Gå til innhold

Nytt Hk, Cpu(AMD) og RAM: passer dette sammen?

Anbefalte innlegg

Har planer om å oppgradere pcen og lurer derfor på om jeg kunne fått

litt hjelp med tanke på om det jeg har sett meg ut passer sammen. Tenker spesielt på hva slags RAM jeg bør velge.

Prosessor:

AMD Athlon64 3700+, 2.2 GHz, 1MB Cache, San Diego, Socket 939, BOX

shg

Hovedkort(har agp-kort og vil beholde dette inntil videre):

939Dual-SATA2, Uli M1695, Athlon64 Socket 939, SATA RAID, 8 Channel Surround Audio, LAN, ATX, DDR400

shg

Ram:

Corsair TwinX 2x512 MB PC3200 DDR400 - Twinx1024-3200XLPRO

shg

eller

Corsair TwinX 2x1024 MB PC3200 DDR400 - TWINX2048-3200PT

shg

Burde jeg/eller vil jeg ha noe særlig mer utbytte av å velge 2x1024

MB-minnebrikkene framfor 2x512 MB-minnebrikkene? De 2x512 MB er vel

bedre/raskere enn de 2x1024 MB?

Ellers noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp heller OCZ, glem corsair, ikke no for gaming, eller klokking, hvor mye har du tenkt og bruke?

Valgte Corsair fordi jeg trodde det var noe av det beste både for gaming og klokking.

Har tenkt til å bruke 4500-5000.- på hovedkort, cpu og ram.

Burde jeg velge 1024Mb minne-brikkene framfor 2048Mb?

Lenke til kommentar

ALLE velger såklart OCZ eller kingston, ja corsair er kanskje klokkevennlig, men ikke så fullt som OCZ eller kingston, har hatt 3 corsair, alle har brent, det er min egen feil, men på OCZ så sier den ifra isteden for og brenne seg og ødelegge hovedkort og rammen så klart, har et klart bevis på at dem brenner seg, hvorfor? jo det er jo enkelt og greit det sitter heatspreader på rammen, det hjelper ganske mye! temp i pcen vil også kanskje være mer stabil når du kjører spill som krever kanskje ram, da er det greit og ha noen som tåler og er bedre i ytelse..

Lenke til kommentar

Corsair twinx1024 XMS3200XL pro er de beste rambrikkene man får tak i på markedet. Flere nettsteder har testet den og gir den full uttelling. Skal man overklokke så klarer den 250 fsb ved 2.5.3.3.6 timings så lenge man øker vdimm litt. Og da snakker jeg om erfaring.

Lenke til kommentar

Corsair lager helt klart kvalitetsminne. men best på markedet er litt å ta i da. Geil UltaX med 2-2-2-5 timings, klokker til 255(ifølge Anandtech som er svært seriøse) med 2.5-3-3-6 . så best er dem ikke, men svært gode brikker, det er sant. OCZ finnes ikke på shg.no så hvis du skal kjøpe dem må du kjøpe dem ifra feks netshop. men skal du ha 2gig (2X1024) moduler så er PATRIOT som mpx selger SVÆRT gode, dem har noe av det strammeste timings man for tak i på 1gig moduler, i tillegg overklokker dem svært bra. 2gig er svært bra i disse dager, da nyere spill krever mer minne, så det vil vær bedre med 2gig litt løsere timings enn 1gig med superstramme timings

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...