Gå til innhold

Spill pc til ca 16000

Anbefalte innlegg

Vel for å gjøre det enkelt, hva har du lyst til å gjøre? Bygge selv eller kjøpe en pakkepc? Vil anbefale å bygge selv, fordi jeg mener at du får mer utav det. Både ytelsemessig og at det lærerikt.

Pakkepc er en gjennomsnittpc som skal passe til alle, mens en selvbygger er en som du stiller inn til dine formål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DFI Lanparty UT nF4 SLI-D - 1500

AMD Athlon 64 4000+ - 3000

MSi Geforce 7800 GT - 3500 Mener at et GT kort gir mer bang for bucks enn GTX

To av disse Samsung Hddene bør holde 2000 tilsammen

CM Stacker

1600

Corsair 2048 mb ram 2800

Samsung LCD skjerm 3400

Nec Dvd Brenner 400

--------------------------------

Tilsammen = 18200 :roll:

Litt over :p men det blir verd det. Kan eventuellt bytte ut kabinettet eller noe annet du ikke tar så nøye på. :w00t:

Lenke til kommentar
DFI Lanparty  UT nF4 SLI-D - 1500

CM Stacker

1600

Corsair 2048 mb ram 2800

Samsung LCD skjerm 3400

Nec Dvd Brenner 400

Litt over :p men det blir verd det. Kan eventuellt bytte ut kabinettet eller noe annet du ikke tar så nøye på. :w00t:

5122532[/snapback]

overstiger budsjettet hans med over 2 tusen kr, desuten er det ikke verdt å kjøpe den 4000+ som koster 800-900kr mer for 200 mhz..er ikke værre enn å overklokke 3700'en littegranne, så har du spart inn de pengene allerede..

Lenke til kommentar

Poenget med kjøp av pc kommer mye ann på hvor erfaren brukeren er.

Selv har jeg drevet med spill helt siden Vic 20 så sitt lys.

Men jeg var borte fra markedet mellom Amiga 500 frem til Pentium 100 så sitt lys.

Var ikke innom 386, 486 osv annet enn jobbmessig.

Jeg har hatt IBM, Compaq og Dell. Har bassert mitt utsagn av personelige erfaringer, og hva mine venner har fortalt meg gjennom tidene.

Selvsagt får man mer for penger ved å kjøpe løse deler enn ved å kjøpe en pakke løsning.

Men skal du ha en stabil pc uten problemer anbefaller jeg deg Dell.

Min siste makin fra dem var en Pentium 2 700mhz, den hadde jeg i nesten 4 år, og hadde aldri et eneste problem med den. Det var en pc som stort sett ble brukt til internett og noe spilling. Brukte på den tiden kun konsoll som spillplattform.

Men den senere tid har det gått bare i wow, og den siste pc`n jeg kjøpte ble handlet inn i februar i fjor. Fortsatt holder den for meg mer en nok til de spill jeg har kjørt på den.

Jeg har opplevd at flere av de som jeg kjenner har hatt driverproblemer, systemfeil, feilmeldinger og slikt med hjemmebygde pcer. De har fått dem satt sammen av mennesker som har anbefalt dem løse deler. Men de har ikke nok erfaring med pc til selv å finne ut hva som er galt, da blir det mer irritasjon en penger spart mener da jeg. Poenget mitt med Dell var bassert på en bruker som ikke kan "alt" om pc slik sikkert mange her kan.

Det var derfor jeg anbefalte dem. PC World Norge har jo også ved flere anledninger kåret de til vinnere av flere konkuranser der pris, ytelse, kvalitet og ikke minst service har vært avgjørende.

Lenke til kommentar
Poenget med kjøp av pc kommer mye ann på hvor erfaren brukeren er.

Selv har jeg drevet med spill helt siden Vic 20 så sitt lys.

Men jeg var borte fra markedet mellom Amiga 500 frem til Pentium 100 så sitt lys.

Var ikke innom 386, 486 osv annet enn jobbmessig.

Jeg har hatt IBM, Compaq og Dell. Har bassert mitt utsagn av personelige erfaringer, og hva mine venner har fortalt meg gjennom tidene.

