Clerion Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Finnes det noen definisjon på organisert kriminalitet. Når jeg hører organisert kriminalitet tenker jeg på nøye planlagt kriminalitet der flere faktorer spiller inn, eller? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 På norsk: Organisert kriminalitet er kriminalitet som er planlagt og blir utført av organisjoner, feks mafiabander. De opererer innenfor områder som narkotika, prostitusjon, økonomiske forbrytelser. Kilde: Menneske og samfunn(2SK) Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har hatt et omfattende prosjekt om dette, så hvis du trenger noe - si ifra=) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Så hvis jeg har forstått det rett: å være en organisasjon er det samme som å være registrert i brønnøysundregisteret. Ergo, er A og B gjengen registrert i brønnøysundregisteret ? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Man trenger ikke å være registrert for å være en organisasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå