Gå til innhold

Hmm..har jeg installert HD feil?

perkh

Anbefalte innlegg

Har satt sammen en ny maskin, og tre stk SATA disker. Dere vet ikonet som vanligvis er nederst på siden som vanligvis viser at man har noe koblet til USB (Trygg fjerning av maskinvare)? nå lyser den konstant (selv om jeg ikke har noe på USB) og når jeg trykker på den så får jeg opp mine tre HD. Er det feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette lurer jeg også på....har en sata disk som står safely remove på nedesrt i høyre hjørnet. Sammens med norsk tipping sin cardman. Denne er en usb device, så den er grei....men hva f gjør hardisken min der?? Kanskje derfor den er så jævlig treig. Den yter bare 40% av hva den burde...... Noen som vet?? Begge står på samme location 0. Hva betyr det?

Lenke til kommentar

Jo mine står også på Location 0....

Men tror jeg nærmer meg løsning.

Når jeg bruker sata disken som windows disk så yter den maks.

Men når jeg bruker min ide disk med windows, så yter sata disken ræva?

er ikke dette litt merkelig.....eneste forskjellen er at jeg får et valg i starten, hvilken disk jeg vil boote på!

Noen som kan forklare dette?

Lenke til kommentar

Hei.

Ikonet "trygg fjerning av maskinvare" hadde jeg også fått på min S-ATA disk. Bug eller feature eller hva det enn var, så er det hvertfall forvirrende.

Leste rundt omkring at det skyldes nvidia's nforce drivere og det at s-ata 2 disker teoretisk kan hotswappe.

"Problemet" (som var det ikonet) løste jeg ved å avinstallere IDE-driverne som følger med nvidia's nforce drivere og bruke Windows sine drivere.

Ser ikke noe ytelsestap da jeg målte Burst Speed i HD Tach 131.2 MB/s før og 131.7 MB/s etter jeg avinstallerte.

Lenke til kommentar
Hei.

Ikonet "trygg fjerning av maskinvare" hadde jeg også fått på min S-ATA disk. Bug eller feature eller hva det enn var, så er det hvertfall forvirrende.

Leste rundt omkring at det skyldes nvidia's nforce drivere og det at s-ata 2 disker teoretisk kan hotswappe.

"Problemet" (som var det ikonet) løste jeg ved å avinstallere IDE-driverne som følger med nvidia's nforce drivere og bruke Windows sine drivere.

Ser ikke noe ytelsestap da jeg målte Burst Speed i HD Tach 131.2 MB/s før og 131.7 MB/s etter jeg avinstallerte.

5164174[/snapback]

Hvor finner jeg disse windows driverne da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...