Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er du også en av dem som ikke kan lese? Nå har ikke jeg behov for å ha mange andre personer innom tråden som er enig med meg, men jeg er ikke alene om å mene at det er flere tall under 100. Og ja, jeg skjønner hva uendelighet er for noe. Jeg ser bare på denne problemstillingen med et skråblikk. Jeg ser på X før det er satt inn verdi for X. Dette er jo umulig for Torbjørn og DrKarlsen å klare å tenke seg. Hvem er det som egentlig er sta?

5230841[/snapback]

Det er du som er sta. Den atlernative oppgaven du setter opp på egne premisser er ikke relevant for temaet presentert i første innlegg, ettersom det ikke er lov å erstatte x'en din med uendelig.

Vi skjønner godt hva du driver med, men vi skjønner også hvorfor det blir feil å gjøre sånn.

Lenke til kommentar
Tenk det at du har tallet 100. Er det flest tall over eller under 100 ?

tror vi har brukt en ukes tid til å diskutere dette i klassen :S

5122480[/snapback]

Det er uendelig mange tall på hver side av 100, så svaret er like "mange".

Hadde du definert spørsmålet nøyere, f eks: "Er det flest reelle heltall større enn null over eller under 100", så hadde svaret vært "flest over".

Lenke til kommentar
Det er uendelig mange tall på hver side av 100, så svaret er like "mange".

Evt. "umulig å avgjøre" ;)

5248895[/snapback]

Nja, det svaret impliserer at det faktisk eksisterer en løsning på problemstillingen, men at det er umulig for oss å avgjøre hva den løsningen er. Men svaret er jo at det faktisk ikke eksisterer en løsning, fordi det er uendelig med tall både over og under. :yes:

Lenke til kommentar
jeg vil si at "umulig å avgjøre" høres litt mer ut som om det ikke finnes noen løsning enn:
like "mange"

Ellers er jeg enig i ditt siste innlegg.

5249037[/snapback]

Skrev mange i gåseøyne for å vise at jeg egentlig ikke snakker om ett bestemt antall.

Men ja, jeg tror vi er på nett her. :thumbup:

Lenke til kommentar
Når det gjelder spørsmål om flest høyre- eller venstresvinger; det er selvfølgelig like mange, da hver høyresving også er en venstresving.

Det samme gjelder uheldigvis ikke for oppover- og nedoverbakker.

5276583[/snapback]

Hvorfor ikke det? Kjører du oppover en vei så vil du kjøre nedover når du kjører den andre veien. Det blir akkurat som svingene. Det eneste som jeg kan se som kan gi dette problemmer, er om du har veier som er enveiskjørt da vil en ikke kjøre begge retninger, men det er ikke umulig selv om det ikke er lovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...