adnan Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Føler meg ganske dom når jeg poster dette men men skal kunn ha en bekreftelse på dette. HAr skaffet meg en 12cm vifte jeg skal ha bakerst i mitt kabinett, når jeg slår op viften blåser det på den ene siden og den andre er relatift stille. Er det rigtig jeg da skal sette denne deler som blåser inn i kabinett og den andre ut? det er vell det som er mest logisk får og kjøle inni kabinettet. HAr lest at den skal dra ut varm luft, men den blåser jo bare kald inn ikke drar noe ut da ... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Den skal blåse luften ut av kabinettet, bare prøv deg frem og finn ut hvilken av sidene som blåser. Så setter du den siden som blåser utover Lenke til kommentar
adnan Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Den skal blåse luften ut av kabinettet, bare prøv deg frem og finn ut hvilken av sidene som blåser. Så setter du den siden som blåser utover 5122611[/snapback] Da tokk jeg helt feil i stad da Så den siden som blåser skal ikke inn i kabinettet men ut av det Og den siden som står stille skal være innover til og trekke til seg luft right? Gjelder dette også vifter i sidedører? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Bare å prøve seg fram... ja... Jeg ente opp med å ha en 8cm som blåser inn i front nede... Å de bak blåser ut, det gir best luft gjennomstrømning til meg i allefall... At alle blåser i samme retning (bakover..) hvis det er forståelig... Lenke til kommentar
adnan Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Bare å prøve seg fram... ja... Jeg ente opp med å ha en 8cm som blåser inn i front nede... Å de bak blåser ut, det gir best luft gjennomstrømning til meg i allefall... At alle blåser i samme retning (bakover..) hvis det er forståelig... 5122651[/snapback] Skjønner bedre nå ja takk for alle svar. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 varmluft stiger. derfor må man blåse kaldt luft inn nede som da stiger oppover for så å bli blåst ut oppe Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Suge nede foran. Blåse oppe bak. Evt. suge oppe i toppen. Jeg er ikke helt sikker, men det er noen som sier at hvis du har for mange vifter som suger, eller blåser, så får du undertrykk, og undertrykket gjør at du får en støvsuger. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Den skal blåse luften ut av kabinettet, bare prøv deg frem og finn ut hvilken av sidene som blåser. Så setter du den siden som blåser utover 5122611[/snapback] Da tokk jeg helt feil i stad da Så den siden som blåser skal ikke inn i kabinettet men ut av det Og den siden som står stille skal være innover til og trekke til seg luft right? Gjelder dette også vifter i sidedører? 5122631[/snapback] tja, om du har en vifte bak og en i sidedøren, bør nok den ene blåse ut, og om du har en foran i kabinettet og så kan den blåse inn og den bak ut, og den i sidedøren inn, slik ville jeg gjort det for å ikke få underttrykk og masse støv Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har laget en tråd om så si det samme, ta en titt her http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=101560 Lenke til kommentar
SSS Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Den skal blåse luften ut av kabinettet, bare prøv deg frem og finn ut hvilken av sidene som blåser. Så setter du den siden som blåser utover 5122611[/snapback] Da tokk jeg helt feil i stad da Så den siden som blåser skal ikke inn i kabinettet men ut av det Og den siden som står stille skal være innover til og trekke til seg luft right? Gjelder dette også vifter i sidedører? 5122631[/snapback] tja, om du har en vifte bak og en i sidedøren, bør nok den ene blåse ut, og om du har en foran i kabinettet og så kan den blåse inn og den bak ut, og den i sidedøren inn, slik ville jeg gjort det for å ikke få underttrykk og masse støv 5122849[/snapback] Hadde det oppsettet du beskrev tidligere, men min erfaring er at vifta i sidedøra som blåste luft inn bare var noe tull. Hovedkortet og Cpuen ble varmere, og dermed begynnte CPU vifta å spinne fortere også. Nå har jeg en vifte foran som blåser inn og en vifte bak som blåser ut. Har nå derfor god luftgjennomstrømmning, og ikke noe som skaper turbulens. Lenke til kommentar
kakemannen Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 easy peacy ein vifte i front til å få luft inn, vist kabinette ditt er stilt mot ein vegg, altso bak delen av ditt kabinett er stilt mot veggen, so setter du ein vifte i FRONTEN til å få frisk luft inn, å i bak får du berre varmluft so der må luften bli trekt ut Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 HAr lest at den skal dra ut varm luft, men den blåser jo bare kald inn ikke drar noe ut da ... 5122592[/snapback] den blåser ut varm luft gjennom alle andre alternative utganger, ellers ville jo kabinettet ditt blitt en dykkerflaske til slutt... som sa poooooff når du åpnet kabinettdøra Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Det som er viktig å passe på er at du suger mer luft inn i kabinettet enn du blåser ut. Hvis du blåser mer luft ut enn du suger inn vil kabinettet trekke til seg støv gjennom alle alternative åpninger, og det vil etterhvert danne seg tykke støvbelegg rundt omkring. Dette er ikke bra. Hvis du lar viftene dine suge luft inn i kabinettet, og setter støvfilter på dem, unngår du dette (uten støvfilter blir det jo hipp som happ, da får du støv uansett). Egentlig er viften i PSU mer enn nok for å blåse luften ut, derfor bør du sette alle andre vifter til å suge luft inn. En i front og en i bakkant er mer enn nok. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Hehe.. Bare sett den inn, skrur pc'n seg av pga overheat så merker du at det var feil vei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå