Zethyr Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Oki! Legger ved plott. (fikk ikke til integralet her&nu. Plottene er generert i gnuplot, hakke peiling på hvordan man bruker matlab/matematica.) 5190617[/snapback] Har fiksa den i mathematica, se vedlagte filer. Kjørt med x-verdier fra 0 til 20 og 0 til 250. Plot[{x/2, x/Log[x], x/(Log[x] - 1.08366)}, {x, 0, 20}] Plot[{x/2, x/Log[x], x/(Log[x] - 1.08366)}, {x, 0, 250}] Endret 22. november 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jøss.. Er det bare meg, eller er plottene til gnuplot faktisk penere? Farger og greier mener jeg, samt forklaring av hvilke grafer som er hvilke? Men takk for syntaxguide! Vet jeg får bruk for matematica/matlab/maple til neste år... Lenke til kommentar
pertm Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 De grafene ser finne ut, men hva skal de egentlig vise for noe? Jeg har ikke hatt Mat1000 eller Mat1100, men jeg har hatt ting som er tilsvarende da jeg tok siv.ing utdanningen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Jøss.. Er det bare meg, eller er plottene til gnuplot faktisk penere? 5191819[/snapback] Vanlige 2D-plots som standard er penere i GNUPlot, ja, men du har et utall muligheter til å tilpasse samt "style" både disse samt 3D-plottene (som standard er de ganske pene) i Mathematica. For en syntax-guide, så har mathematica en ekstremt enkel og lettfattelig, men allikevel god brukerveiledning/innledning/oppslagsfunksjon, hvertfall til enkelt bruk. Ta deg noen få timer en kveld, så har du syntax og de fleste standardfunksjoner inne i skallen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 Ja 3d-plottene til matematica er pene Et par timer en kveld - hmm... ssh -CX [email protected] burde vel gjøre den susen pertm: Antall primtall fra 0 til x Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vel, antall primtall sammen med antall partall opp til x. Jeg fikk ingen respons på uendeligheten av primtallsbeviset mitt, var det noe uklart som jeg bør rette på? Sant å si er "standardplottene" til mathematica kjedelige, men som Zethyr sier har du mange muligheter til å forbedre disse, og vi har i tillegg 3D-plot som ser flott ut. Zethyr: et tips til deg som går på vgs. (tror jeg): Lek masse med mathematica og skriv inn integraler som er litt vanskeligere enn pensum, og gjør masse slike ting. Du lærer utrolig mye av det. Det gjorde hvertfall jeg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Som jeg sa på pm var jeg ikke helt med på konklusjonen i beviset for uendelighet av primtall. Takk for tipset^^. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Aha, det står der oppe at jeg har 0 nye meldinger, men når jeg åpnet inboxen var det en melding der. Svar sendt. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Hvorfor døde denne tråden hen? forsvant Anth og premium ved første avsporing? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Var vel anth som holdt liv i tråden. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 se ellers her http://www.numberspiral.com/ Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ja se hvor mye debatt det blir i et debattforum, om alle er enige og ingen trekker i provokasjonstrådene. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 (endret) Vi er hvertfall alle enige om at det kommer an på øyet som ser! Artig link, forresten. Endret 23. november 2005 av DrKarlsen Lenke til kommentar
pertm Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Artig link ja. Jeg tror nok at alle er enig eller så enig vi vil være uansett hvor lenge denne tråden fortsetter. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Vi er hvertfall alle enige om at det kommer ann på øyet som ser! 5196538[/snapback] Eller kommer an på hvordan man ser... Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Ja uff, en liten skrivefeil. Hadde alle vært like pedantiske som deg hadde denne tråden vært doblet i størrelse. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. november 2005 Del Skrevet 23. november 2005 Lenge leve pedantismen... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 hehe, hadde ikke regnet med at denne tråden ville ta sååå av x] Blir som i klasserommet da.. startet med en liten diskusjon som utviklet seg til en GOD del større en;p Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Nå har jeg lest igjennom tråden og det virker som det er "alle" mot Anth. Enten så er du veldig sta, Anth. Eller så har du ikke forstått hva uendelighet går ut på ... Heia "alle"! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er du også en av dem som ikke kan lese? Nå har ikke jeg behov for å ha mange andre personer innom tråden som er enig med meg, men jeg er ikke alene om å mene at det er flere tall under 100. Og ja, jeg skjønner hva uendelighet er for noe. Jeg ser bare på denne problemstillingen med et skråblikk. Jeg ser på X før det er satt inn verdi for X. Dette er jo umulig for Torbjørn og DrKarlsen å klare å tenke seg. Hvem er det som egentlig er sta? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå