kimla Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei. Jeg har en header (startup.h) som jeg inkluderer fra main.cpp. og feilmeldinga lyder: 1 C:\Dev-Cpp\prosjekter\Network\kesdm\server\main.cpp In file included from main.cpp Liksom "In file included from main.cpp" ... hva betyr det? Takker for svar Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 At det er en feil i en av filene som er #include i main(). Lenke til kommentar
kimla Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 At det er en feil i en av filene som er #include i main(). 5122444[/snapback] yeah, men vil gjerne komme frem til feilen Men jeg tror kanskje det kan være konstruktøren.. skal sjekke i morra når jeg kommer på jobb. Men folk kan gjerne komme med flere råd hvis de vil da Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Kommer det ikke noe slikt som: In file included from main.cpp error: blablabla ? Jeg har fått mange "In file included from ..." errors, men da står det alltid feilmeldingen nedenfor, som vist overfor.. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Kommer det ikke noe slikt som: In file included from main.cpp error: blablabla ? Jeg har fått mange "In file included from ..." errors, men da står det alltid feilmeldingen nedenfor, som vist overfor.. 5124649[/snapback] Jeg ble faktisk usikker jeg nå.. det kom flere feil under... tja kanskje... kanskje jeg som monger skikkelig nå. Teit av meg å ikke ha de filene her nå da.. menmen.. Poster svar i morra.. takk for svar btw Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hehe. Tror ihvertfall det skal være slik om du bruker MinGW, vet ikke med Visual C++ - aldri testa ut, faktisk. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Bruker Dev-Cpp, så bruker mingw ja Jeg er rimelig sikker på at jeg har gjort en ganske simpel feil, men jeg klarer ikke å se den. Er ikke alt for inne i C++ enda. startup.h: #ifndef STARTUP_H #define STARTUP_H #include <stdio.h> #include <cstdlib> #include <iostream> #include <winsock.h> #include <windows.h> #include <string> class startup { public: startup(); ~startup(); void serverFamily(string family); void serverAddress(string address); void serverPort(short portNum); void bindSocket(); void listenOnSocket(); void acceptSocket(); private: // info about the server, kjører på port 4789 SOCKADDR_IN serverInfo; // serverInfo.sin_family = AF_INET; // serverInfo.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // serverInfo.sin_port = htons(80); }; #endif Feilmeldinger: 17 C:\Dev-Cpp\prosjekter\Network\kesdm\server\startup.h variable or field `serverFamily' declared void 17 C:\Dev-Cpp\prosjekter\Network\kesdm\server\startup.h expected `;' before '(' token og sånn går det nedover på alle funksjonene. Ser du noe som jeg ikke ser.. ? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg ser ingen feil, bortsett fra de // serverInfo.sin_family = AF_INET; // serverInfo.sin_addr.s_addr = INADDR_ANY; // serverInfo.sin_port = htons(80); greiene, men de er jo kommentert ut.. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 std::string er ihvertfall en mangel. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ja! Nå ser jeg det også!! Hehe Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) dev-cpp har en bug her .. den kapper av feilmeldingene fra gcc (mingw) søk i forumet etter det edit: det er en enkel fiks for det; jeg kan se på det når jeg kommer hjem Endret 9. november 2005 av dayslepr Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) nå kan man jo få vs express 2005 gratis (til 7 nov 2006) så da er det kanskje å foretrekke framfor dev-cpp http://forums.microsoft.com/MSDN/ShowPost....126606&SiteID=1 Endret 9. november 2005 av teflonpanne Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 gi argumentet: -fmessage-length=0 ..til gcc (mingw) da deler den ikke opp lange meldinger i flere linjer, og dev-cpp får dermed ikke problemer Lenke til kommentar
kimla Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 gi argumentet:-fmessage-length=0 ..til gcc (mingw) da deler den ikke opp lange meldinger i flere linjer, og dev-cpp får dermed ikke problemer 5129659[/snapback] Okay, skal teste når jeg kommer på jobb i morra. Og ang. det med std::string... jeg rota litt der.. La using namespace std i cpp-fila, ikke header fila.. my bad =) Thanks for svar. Sier ifra åssen det gikk i morra Lenke til kommentar
kimla Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Okay, la inn using namespace std i startup.h nå, det ble litt bedre, men nå er det jo noen andre feil da seff. Kan komme tilbake til det når jeg kan (enten i morgen eller til mandag). Men er hvertfall ett steg nærmere... kommer nok med flere spørsmål skal dere se Lenke til kommentar
Peter Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Okay, la inn using namespace std i startup.h nå, det ble litt bedre, men nå er det jo noen andre feil da seff. Kan komme tilbake til det når jeg kan (enten i morgen eller til mandag). Men er hvertfall ett steg nærmere... kommer nok med flere spørsmål skal dere se 5135180[/snapback] Ikke bruk "using namespace std" i header filer. Der for du versågod å spesifisere namespace enkeltvis (Har noe med includes å gjøre. Dersom noen inkluderer headerfilen din, så vil plutselig alle flere filer bruke namespace std, noe som kan føre til kræsj. Lenke til kommentar
kimla Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Okay, la inn using namespace std i startup.h nå, det ble litt bedre, men nå er det jo noen andre feil da seff. Kan komme tilbake til det når jeg kan (enten i morgen eller til mandag). Men er hvertfall ett steg nærmere... kommer nok med flere spørsmål skal dere se 5135180[/snapback] Ikke bruk "using namespace std" i header filer. Der for du versågod å spesifisere namespace enkeltvis (Har noe med includes å gjøre. Dersom noen inkluderer headerfilen din, så vil plutselig alle flere filer bruke namespace std, noe som kan føre til kræsj. 5136333[/snapback] Okay, Noted! Er ikke på jobben akkurat nå, så har ikke fått testa enda, men kommer tilbake med 'status' senere eller til mandag Videre takk for tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå