Gå til innhold

Beste øreplugger / headset til IPOD ?


Anbefalte innlegg

Hvorfor tror alle at de originale iPod-pluggene er så dårlige?

5666715[/snapback]

Mine skurrer, og flat bass. Ny, testa en gang.

5674474[/snapback]

 

Hadde også en gang ett sett med Grado SR-325i hodetelefoner, som skurret noe så forferdelig!

Disse ble selvsagt byttet, og har ikke sett at Grado blir betraktet som så veldig dårlige hodetelefoner på noen fora hvor dette blir diskuttert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et lite minus (og det er egentlig kanskje ikke så lite) er at de ikke er noe særlig å gå med. Fordi de sitter tett inni ørene blir det "skrapelyd" inni hodet når man beveger seg med de. Blir sånn "kram snø" lyd som er ganske irriterende. Man venner seg til det, men de er absolutt best egnet om man skal sitte stille f.eks. på buss eller på en lesesal.

5673987[/snapback]

 

Hmm, Jeg er ikke helt enig med deg der. Jeg sykler mye, både i terreng og på veien, disse ørepluggene er en drøm å bruke da!

Lenke til kommentar
Hvorfor tror alle at de originale iPod-pluggene er så dårlige?

5666715[/snapback]

Mine skurrer, og flat bass. Ny, testa en gang.

5674474[/snapback]

 

Hadde også en gang ett sett med Grado SR-325i hodetelefoner, som skurret noe så forferdelig!

Disse ble selvsagt byttet, og har ikke sett at Grado blir betraktet som så veldig dårlige hodetelefoner på noen fora hvor dette blir diskuttert?

5675421[/snapback]

De jeg har testa har da sugd, synes jeg. Kanskje det er underbevisstheten min? De suger vertfall når du har høy lyd til og overdøve folk på bussen.

Lenke til kommentar
Hvorfor tror alle at de originale iPod-pluggene er så dårlige?

5666715[/snapback]

Mine skurrer, og flat bass. Ny, testa en gang.

5674474[/snapback]

 

Hadde også en gang ett sett med Grado SR-325i hodetelefoner, som skurret noe så forferdelig!

Disse ble selvsagt byttet, og har ikke sett at Grado blir betraktet som så veldig dårlige hodetelefoner på noen fora hvor dette blir diskuttert?

5675421[/snapback]

De jeg har testa har da sugd, synes jeg. Kanskje det er underbevisstheten min? De suger vertfall når du har høy lyd til og overdøve folk på bussen.

5685068[/snapback]

 

 

Dersom du bruker disse eller andre åpne øreplugger til å overdøve folk på bussen, så vil du neppe ha noe problem med dårlige øreplugger eller hodetelefoner senere i livet!

Dette er egentlig et ganske ille problem, og vil nok senere bli et større samfunnsøkonomisk problem, med en generasjon som har store hørselsskader, og som derfor vil være avskåret fra deltakelse i mange aktiviteter!

Og dette er ikke tull, men en følge av overdrevet volum på hodetelefoner/øreplugger, og deltakelse på konserter med alt for høyt volum på lyden.

Apple's øreplugger til iPod gir ganske god lyd, men begrenset volum, og vil bli overstyrt/begynne å skurre ved for høyt lydvolum på spilleren, særlig dersom den innebygde volumbegrensingen er blitt fjernet.

Det finnes gode øreplugger med god dempning av lyd fra omgivelsene.

Disse er noe dyrere enn de som vanligvis diskutteres her, men gir veldig god lyd og trenger ikke å spilles så høyt, pga. omgivelsene blir dempet.

Og da kan du ha en viss sjanse til å kunne nyte lyden av en virkelig High-End spiller som kanskje kommer om 10-20 år, når du kanskje også har råd til å kjøpe denne!

Fortsetter du å misbruke hørselen din som du gjør nå, vil du ikke ha noe utbytte av den nye teknologien om 20 år! Garantert!

Lenke til kommentar
.....

5602122[/snapback]

 

Hvordan behandler du tinga dine a? Jeg har Porta pro, og bytter dem ut kanskje 1 gang hver 18 mnd, og da får jeg nye helt gratis pga livstidsgarantien.

 

Skal være enig i at Porta Pro sin lyd ikke er den beste, men at Koss suger fordi det er dårlig kvalitet er bullshit!

Lenke til kommentar
.....

5602122[/snapback]

 

Hvordan behandler du tinga dine a? Jeg har Porta pro, og bytter dem ut kanskje 1 gang hver 18 mnd, og da får jeg nye helt gratis pga livstidsgarantien.

 

Skal være enig i at Porta Pro sin lyd ikke er den beste, men at Koss suger fordi det er dårlig kvalitet er bullshit!

5686663[/snapback]

 

Jeg behandler headsett slik de skal. Jeg bruker dem til det meste. Og jeg vet at ting ikke skal ligge å slenge i huset, ligge på sofaen slik at folk kan sette seg på dem. Jeg bruker dem omtenksomt.

