Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?


Anbefalte innlegg

Oki! Legger ved plott. (fikk ikke til integralet her&nu. Plottene er generert i gnuplot, hakke peiling på hvordan man bruker matlab/matematica.)

5190617[/snapback]

Har fiksa den i mathematica, se vedlagte filer. Kjørt med x-verdier fra 0 til 20 og 0 til 250.

 

 

Plot[{x/2, x/Log[x], x/(Log[x] - 1.08366)}, {x, 0, 20}]

post-4555-1132674985_thumb.gif

 

Plot[{x/2, x/Log[x], x/(Log[x] - 1.08366)}, {x, 0, 250}]
post-4555-1132674995_thumb.gif Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jøss.. Er det bare meg, eller er plottene til gnuplot faktisk penere?

5191819[/snapback]

Vanlige 2D-plots som standard er penere i GNUPlot, ja, men du har et utall muligheter til å tilpasse samt "style" både disse samt 3D-plottene (som standard er de ganske pene) i Mathematica. For en syntax-guide, så har mathematica en ekstremt enkel og lettfattelig, men allikevel god brukerveiledning/innledning/oppslagsfunksjon, hvertfall til enkelt bruk. Ta deg noen få timer en kveld, så har du syntax og de fleste standardfunksjoner inne i skallen.

Lenke til kommentar

Vel, antall primtall sammen med antall partall opp til x.

Jeg fikk ingen respons på uendeligheten av primtallsbeviset mitt, var det noe uklart som jeg bør rette på?

 

Sant å si er "standardplottene" til mathematica kjedelige, men som Zethyr sier har du mange muligheter til å forbedre disse, og vi har i tillegg 3D-plot som ser flott ut.

 

Zethyr: et tips til deg som går på vgs. (tror jeg):

Lek masse med mathematica og skriv inn integraler som er litt vanskeligere enn pensum, og gjør masse slike ting. Du lærer utrolig mye av det. Det gjorde hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

Er du også en av dem som ikke kan lese? Nå har ikke jeg behov for å ha mange andre personer innom tråden som er enig med meg, men jeg er ikke alene om å mene at det er flere tall under 100. Og ja, jeg skjønner hva uendelighet er for noe. Jeg ser bare på denne problemstillingen med et skråblikk. Jeg ser på X før det er satt inn verdi for X. Dette er jo umulig for Torbjørn og DrKarlsen å klare å tenke seg. Hvem er det som egentlig er sta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...