Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: hvorfor skal jeg svare på dette når det ikke er relatert til denne tråden?

(...)

 

Er det ikke relatert til tråden? Hvor i alle dager har du det fra, at hypotetiske spørsmål direkte myntet på problemstillingen i første post ikke er relatert til tråden?

 

Hvorfor skal det plugselig være like mange tall på hver side av 0 og ikke på hver side av +100?

5171682[/snapback]

 

Så du mener altså at vi kan finne verdien påm et positivt heltall som ikke kan skrives som negativt heltall?

Lenke til kommentar
Ja, du er typen som ikke svarer på sånne spørsmål. Der har du noe til felles med de mange udugelige politikere som besvarer spørsmål på samme måte.

5171646[/snapback]

Problemet her ligger i at begge svaralternativene du gir oss er direkte feil. La oss si at du stjal en sjokolade fra søstra di, så kommer hun og spør "stjal mor eller far sjokoladen?" Hva svarer du da?

 

Jeg tror vi bør ta en ny gjennomgang helt fra begynnelsen, siden du tydeligvis mener at hver person skal kunne definere sin egen fasit når vi nevner uendelighet i spørsmålet:

Er du enig i at:

x + 1 > x, x != inf, x != ind ??

Lenke til kommentar
1: hvorfor skal jeg svare på dette når det ikke er relatert til denne tråden?

(...)

 

Er det ikke relatert til tråden? Hvor i alle dager har du det fra, at hypotetiske spørsmål direkte myntet på problemstillingen i første post ikke er relatert til tråden?

 

 

Nei siden svaret på tråden er at man ikke kan si det, og siden dette er et standpunkt jeg selv står for, er det ikke relevant for tråden at jeg svarer på et hypotetisk spørsmål der denne valgmuligheten er fjernet. Froklar meg hvorfor det likevel er det.

 

EDIT: les forøvrig Zethyr's bekjennelse om søstras sjokolade.

 

Hvorfor skal det plugselig være like mange tall på hver side av 0 og ikke på hver side av +100?

5171682[/snapback]

 

Så du mener altså at vi kan finne verdien påm et positivt heltall som ikke kan skrives som negativt heltall?

5171922[/snapback]

 

EDIT: et litt mer konstruktivt svar

 

jeg sier at det finnes ikke-eksisterende negative tall like mye som du sier at det finnes positive tall du ikke kan legge til 100 til. finnes det noen slike positive tall?

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar
DrKarlsen: Jeg kan ikke annet enn å le av dine tåpelige utsagn.

5174255[/snapback]

Var det bare ment for å være spydig, eller kan vi ane at du prøver å redde stumpene før du må innrømme at du kanskje tok feil? Jeg må si at det er fristende å printe ut enkelte utsagn herfra og gi til min mattelærer som lørdagsunderholdning pga. deres tåpelighet, men da velger jeg neppe Karlsens utsagn.

Lenke til kommentar

Da skal jeg svare på DrKarlens utsagn:

 

Liste over de heltallene (som kan skrives som positive og negative) som er i den linjen i negativ retning, som ikke er i den positive linjen:

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100

 

Alle andre heltall kan skrives i begge rekker...

Lenke til kommentar

Ok, da velger jeg {n:n \in [101,201]}, og jeg har flere tall over enn under. Slik kan jeg holde på så lenge jeg vil. Og når du sier at du bare må le, så ler jeg av deg, og alle din innlegg som har vist seg å være like meningsløse helt fra starten av. Du har ikke noe begrep om det du snakker om, og når du tar feil sier du "men man skal da tenke selv!", vel, ikke på den måten, man skal holde seg til aksiomer og definisjoner som er fastsatt, og man kan ikke bare begynne å finne på egne ting som du har gjort i omtrent hver eneste tråd her inne. Det begynner å bli ganske plagsomt at du ikke vet en dritt og fortsatt er så påståelig som du er.

Lenke til kommentar
Er dette et diskusjonsforum, eller er det et "Alle må rette seg til DrKarlsens arrogante innlegg som alltid er det riktige i alle tifeller"-forum?

5175509[/snapback]

Det er et diskusjonsforum hvor man hovedsakelig spør spørsmål for å lære noe, slik jeg ser det. Dessverre virker det som om du ikke har evnen å ta til deg lærdom, kun å finne på egne svar.

 

Forøvrig kan du jo fortsette på rekka di, så får vi se hvem av deg og DrKarlsen som har flest tall.

Lenke til kommentar

DrKarlsen: Fortell meg hvilken rekke tallene 1-100 befinner seg i. I begge, eller bare i den ene? Du vet svaret, og det er disse 100 tallene som gjør at det alltid vil finnes mer tall i den ene rekken. Det har ikke noe med lærdom å gjøre. Det finnes ikke noe usant i det utsagnet...

 

Og du: Dette er et diskusjonsforum, ikke et "spør doktor karlsen og få det riktige svaret"-forum. Har du doktorgrad forresten, siden du har tittulert deg med den prestisjetunge tittelen?

Lenke til kommentar

Er det noen som ikke forstår det?

 

Edit: Hvis noen nevner et heltall som eksisterer i den positive rekken, kan det alltid nevnes et tilsvarende heltall som eksisterer i den negative rekken (Sånn kan man holde på i det uendelige). Dog kan det nevnes 100 heltall av negativ eller positiv verdi som ikke eksisterer i den rekken i positiv retning. Man skal være passe firkantet og lite medgjørlig for ikke å forstå den tankegangen.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Man skal være passe firkantet og lite medgjørlig for ikke å forstå den tankegangen.

5176486[/snapback]

Morsomt at du kaller de fleste anerkjente matematikere for firkantede og lite medgjørlige. Hva med å sende et brev til et vitenskapelig magasin og prøve å få disse påstandene på trykk? Vi har gitt matematiske beviser, mer kan vi ikke gi deg. Du har enda ikke gitt oss noen beviser, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...