Gå til innhold

Er det flest tall OVER eller UNDER 100 ?


Anbefalte innlegg

Siden vi ender opp å havne i samme tråder her hele tiden..

 

For framtidige diskusjoner som angår matematikk, unnskyld meg, kan ikke du Anth og premium bare gå ut fra at jeg faktisk kan det jeg snakker om, hvertfall tenke dere nøye om og spørre ydmykt hvorfor jeg gjør som jeg gjør, i stedet for stivnakket lire ut av dere all verdens fantasifulle utsagn, så slipper vi det her tullet i samme utstrekning. Eventuelt si fra at dere ikke kan disse utregningene så skal jeg ikke bruke silke eksempler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår veldig godt Torbjørns frusrtasjon. Hver gang han kommer med gode argumenter trekker folk opp nye påstander helt fra luften, og av en eller annen grunn er det Torbjørn som har gjort en feil her.

 

Du kan ikke løse x + 100 = x - 100, og det er ikke 200 i forskjell mellom inf+100 og inf-100, det er bare TULL. Jeg sier til premium som jeg sa til anth tidligere; kom tilbake når du har lest litt og faktisk vet hva du snakker om. Slik som det er nå blir jeg bare irritert av å se denne påståeligheten din.

Lenke til kommentar
Du kan ikke løse x + 100 = x - 100, og det er ikke 200 i forskjell mellom inf+100 og inf-100, det er bare TULL. Jeg sier til premium som jeg sa til anth tidligere; kom tilbake når du har lest litt og faktisk vet hva du snakker om. Slik som det er nå blir jeg bare irritert av å se denne påståeligheten din.

5136257[/snapback]

 

Siden du påstår at det ikke er 200 i forskjell: vis meg at det ikke er det. For uansett hvor stor uendeligheten er ser jeg at det er 200 i forskjell.

Lenke til kommentar

DrKarlsen: Det holder å ha en uspesifisert X. Vi trenger ikke spesifisere X i formelen. Dette virker som total vrangskap fra din side. Jeg har ikke sagt at x-100=x+100. Det er tull det. Makan til idioti...

 

Hvis du ikke forstår formlene yv=x+100 og yh=x-100, så er det dine matematiske kunnskaper som svikter.

 

Edit: Og du! Hver gang noen andre kommer med gode argumenter som går mot din mening, trekker du frem inf og lager tull. Det er ikke bare Torbjørn som blir frustrert her. Når ble det slik at alt du og Torbjørn sier er gjeldende lov, og alt andre kommer med er reneste oppspinn?

 

Edit igjen: Formlene mine viser at det er forskjell på yv og yh. Ikke som du påstår, at x-100=x+100

Endret av anth
Lenke til kommentar

Det jeg og Torbjørn sier er ikke nødvendigvis gjeldene lov, men det er i det minste riktig. Hva er poenget med dine yh og yv her?

 

Og for all del, hvorfor kan jeg ikke dra fram inf når vi snakker så og si direkte om inf? Vi snakker jo om antall tall over og under 100, og på begge sider er det inf.

 

Premium: jeg har vist det tidligere, men jeg forventer ikke at du skal forstå det.

Lenke til kommentar
Så det eneste du har prøvd å få fram her er at man ikke kan kalle inf for x? snakk om å lage mye styr for ganske lite.Du kunne kanskje forklart det selv istedet for å dytte oppgaven over på meg?

 

Uansett forandrer det ikke mitt syn på at det er 200 i forskjell mellom inf+100 og inf-100.

5135512[/snapback]

Så synd, for det er sant og det er forklart for mange sider siden.

 

a = inf+100

b= inf-100

 

a-b=inf+100-(inf-100) = inf-inf +100+100 = udefinert + 200 = udefinert

 

inf-inf er per definisjon udefinert.