Selvsagt får man mer for penger ved å kjøpe løse deler enn ved å kjøpe en pakke løsning.

Men skal du ha en stabil pc uten problemer anbefaller jeg deg Dell.

Min siste makin fra dem var en Pentium 2 700mhz, den hadde jeg i nesten 4 år, og hadde aldri et eneste problem med den. Det var en pc som stort sett ble brukt til internett og noe spilling. Brukte på den tiden kun konsoll som spillplattform.

Men den senere tid har det gått bare i wow, og den siste pc`n jeg kjøpte ble handlet inn i februar i fjor. Fortsatt holder den for meg mer en nok til de spill jeg har kjørt på den.

Jeg har opplevd at flere av de som jeg kjenner har hatt driverproblemer, systemfeil, feilmeldinger og slikt med hjemmebygde pcer. De har fått dem satt sammen av mennesker som har anbefalt dem løse deler. Men de har ikke nok erfaring med pc til selv å finne ut hva som er galt, da blir det mer irritasjon en penger spart mener da jeg. Poenget mitt med Dell var bassert på en bruker som ikke kan "alt" om pc slik sikkert mange her kan.

Det var derfor jeg anbefalte dem. PC World Norge har jo også ved flere anledninger kåret de til vinnere av flere konkuranser der pris, ytelse, kvalitet og ikke minst service har vært avgjørende.

5122568[/snapback]

Det er sant nok det du sier, at noen folk ikke har så mye peil. på data og slikt, men en plass må du vel starte?hvordan skal du ellers lære deg hvordan ting fungerer i pc verdenen?vertfall ikke å ringe til dell sin kundesupport, men faktisk ved å spørre datakyndige fok, evnt folk her på forumet som har peiling. og som du leser på topic, så står det "spill pc til ca 16000kr" altså med andre ord hvilke oppsett for du som er BEST til 16k. og der detter nok dell maskinene ut, med tanke på ytelse og kvalitetsdeler. Jeg har selv drevet og bygget datamaskiner, helt ifra min første 486 Dx2 66mhz, fram til min nåværende maskin, og mener at du alltid for best av å bygge selv med tanke på ytelse og ikke minst lærdom, med tanke på hvor lærerikt det faktisk kan være. skjer det da et lite "uhell" som at ting ikke fungerer, ja da går man rett på strupen og finner ut hva som er gale og feilsøker litt, og ikke bare går den lette veien og trekker fram tlf. da lærer man vertfall av tingene og har det med videre til neste gang igjen man skal kjøpe seg noe nytt

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar
overstiger budsjettet hans med over 2 tusen kr, desuten er det ikke verdt å kjøpe den 4000+ som koster 800-900kr mer for 200 mhz..er ikke værre enn å overklokke 3700'en littegranne, så har du spart inn de pengene allerede..

Det skal jeg si meg enig i. Har en 3700+ selv som jeg har tidvis klokket oppp til 2500 GHz

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker hodet litt når du overklokker skal du bliiiiiiip være god for å ødlegge en data. Normalt sett det verste som skjer er at du må resete cmosen.

Du overklokker i Bios. Det er forresten derfor jeg valgte DFI kortet som hovedkort til deg.

Bygg pcen selv med hjelp av brodern eller faren din. Den som er minst dominerende :p Lær noe samtidig som du holder på. Pleier å smekke sammen en pc på 20 - 30 min nå, hvis jeg ikke møter på noen problemer.

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar

Er ikke noe vanskelig å overklokke nei =) du må bare lese littegranne på hvordan det er, og bruke litt sunn fornuft så går det så bra så!man lærer ikke å sykle før man har lært å gå, og som sagt, det værste så kan skje deg hvis du bruker sunn fornuft er at du må resettte biosen! =)

Lenke til kommentar
DFI Lanparty  UT nF4 SLI-D - 1500

CM Stacker

1600

Corsair 2048 mb ram 2800

Samsung LCD skjerm 3400

Nec Dvd Brenner 400

5122532[/snapback]

Og hvor hadde du tenkt disse sakene her skulle hente strøm fra? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...