Gå til innhold

Omtale av Sid Meier's Civilization IV (PC)

Anbefalte innlegg

Tre ord til deg, how is that?! haha. Drøm videre kjære.

EDIT*

Skal dere nå bombardere en som syns at spillet er elendig? Kjør i vei, gjør vel ingenting for meg. Som jeg har sagt, første inntrykke jeg får av dette spille er fra 5 av 10

Endret av hproslan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

folk må se forskjell på dårlig og ikke sin smak,

det gjelder både spill, filmer og musikk, bare fordi DU ikke liker det er ikke spillet dårlig. det er bare å se på hvor forseg gjort spillet er..

musikken ville få selv oscar vinnede filmer til å blir sjalu. spillet er ektremt indholds rikt. graffiken er veldig funksionelt osv. så spillet kan ikke være elednig men du behøver ikke like det. men viktisgst av alt er at den russiske Catherine dama er hot!!

Lenke til kommentar
EDIT*

Skal dere nå bombardere en som syns at spillet er elendig? Kjør i vei, gjør vel ingenting for meg. Som jeg har sagt, første inntrykke jeg får av dette spille er fra 5 av 10

5135623[/snapback]

Ja når du ikke har andre argumenter enn at du syns grafikken er dårlig, så ber du om det selv. Du er sikkert her bare for å provosere.

Lenke til kommentar
Tre ord til deg, how is that?! haha. Drøm videre kjære.

Tja, sidan du spør får eg vel svare: Eg meiner det er ditt tap dersom du kastar eit blikk på eit spel i ein sjanger du ikkje i det heile teke forstår, og skråsikkert slår fast at det ikkje er noko å satse på. Civilization 4, og andre turbaserte strategispel (som til dømes Alpha Centauri :love: ), har veldig mykje å by på for dei som tek seg tid til å sette seg inn i dei. Sidan du tydlegvis ikkje har tenkt å gi det ein sjanse, går du glipp av eit kjempespel. Og derfor: Your loss. :)

Det kan sjølvsagt tenkast at det ikkje er din type spel. Civ krever ein del tålmod og tankeverksemd, der er ikkje spesielt heftig action, og du har absolutt ingen bruk for raske refleksar. Men for dei av oss som liker å planlegge, utforske, bygge og erobre blir det ikkje stort betre enn dette her. :D

Når det gjeld grafikken, synest eg den er fin. Kartet er pent og ryddig, stilen er gjennomført, og alt er av høg kvalitet. Eg kunne ha tenkt meg litt meir variasjon i "wonder"-filmane, men ellers synest eg det heile var bra. Grafikken er uansett eit av dei minst vesentlege aspekta ved Civ. Dersom du skal slenge dritt om eit slikt spel bør du komme med nokon betre enn "grafikken er dårleg". Det blir som om eg skulle kritisere F.E.A.R. på bakgrunn av at soldatane ikkje er moteriktig kledde.

Kay

Lenke til kommentar
Det kan sjølvsagt tenkast at det ikkje er din type spel. Civ krever ein del tålmod og tankeverksemd, der er ikkje spesielt heftig action, og du har absolutt ingen bruk for raske refleksar. Men for dei av oss som liker å planlegge, utforske, bygge og erobre blir det ikkje stort betre enn dette her. :D
Så sant, så sant, du aner ikke... Det finnes tross alt (heldigvis) noen her i verden som fortsatt liker å tenke litt når de spiller :)

Dersom du skal slenge dritt om eit slikt spel bør du komme med nokon betre enn "grafikken er dårleg". Det blir som om eg skulle kritisere F.E.A.R. på bakgrunn av at soldatane ikkje er moteriktig kledde.

5136834[/snapback]

Ord! Kunne ikke vært nærmere sannheten....
Lenke til kommentar
8/10 i grafikk. Jeg har ikke prøvd spillet, men på screenshotsene blir man ikke akkurat imponert. Hadde gameplayet fått 4/10, og spillet generelt hadde sugd, hadde da grafikken fremdeles fått 8/10?

5140524[/snapback]

I dette spillet påvirker vel de to karakterene hverandre. Grafikken får kanskje så bra karakter fordi den er veldig funksjonabel og er på ingen måte en hindring for bra gameplay som mange 3D-strategispill har en tendens til.

Lenke til kommentar
I dette spillet påvirker vel de to karakterene hverandre. Grafikken får kanskje så bra karakter fordi den er veldig funksjonabel og er på ingen måte en hindring for bra gameplay som mange 3D-strategispill har en tendens til.

5141649[/snapback]

Pluss at grafikken ser MYE penere ut inngame enn den gjør på bilder.

Lenke til kommentar
noen andre som har fått dilla på main themet, alle musikk og lyd er i form av mp3 så det er bare å rote litt i mapene så er sangen der, kopierte den over i mp3 mappen min, og har fått den på hode..

5144403[/snapback]

Du og! Diggar måten det visuelle og lydmessige er gjort i dette spelet!

Lenke til kommentar
noen andre som har fått dilla på main themet, alle musikk og lyd er i form av mp3 så det er bare å rote litt i mapene så er sangen der, kopierte den over i mp3 mappen min, og har fått den på hode..

5144403[/snapback]

Hehe, godt å vite at det ikke bare er jeg som er blitt gal :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AAARGH, fustrert over barbarere ,,, er det bare meg som bli bombadert av barbarere med en gang, og så KONSTANT over tid, hvordan i H...... greier de å produsere så mange enheter, og så avanserte,, de blir jo bedre og bedre etter hver, og jeg greier IKKE å avansere fordi jeg må bygge warrior i hver j..... by....

Selvsagt har dette med vansklighetsgraden å gjøre anntar jeg, men herregud da, det er da en mellomvei, hvis jeg stiller det ned blir det for lett. Og for lett mot de egentlige motstanderene.

Får ikke fatt i noen resurser heller, siden de har en j.... f.... trang til ødeleggelse.

Sorry for dårlig innlegg, men jeg ble riktig forbanna, måtte bare få ut agresjon på en måte.... Ødla nesten skjermen min :(

edit: forresten, digger introen når en starter nytt spill, altså den gamle demoen :) ahhh, gode minner :)

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...