mellom en mengde forskjellige media å printe på. Espen Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Hvis du skal drive i stor skala vil det garantert lønne seg å investere i eget utstyr, men som nevnt ovenfor så koster dette fort mye penger. Priser på denne typen hardware er jo både diktert av volum og ikke minst at de som faktisk MÅ ha det kjøper det selv om det er dyrt. Se f.eks. på scannere; helt greie A4-scannere får man jo kastet etter seg for en tusenlapp. Skal du ha A3 derimot så er prisen minst tidoblet. Skal du bare kjøre ut noe i stort format innimellom lønner det seg nok å bruke firmaer som f.eks. Allkopi og heller betale de hundrelappene de skal ha pr. kopi. Endret 10. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå