Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internettet fungerer kun sammen med telefon

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått bredbånd hjemme, men det funker kun mens jeg prater i telefonen (!) Noen som aner hvorfor? Kan det være i telefonkontaktene feilen ligger? Telefonen og adsl-modemet er koblet på hver sin kontakt i veggen, så dem burde jo ikke ha med hverandre å gjøre, eller tar jeg feil? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du fasttelefon?

funker internettet når du tar ut telefon ut av kontakten i veggen?

vis, prøvd å kobla den i splitteren

trodde det var motsatt, at ikke internett virket når du ringte :dontgetit:

adsl skal vel kobles til nærmeste telefonutak, så prøv å bytt kontakt vis du har mulighet

Lenke til kommentar

Ja har fasttelefon som er koblet til et uttak i første etasje. Datamaskinen står i andre etasje, tilkoblet en splitter som er koblet i veggen i andre etasje. Jeg har også en telefon i andre etasje som er koblet via PC-en til splitteren. Jeg prøvde å koble denne telefonen direkte i splitteren (For å slippe så mange ledninger) Men da virka ikke den telefonen, er ikke det litt pussig? :p Uansett, synes å huske at jeg en gang leste noe om at det skulle være noe spesiell tilkobling hvis man har to telefonuttak.. Men husker ikke akkurat hva det var, er takknemlig for all hjelp :blush:

Lenke til kommentar

Splitteren må inn før første telefonkontakt i huset (trolig den i første etasje)

Forsøk på enkel tegning:

____________Telefon 1_________Telefon 2

Inntak ---- Splitter <

------------------ADSL modem ------ PC/Router

Håper du forstår hva jeg mener.

Tegningen ble litt rar når jeg postet. meningen var at linjene til Telefon og ADSL modem skulle ligge etter splitteren.

ADSL.bmp

Endret av MSc
Lenke til kommentar

Det jeg var redd for.. Så det vil si at jeg må strekke en kabel fra splitteren som jeg kobler til uttaket i første etasje, og opp til andre etasje der datamaskinen står? Det er jo fryktelig tungvindt da, og mye ledninger :ermm: Finnes det ingen annen muligheter? :no:

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at disse to kontaktene er paralellkoblet (eller hva det heter), så i utgangspunktet fungerer begge kontakter som første tilkoblingspunkt. I første etasje er telefonen der en trådløs telefon, med en base som er koblet i kontakten. Da jeg tok ut denne basen fra kontakten i første etasje, fungerte internett fint. Så det virker som det er noe med basen som gjør at det ikke fungerer som det skal i andre etasje. Men trådløst nett var jo et godt tips, kanskje jeg prøver det. Hva trenger jeg da bortsett fra et trådløst nettverkskort i pcen, hvor får jeg kjøpt det, og hva koster det? :whistle: Det bør jo være billigst mulig, men ikke dårlig kvalitet.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...