Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?


Anbefalte innlegg

Tror dere ble mistet i golvet en gang eller to for mye når dere var små, isåfall.

5186322[/snapback]

 

Hehe. Fantastisk argumentasjon. Jeg er så imponert over dine verbale evner til å få frem hva du står får uten å måtte ty til usaklige virkemidler. Slike som deg er virkelig en nytteressurs her på forumet, og uten at jeg har sett i profilen så virker du såpass moden at jeg vil tippe du har passert 12 års-alderen for lenge siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har noen et bevis for at det er uendelig mange primtall?

 

Anth: Du kan stille så mange slike spørsmål du bare vil uten å få noe annet svar enn 'udefinertbart', 'umulig å avgjøre' e.l., så lenge du ikke spør for et gitt intervall.

5186277[/snapback]

 

Hvis du fortsatt er interessert kan jeg skrive ned et bevis over at det finnes uendelig mange primtall. Du kan jo forsøke å bevise at det finnes uendelig mange partall ;)

Lenke til kommentar

Anth, skal vi gjøre en deal? Du oppsøker en mattelærer og spør om både ditt uendelighetsproblem med partall, og med flest tall over/under 100-problemet. Jeg gjør det samme. Så kommer vi tilbake og ser hvem som har fått hva slags respons. Det er jo tydelig at en av oss har gått i vranglære, og det gjelder forsåvidt flere her i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Nytt eksempel: Jeg og en kompis går på ski til det uendelige. Vi går akkurat like fort, men jeg får et forsprang på 5 minutt. Hvem kommer først frem?

 

Jeg ville ikke satt pengene mine på kompisen min for å si det sånn.

5186394[/snapback]

Problemet er at dere aldri kommer frem, så det er umulig å si. :)

Lenke til kommentar
Nytt eksempel: Jeg og en kompis går på ski til det uendelige. Vi går akkurat like fort, men jeg får et forsprang på 5 minutt. Hvem kommer først frem?

 

Jeg ville ikke satt pengene mine på kompisen min for å si det sånn.

5186394[/snapback]

 

Du går i det uendelige og kommer ALDRI frem! Teit eksempel.

Lenke til kommentar
Anth, skal vi gjøre en deal? Du oppsøker en mattelærer og spør om både ditt uendelighetsproblem med partall, og med flest tall over/under 100-problemet. Jeg gjør det samme. Så kommer vi tilbake og ser hvem som har fått hva slags respons. Det er jo tydelig at en av oss har gått i vranglære, og det gjelder forsåvidt flere her i diskusjonen.

5186397[/snapback]

 

Det er ikke nødvendig. Jeg har allerede spurt professoren min om dette.

Lenke til kommentar
Du går i det uendelige og kommer ALDRI frem! Teit eksempel.

5186413[/snapback]

Ikke teitere enn de andre eksemplene her.

Jo jeg kommer frem dersom jeg går i det uendelige. I det uendelige kommer jeg 5 minutter før kompisen min.

5186442[/snapback]

 

Jeg tolker det å komme frem som at turen har en ende, men du går jo i det uendelige. WTF? Selvmotsigelse? Jupp.

Lenke til kommentar
sim: Hvis et univers er uendelig mange ganger større enn et annet, er begge universene like store da?

5186458[/snapback]

 

Du kan ikke sammenligne to uendelige mengder!

 

Jeg tolker det å komme frem som at turen har en ende, men du går jo i det uendelige. WTF? Selvmotsigelse? Jupp.

5186452[/snapback]

Turen har ikke en ende, den har et mål. målet er å gå til det uendelige. til det uendelige vil jeg komme 5 minutter foran kompisen min.

5186459[/snapback]

 

Uendelig er ikke et tall. Du kan ikke gå til uendelig, stoppe og si "nå er jeg i uendelig".

Lenke til kommentar
sim: Hvis et univers er uendelig mange ganger større enn et annet, er begge universene like store da?

5186458[/snapback]

 

Du kan ikke sammenligne to uendelige mengder!

Nei, les spørsmålet en gang til du...

Det var kanskje litt dumt å bruke univers som eksempel.

Hvis et tall er uendelig mange ganger større enn tallet 9, er begge tallene like store da?

Lenke til kommentar
Uendelig er ikke et tall. Du kan ikke gå til uendelig, stoppe og si "nå er jeg i uendelig".

5186469[/snapback]

Nei man kan ikke stoppe, for om man stopper vil man ikke gå til det uendelige.

Edit: siden målet er å gå til det uendelige, vil jeg være først.

Endret av premium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...