Gå til innhold

ny pc til bil! trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

skal bygge en pc i bilen, men ITX er ikkje det eg har vert noke særlig borti..

men det eg trenger tips til er kva OS som funker, og er gratis. vil gjerne ha en funksjon der det trådløse nettverskortet på pcn, vil snappe opp signalet fra et trådløst aksesspunkt i garasjen, så når eg svinger inn på tunet, så vil pcn synkronisere seg med filserveren min inne =) + eg vil ha GPS på, f.eks carputers har GPS mottakere som du kopler til på USB port..finnes det gratis GPS programvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om posten din er riktig plassert, men uansett er det noe spesielt du lurer på med tanke på carputer i bilen, så er nok carputer.no rette plassen og spør.

Gratis GPS software tror jeg du skal lete en stund etter, da kartverk stort sett er dyre.

Men ellers kan jeg jo nevne at WindowsXP, med Road Runner som frontend, og en blanding av FreeDrive, MapMonkey, ViaMichelin Map Sonic til kartverk er en bra løsning. Synkronisering av data klarer Windows XP fint å ta seg av, da den automatisk kobler opp mot nettverk, så må du bare sette opp en regel for synkronisering, som sjekker om den delte nettverksdisken er tilgjengelig, og hvis den er tilgjengelig så sjekker den om det er endrede elementer.

Lenke til kommentar

Om den er kraftig nok til å spille HL2 på? Nei, det kommer jo litt an på hardware man putter inni maskinen da, men stort sett så prøver man og holde strømforbruket nede når ting skal monteres i bil, slik at man går for VIA sine mini itx kort, disse trekker i det store og det hele ca 12-15W, prosessoren kan sammenlignes med en PIII 1GHz, sånn røfflig. Så noe HL2 spilling blir det nok ikke, men det er jo derfor man monterer XBOX/PS2 i tillegg :)

Lenke til kommentar
Om den er kraftig nok til å spille HL2 på? Nei, det kommer jo litt an på hardware man putter inni maskinen da, men stort sett så prøver man og holde strømforbruket nede når ting skal monteres i bil, slik at man går for VIA sine mini itx kort, disse trekker i det store og det hele ca 12-15W, prosessoren kan sammenlignes med en PIII 1GHz, sånn røfflig. Så noe HL2 spilling blir det nok ikke, men det er jo derfor man monterer XBOX/PS2 i tillegg :)

5128152[/snapback]

hehe..skal ha meg en 1.2ghz fanless som eg fant =) dårlig utvalg på mini itx på webshopper, bortsett fra EET, men da må du ha firma :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...