 

Ref: http://functions.wolfram.com/Constants/Infinity/16/01/02/

Lenke til kommentar

DrKarlsen: Du og Torbjørn drar alltid inn inf, og bruker det for alt det er verdt i alle sammenhenger for å vinne diskusjoner.

 

yv og hv har forskjellig verdi. yv har størst verdi, og står for den tallskalaen under +100. Jeg vil gjerne at du viser meg hva som er galt med formlene mine. Det har vært tynt med argumentasjon fra både deg og Torbjørn om akkurat det. Det holder ikke å bare si "Det er tull", "Du har ikke peiling", "Hva er poenget" osv. osv. Akk så håpløst...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Torbjørn, du har jo ikke bevist noen ting.

 

yv=x+100

yh=x-100

 

Det kan du ikke motsi. Og forresten: x="Insert stupid number here"

5135573[/snapback]

 

 

yv har størst verdi, og står for den tallskalaen under +100. Jeg vil gjerne at du viser meg hva som er galt med formlene mine.

5136646[/snapback]

Tallskalaen går mot uendelig i begge retninger. Det vil si at:

x = inf

yv = inf+100 = inf (per definisjon)

yh = inf-100 = inf (per definisjon)

 

inf og inf kan ikke sammenlignes. Dermed er det ikke mulig å si om yv er større eller mindre enn yh.

 

Og om dere fortsatt nekter, så må dere ha en god matematisk begrunnelse. Hvis ikke ignorerer dere bare fakta, og er ignoranter.

Lenke til kommentar

"De som vil putte inn "inf", kan gjøre det."

Ja, selvfølgelig. Vi går jo mot inf, hva ellers skal vi gjøre? Putte inn 5? Nei. Det blir feil, da får vi 105, da kan jeg legge til 1, og vi får 106, slik kan jeg holde på i det uendelige. Jeg kan gjøre det samme andre veien også. Vil du se?

Setter inn 5; 5-100 = -95, så trekker jeg fra en til, og får -96, yiha! Dette tar jo aldri slutt!

Lenke til kommentar

DrKarlsen: Du klarer å se hva stykket viser om du lar x stå? Prøv å tenk litt hypotetisk...

 

Edit:

Setter inn 5; 5-100 = -95, så trekker jeg fra en til, og får -96, yiha! Dette tar jo aldri slutt!

Trekker fra en til? Du øker tallet 5 til 6, og får -94 takk :)

 

Og du, om du fortsetter å legge på en i evig tid, vil den ene rekken alltid inneholde et lengre tall. Ser du det?

Endret av anth
Lenke til kommentar

Ok, jeg prøver. Jeg tar det faktisk så langt at jeg tenker ut av boksen.

Hvis vi lar x stå får vi ingen løsning, men dette har ingenting med det opprinnelige problemet vi hadde.

 

Hvordan skal jeg tenke hypotetisk på det du sier når det ikke har noen relevans til det vi startet med?

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar
Så synd, for det er sant og det er forklart for mange sider siden.

 

a = inf+100

b= inf-100

 

a-b=inf+100-(inf-100) = inf-inf +100+100 = udefinert + 200 = udefinert

 

inf-inf er per definisjon udefinert.

 

Ref: http://functions.wolfram.com/Constants/Infinity/16/01/02/

5136642[/snapback]

Jeg er fortsatt uenig jeg :)

Linken din viser at inf+inf=inf. Det kan ikke være riktig med mindre inf=0.

Og som jeg påpekte tidligere: dersom man ganger inf med 2 har man åpenbart ikke valgt det riktige tallet for inf.

Jeg mener at inf-inf må være 0. eller er ikke inf og inf like mye?

Udefinert og 200 kan ikke legges sammen dfør den udefinerte blir definert. svaret vil derfor bli udefinert+200.

Jeg går ut ifra at uansett hvor langt det er til det uendelige, så er det like langt både på pluss og minussiden. og siden den ene siden har fått et forsprang på 200 vil det være flere tall på minussiden.

Endret av premium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...