Fordi jeg klarer meg ikke en dag uten musikk så jeg vil nødig til byen vær dag å kjøpe nye!

Lenke til kommentar
Custom-made øreplugger kan ikke selges videre, de er laget etter avtrykk av dine øreganger, og vil ikke passe inn i ørene til en annen person!

Jeg har selv UE 10 fra Ultimate Ears.

5696396[/snapback]

 

den til 900dollar? er u gærn eller mann

Lenke til kommentar
Custom-made øreplugger kan ikke selges videre, de er laget etter avtrykk av dine øreganger, og vil ikke passe inn i ørene til en annen person!

Jeg har selv UE 10 fra Ultimate Ears.

5696396[/snapback]

 

Trodde det var det jeg sa også, eller ville du bare påpeke det i klartekst kanskje :hmm:

 

Uansett: er Ipod den beste hardware for pluggene da =) ? Hva med spillere som kan kjøre looseless-format etc? Ipoden legger seg vel heller ikke helt i toppsjiktet mht til lydkvaliteten? (jeg referere bare det inntrykket jeg har fra tester og andre, har ikke en selv)

 

Du kunne jo godt tatt bildet av ørepluggene også :whistle: Har du hatt tidligere plugger som du kan sammeligne med UE 10?

Lenke til kommentar

iPod er ikke noe dårlig spiller, spiller fullformat som bare det!

Og iPod er ikke den spilleren som blir vurdert som dårlig i tester heller, selv om det er populært å rakke ned på den!

Og ja, har Shure E5c og E3c, Etymorphic Research 4P, pluss noen fullformat hodetelefoner (og det ligger noen små, sammenleggbare hodetelefoner her også, men de brukes ikke lengre).

Og har hatt diverse plugger, små hodetelefoner fra Sony, men disse er gitt bort/solgt.l

Bilder av UE 10, kan skaffe men må få ladet kameraet først.

Og du lurer på hva som er best?

Dette er et typisk spørsmål, som ingen kan svare på, siden alt blir et spørsmål om egen preferanse/smak og behag!

Men foretrekker faktisk Etymorphic Research 4P til bærbart/lommebruk!

Men disse krever en del effekt, og trenger en forsterker, som vist på bildet.

Og en forsterker er IKKE til å få mere volum i øreproppene, men til å få øreproppene til å lyde mere kontrollerte, korrekte, og gi bedre lyd.

Og dette er det få bærbare spillere som klarer direkte ut av hodetelefonutgangen!

Endret av headgeek
Lenke til kommentar

dsc002917gz.jpg

 

Her er bilde av mine Ultimate Ears 10!

 

Og til trådstarter:

Kjenner ikke disse du viser til men slike er jo tiltenkt til aktivt bruk, og burde sitte godt. Lyden vil jeg ikke kommentere, da jeg ikke hat hørt dem.

Sennheisser har noen liknende, PX60, og disse var både behagelige å ha på/veldig lette, og brukbar lyd.

Oh prisen er jo ikke all verden, dersom du leter litt rundt på nettet.

Koss har også noen slike, KSC50, veldig god lyd, til den prisen, men svært ubehagelige å ha på over tid.

Lenke til kommentar
.....

5602122[/snapback]

 

Hvordan behandler du tinga dine a? Jeg har Porta pro, og bytter dem ut kanskje 1 gang hver 18 mnd, og da får jeg nye helt gratis pga livstidsgarantien.

 

Skal være enig i at Porta Pro sin lyd ikke er den beste, men at Koss suger fordi det er dårlig kvalitet er bullshit!

5686663[/snapback]

 

Jeg behandler headsett slik de skal. Jeg bruker dem til det meste. Og jeg vet at ting ikke skal ligge å slenge i huset, ligge på sofaen slik at folk kan sette seg på dem. Jeg bruker dem omtenksomt.

Fordi jeg klarer meg ikke en dag uten musikk så jeg vil nødig til byen vær dag å kjøpe nye!

5694211[/snapback]

Kan si meg enig i at PortaPro er dårlige. Disse putene har begynt å revne og selve "høytaleren" (vet ikke om det er det det heter) detter av fra bøyla. Har ikke behandlet de dårlige, men heller ikke bra.

 

Etter å ha lest denne tråden, vurderer jeg E2c. Har tidligere vurdert noen monstre av headset (Sennheiser HD 215), men syns det er mange gode begrunnelser for å kjøpte E2c. Så også på Erfaringer i prisguiden, også der hadde E2c fått god kritikk.

Derfor skal jeg spare litt penger til disse, for så å bestille de før jeg finner ut noe annet.

 

Er det noen teknisk forskjeld på E2g og E2c? Ser at utseende er litt annerledes, er E2g ment for folk på farten?

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Shure E2 kommer i tre utgaver;

E2c (consumer) kommer i gjennomsiktig eller sort, lengde på kabel 1.57 meter.

E2g (gamer) kommer i sort, lengde på kabel 1.45 meter.

Det er veldig enkelt å søke på Internet, utrolig hvor mye informasjon som dukker opp!

Endret av headgeek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...