Gå til innhold

Spill pc til ca 16000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datakjeden har en HP råtassmaskin:

AMD X2 4200+ CPU.

Geforce 7800GTX 256MB skjermkort.

2 GB minne.

250GB S-ATA harddisk.

160 GB Personal Media Drive (ekstern harddisk).

DVD-brenner.

Nettverkskort.

Firewire.

Kortleser 9-in-1.

TV- og FM-radiokort.

Trådløst nettverkskort.

Creative X-FI lydkort.

3 års garanti (HP care-pack).

Pris: 12.490 inklusive mva.

Noen bedre?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette opp en pc hos Dell?

Fraråder deg å kjøpe HP, har mange venner som sliter med de pcene.

HD til en kompis har ryki 3 ganger, Poweren til en annen. 3 kompisen min sitt hovedkort.. OG hva kan man gjøre med en slik maskin etter noen år? Er det ikke fortsatt slik at HP, IBM, Compaq bruker egen hovedkort standar?

Har hatt en del Pcer gjennom tiden men siste årene har jeg gått for Dell.

Meget fornøyd med dem servicemessig, ytelsesmessig og kvalitet. og ikke minst der kan du bytte ut noe som en gang må oppgraderes uten problemer.

Lenke til kommentar

Vel det er jo erfaringer og egne vurderinger som bør telle mest. Personelig ville jeg på nytt ha valgt Dell neste gang jeg skal kjøpe ny pc. se på XPS serien dems som er dedikert til spillbruk. Den kom ut rett etter jeg kjøpte ny pc hos dem sist. Betalte 15700,- da uten skjerm. Den jeg hadde fra siste kjøp hos dem duger fortsatt bra nok. :=) Sist jeg kjøpte sammenliknet jeg med løse deler fra komplett, og jeg fikk faktisk mer for pengene hos Dell den gangen.

Jeg kjøpte det beste gfx kortet de leverte (den gang xt 9800 pro), 2gb minne og 3ghz , 10.000 rpm HD. Skulle jeg hatt det samme løst kom prisen på det fra komplett på 17100,-

Hva erfaring har du med pc fra før?

Lenke til kommentar

Her har du et skikkelig kraftig oppsett ifra databutikken. GTX til 1000kr dyrere enn GT synes jeg ikke er vitsen ,da det egentlig koster mer enn det smaker. Du kommer neppe til å merke så altfor stor forskjell, og det er heller ingen problemer med å klokke et GT kort oppi GTX hastigheter! Hitachi diskene er per idag de KJAPPESTE S-ata diskene, kun slått av Raptoren i noen få tester. Minne brikkene er kvalitets brikker, med særdeles raske timings! 2-3-2-6-1T på 1gig brikker er like stramme som en fjortiss jeans! ;) prosessoren er det bare godt å si om, den er så overklokkingsvillig at det skjems! hw.no testet den og hadde den oppi 2.6gig, noe som tilsvarer hastighetene til en FX55 prosessor!! hvis du vil ha enda bedre mus kan du jo kikke på logitech sin G5, men har 518 selv og synes den er knall til mitt bruk (spiller CSS og BF2 og her skinner vertfall 518'en)

http://www.cluboc.net/reviews/hard_drives/...7K250/index.htm

http://www.hardware.no/tester/prosessor/am..._x2_3800+/18326

post-16270-1131453976_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ser ut til at de oppgraderinger jeg gjorde forsvant..

Men det jeg gjorde var.

satt den opp til 2gb minne (billigste løsningen)

fjernet 3 år service, tok bare 1 år.

Den landet da på 15700 sånn ca.

Min erfaring er at det ikke lønner seg å kjøpe det "værste" som er på markede.

Som oftest etter noen måndeder detter jo prsien ned, for det kommer noe som er enda bedre etc.. Uansett hvilket valg du ender opp med, lykke til med ny PC. :=)

Game on :D

Lenke til kommentar
http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...dimen_xps_600_3

Se på det jeg satt opp til deg hos Dell.

5122312[/snapback]

den dell maskinen der kan jo ikke måle seg med det oppsettet jeg satt opp hos databutikken med tanke på ytelse, kraft, stil og ikke minst framtidige oppgraderinger. ikke stygt ment men jeg hadde ikke vurdert dell litt engang. gjorde litt forandringer for å oppgradere noen lunde lik pcen jeg satte opp og endte på 22k.

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

Setter de sammen maskinen for deg eller får man delene umontert i posten?

Poenget mitt med Dell er at der får du alt klart, selvsagt er mye av de delene du har satt opp bedre enn det som sitter i en Dell maskin.

Men innledningsvis spurte jeg han som har bedt om råd på hvordan erfaringer han har med pc. :=) Kan han bygge opp en selv hadde han nok neppe postet her.

Jeg tok utgangspunktet i at han ikke hadde stor erfaring, og kanskje er en slik som meg "noob" på å sette sammen en pc selv :=)

Lenke til kommentar
Er det ikke fortsatt slik at HP, IBM, Compaq bruker egen hovedkort standar?

5122218[/snapback]

HP og Compaq-maskiner kan bygges ut på samme måte som alle andre maskiner. Compaq drev jo i sin tid med veldig sære deler, men dette er det slutt på nå. De hadde tapt stort på å ikke tilby utvidelsesmuligheter, men myten henger tydeligvis igjen i lang tid etterpå. IBM har jeg ikke kjennskap til, men jeg tviler på at de er kjipe på dette de heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...