Torbjørn Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi er da ikke sta? vi bare refererer til hva som er gyldig å gjøre med matematikken som grunnlag Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er du også en av dem som ikke kan lese? Nå har ikke jeg behov for å ha mange andre personer innom tråden som er enig med meg, men jeg er ikke alene om å mene at det er flere tall under 100. Og ja, jeg skjønner hva uendelighet er for noe. Jeg ser bare på denne problemstillingen med et skråblikk. Jeg ser på X før det er satt inn verdi for X. Dette er jo umulig for Torbjørn og DrKarlsen å klare å tenke seg. Hvem er det som egentlig er sta? 5230841[/snapback] Det er du som er sta. Den atlernative oppgaven du setter opp på egne premisser er ikke relevant for temaet presentert i første innlegg, ettersom det ikke er lov å erstatte x'en din med uendelig. Vi skjønner godt hva du driver med, men vi skjønner også hvorfor det blir feil å gjøre sånn. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Lurer på når denne tråden blir ferdig, eller om den blir det. Skulle ikke forundre meg om en kunne fått like lang diskusjon om en spurte om flest tall mellom 0 og 100 eller over 100. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 pertm: det spørs også på hvilke tall man ser på. R, N, etc. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Jeg er fullstendig klar over det, for helltall er det jo ikke noe problem, men de andre ville det blitt mer diskusjon Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Det er også diskutert i denne tråden. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Vi skjønner godt hva du driver med 5231233[/snapback] Ditto... Også håper jeg folk lar denne tråden være i fred, med mindre de har noe nytt å komme med. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Tenk det at du har tallet 100. Er det flest tall over eller under 100 ? tror vi har brukt en ukes tid til å diskutere dette i klassen :S 5122480[/snapback] Det er uendelig mange tall på hver side av 100, så svaret er like "mange". Hadde du definert spørsmålet nøyere, f eks: "Er det flest reelle heltall større enn null over eller under 100", så hadde svaret vært "flest over". Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er uendelig mange tall på hver side av 100, så svaret er like "mange". Evt. "umulig å avgjøre" Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Det er uendelig mange tall på hver side av 100, så svaret er like "mange". Evt. "umulig å avgjøre" 5248895[/snapback] Nja, det svaret impliserer at det faktisk eksisterer en løsning på problemstillingen, men at det er umulig for oss å avgjøre hva den løsningen er. Men svaret er jo at det faktisk ikke eksisterer en løsning, fordi det er uendelig med tall både over og under. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 jeg vil si at "umulig å avgjøre" høres litt mer ut som om det ikke finnes noen løsning enn: like "mange" Ellers er jeg enig i ditt siste innlegg. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 jeg vil si at "umulig å avgjøre" høres litt mer ut som om det ikke finnes noen løsning enn:like "mange" Ellers er jeg enig i ditt siste innlegg. 5249037[/snapback] Skrev mange i gåseøyne for å vise at jeg egentlig ikke snakker om ett bestemt antall. Men ja, jeg tror vi er på nett her. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Når det gjelder spørsmål om flest høyre- eller venstresvinger; det er selvfølgelig like mange, da hver høyresving også er en venstresving. Det samme gjelder uheldigvis ikke for oppover- og nedoverbakker. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Det finnes flest høyresvinger! Årsak: I de aller fleste land kjører vi på høyre side av veien. På motorveiene har vi avkjørsler, og i de fleste tilfeller fører det til en høyreving som ikke kan kjøres motsatt vei. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Når det gjelder spørsmål om flest høyre- eller venstresvinger; det er selvfølgelig like mange, da hver høyresving også er en venstresving.Det samme gjelder uheldigvis ikke for oppover- og nedoverbakker. 5276583[/snapback] Hvorfor ikke det? Kjører du oppover en vei så vil du kjøre nedover når du kjører den andre veien. Det blir akkurat som svingene. Det eneste som jeg kan se som kan gi dette problemmer, er om du har veier som er enveiskjørt da vil en ikke kjøre begge retninger, men det er ikke umulig selv om det ikke er lovlig. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 pertm, selvfølgelig, sløvt av meg anth, ingen sa noe om at trafikkreglene måtte bli fulgt, se i luftlinje. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Nei, men det er en selvfølge. En avkjørsel fra en motorvei som er en høyresvinget avkjørsel, _er ingen_ venstresving! Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Hva om du bryter loven og bruker avkjørselen som påkjørsel, er det fortsatt en høyresving? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Kjøre på motorveien og fortsette i gal retning? Ja, ingen er så dumme at de ikke forstår at det er mulig. Men en avkjørsel som går mot høyre kalles en høyresving, og er dermed ikke en venstresving. Tro det eller ei... Lenke til kommentar
sim Skrevet 10. desember 2005 Del Skrevet 10. desember 2005 Selvfølgelig er det en venstresving også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå