Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?


Anbefalte innlegg

Har lest heile denne tråden, og hatt meg ein god latter undervegs.

Men til saken:

 

For å gjera dette ganske jordnært sånn at "alle" kan forstå det, lat oss ta ein sirkel (som tidlegare nemnt) som ikkje har noko definert punkt, med andre ord er denne teoretisk sett uendeleg! anth, kan du då forklara meg kvifor "venstresida" er lengre enn "høgresida" på sirkelen, UTEN å definere eit punkt som er start? Fordi du er vel einig i at du ikkje kan finne midtpunktet der begge ender er uendeleg? Og nei, 0 eller 100 som midtpunkt i "uendelegskalaen" finns ikkje. Håper du verkeleg kan innrømme at du har tatt feil, elles fører ikkje denne tråden noko veg. (Nokon som sa uendeleg? :p)

Endret av zelluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

zelluz: Jeg tviler sterkt på at du har lest gjennom hele tråden... Da hadde du skjønt at man kan se på problemet på litt forskjellige måter, og at jeg er med på poenget du understøtter. Har du for vane å komme inn i en diskusjon som har vart lenge, ta parti med den ene siden og le av den andre?

Jeg skal ikke innrømme noe som helst ovenfor deg, for du var ikke med i diskusjonen.

 

Edit: Jeg kan komme med et interessant spørsmål, for å sette dette på prøve:

 

Hva er det mest av, primtall eller partall?

Endret av anth
Lenke til kommentar
Men du vet like godt som meg at annenhvert tall er et partall, mens det er sjeldnere med primtall. Allikevel kan du hevde at det er like mange av begge. Hvor dumt høres ikke det ut?

5186236[/snapback]

 

Ikke i det hele tatt. Når det går mot uendelig går begge mot uendelig. Dette er ikke dumt. det er fakta. Hvor enig var du egentlig i den generelle forståelsen av uendelig?

Lenke til kommentar

Ja ja... Uansett så ser du poenget. Så kan du si akkurat hva du vil.

 

Edit: Og svaret er: Det finnes flere partall enn primtall. Det kan man se på hyppigheten, og trenger dermed verken å vite antallet eller enden.

De som vil hevde at antall partall = antall primtall, driver med patetisk vrangskap.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Jada, jeg ser poenget ditt.

Men når vi ikke har en fastsatt grense blir det ikke riktig.

 

Premium, tja, siden det ikke går an å stoppe blir det bare rart.

En kan alltid fylle opp med primtall for alle partallene bare man fortsetter langt nok for så å fylle opp med partallene igjen, og slik kan man holde på i all evighet.

Stopper man, blir det flest partall, stopper man aldri blir det ett fett...

 

Mulig jeg bare er heftig ustabil nå.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Ja ja... Uansett så ser du poenget. Så kan du si akkurat hva du vil.

 

Edit: Og svaret er: Det finnes flere partall enn primtall. Det kan man se på hyppigheten, og trenger dermed verken å vite antallet eller enden.

De som vil hevde at antall partall = antall primtall, driver med patetisk vrangskap.

5186291[/snapback]

 

Likefullt endrer ikke det det faktum at det ikke er flere heltall enn primtall når du ser mot uendelig.

Lenke til kommentar

  • * a + ∞ = +∞ + a = +∞ if a ≠ −∞
    * a − ∞ = −∞ + a = −∞ if a ≠ +∞
    * a × +∞ = +∞ × a = +∞ if a > 0
    * a × +∞ = +∞ × a = −∞ if a < 0
    * a × −∞ = −∞ × a = −∞ if a > 0
    * a × −∞ = −∞ × a = +∞ if a < 0
    * a / ±∞ = 0 if −∞ < a < +∞
    * ±∞ / a = ±∞ if 0 < a < +∞
    * +∞ / a = −∞ if −∞ < a < 0
    * −∞ / a = +∞ if −∞ < a < 0

^^Et par kjekke regneregler fra wikipedia: den utvidede reelle tallinje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...