Gå til innhold

problemer med .wmv

Anbefalte innlegg

har akkurat begynt å bruke min splitter nye iMac, men så prøvde jeg å åpne en wmv fil, og da det kke fulgte med et program så lastet jeg ned vlc mediaplayer. Men den takler ikke dette frmatet i det hele tatt, klikker helt. Noen tips ?

ellers så lurte jeg på om det er mulig å instalere codecs til frontrow, så jeg kan se nedlastede filmer via frontrow ...

taknemlig for alle svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned Windows Media Player fra Microsoft, dette er en ikke veldig god versjon, så jeg vil anbefale å skaffe mplayer istedenfor. Den kan lastes ned gratis her: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16623

Husk at det kan være enkelte problemer hvis filene du har krever lisenshåndtering eller slikt, det støtter ikke windows mediaplayer for mac

Frontrow benytter så vidt jeg vet quicktime. Last ned og legg inn codecs til quicktime, og se om det hjelper. Prøv å søk på versiontracker.com eller macupdate.com for codecs

Lenke til kommentar

jepp, frontrow bruker quicktime. Fant et codec men det måtte man betale for så jeg måtte bare uninstalere det. Om du vet om noen bra så si fra :p haddde vært fint med et som spller av avi for det jeg har nå lagger lyden noe helt vanvittig..

utrolig at ikke apple tar ansvar og gjør apple til den ultimate medie maskinen ved å gjøre den mer venlig mot andre formater ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...