Gå til innhold

Beste øreplugger / headset til IPOD ?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min Ipod nylig og fulgte Hifiklubben.no sitt råd om å "oppgradere" med å kjøpe nye øreplugger til å erstatte de originale medfølgende. Jeg kjøpte derfor et sett med Argon EP4001 til kr. 98,- som visstnok skulle være mye bedre.

 

Problemet er at jeg ikke hører forskjell på disse og de medfølgende. Dessuten er jeg plaget av "vindsus" når jeg f.eks sykler og ser rett fremover. Ettersom disse begge settene jeg har sitter utenfor øregangen

 

Er det noen som har anbefalinger ? Jeg er mest interessert i enten øreplugger som du ikke stapper INN i øregangen, eller andre behagelige små nette headsets som gir god lyd for pengene. Skal snart på langtids ferie i syden og kan ikke gå rundt med digre klokker på ørene. Så det jeg ser etter er noen som gir kjempegod lyd og som er behagelig å bruke uten å bli for "dominerende".

 

Jeg er IKKE entusiast og ønsker relativt rimelige alternativer og det beste en kan få for la si under 6-700 kroner.

 

Noen som kjenner til f.eks Sennheiser MX500/MX550 eller PX200 ?

 

 

En annen ting som jeg ikke liker med Ipod 5G og som jeg ikke har funnet løsning på er at det er lett å komme bort i volumkontrollen når en har den i lomme eller i etuiet. Det går selvsagt an å låse alle innstillingen med knappen på toppen, men da har en jo også låst mulighet for å skifte sang uten å deaktivere denne. Vet noen om det er en mulighet å f.eks låse voluminnstillingen men fremdeles la de andre funksjonene som skip av sang være åpne?

 

 

 

Mvh.

 

Tommy , Stavanger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Kjøp koss porta pro! jeg har px 100 og koss,,, Koss gruser de! :thumbup:

5126640[/snapback]

 

For all del ikke kjøp koss!

 

Jeg har selv hat flere hodetelefoner av de. Alle sammen har gått i stykker i løpet av et par uker. For eksempel hadde "Koss KSC6" helt til det sluttet å funke. Ingen ting som var i veien med kabel, eller noe slikt. Klarte å få nye etter en 30minutters krangel om at det var jeg som måtte sende de, ikke butikken.

 

Etter et par uker bestemte jeg meg for å kjøpe meg "Koss Spark Plug", det sakene som man skal ha i ørene gikk i oppløsning etter 2 uker. Jeg gadd ikke gjøre noe med det. Kostet ikke så alt for mye.

 

Tenkte jeg etter alt dette skulle gjøre et nytt forsjøk med KOSS. Med å kjøpe meg "PortaPro". Det som først slo meg var at LYDen var verre enn på de andre to headsettene fra de, Bassen var ekstrem, toppen hørtes så vidt, og det var også overdrevent med mellom tone. Og etter en uke med lite bruk. Ble det ødelagt, lyden ble forvrengt verre enn før og jeg gikk og fikk tilgode lapp på det, kjøpte meg heller to cd-plater.

 

Som sagt IKKE kjøp KOSS!

 

Kjøp heller Shure e2c til 740,- Har selv slike, utrolig bra! anbefales!

 

Du kan kjøpe iPod Remote for og unngå hold knappen.

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Heh, endelig flere som har samme mening som meg om Koss PortaPro sin lyd...

 

Om du skulle bestemme deg for sånn inni øret plugg, så er Creative ep-630 veldig nøytrale, og billige på Komplett (søk etter creative ep630) eller Datakjeden.

Endret av annie2
Lenke til kommentar
modzona123: Vær litt mer forsiktig med headsetta dine da

Men bassen er ekstrem på koss, og henger etter noen ganger.

5607547[/snapback]

 

Jeg er forsiktig med headsettene jeg har hat. Men det som brukes det slites uansett hvordan man behandler dem. Og det at jeg har ødelagt mine koss headsett er ikke noe nytt, det er en tråd på forumet på itavisen.no om akkurat dette som kan være lurt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål angående Creative ep-630 øreproppene. Har tidligere hatt et par Sony ørepropper som ligner veldig på disse http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP...._FontopiaEarbud. Likte dem godt, god lyd og støy utenfra var nesten ikke merkbart. Bare et problem med dem, gummien rundt ledningen fikk revner i seg overalt, de er nå ubrukelige. I tillegg var det laget slik at ledningen skulle gå bak hodet (rundt nakken) fra det ene øret til det andre. Noe jeg syntes var ekstremt irriterende.

 

Vurderer nå å kjøpe disse Creative øreproppene, men jeg lurer på om også de har en slik ledning som skal rundt nakken. Eller om de har den klassiske "V-formen" slik som eksempelvis Ipod-proppene har.

Lenke til kommentar

Creative sine har V-form. Sony sine er egentlig min favoritt. Men de ER dyrere. Og jeg mener du trenger EQ for å bruke Sony sine. Creative sine er mer nøytrale, så kan brukes uten EQ. Men de kan være litt slitsomme i diskanten, om du er følsom for det. Og de er ikke like morsomme som Sony, fordi bassen ikke er så framtredende, med mindre du har musikk som har SKIKKELIG trøkk LANGT NED i bassen. Da sparker det. Men for musikk som er mikset uten det blir det for tamt for meg.

 

Jeg har ikke hatt problemer med Sony sine plugger. Har heller ikke (så langt) hatt problemer med Creative sine.

Lenke til kommentar
Som sagt IKKE kjøp KOSS!

 

Kjøp heller Shure e2c til 740,- Har selv slike, utrolig bra! anbefales!

5602122[/snapback]

Fasiten!

 

Har også e2c, og de er helt vidunderlige å bruke. Farger ikke lyden slik som KOSS gjør, ekstremt støyisolerende, de mest behagelige pluggene jeg har prøvd (brukte de 12 timer i strekk en gang uten å bli noe sliten i ørene), tåler en støkk (tråkka på mine med armyboots, ikke et merke engang og har fin, tykk ledning) og så sitter de som STØPT i ørene! Fantastiske plugger!

 

Tror jeg skal gå etter de dyrere modellene etter å ha brukt disse i et halvt år...om e2c er "billigmodellen" så må de dyrere være helt vanvittig gode! :w00t:

Lenke til kommentar
Som sagt IKKE kjøp KOSS!

 

Kjøp heller Shure e2c til 740,- Har selv slike, utrolig bra! anbefales!

5602122[/snapback]

Fasiten!

 

Har også e2c, og de er helt vidunderlige å bruke. Farger ikke lyden slik som KOSS gjør, ekstremt støyisolerende, de mest behagelige pluggene jeg har prøvd (brukte de 12 timer i strekk en gang uten å bli noe sliten i ørene), tåler en støkk (tråkka på mine med armyboots, ikke et merke engang og har fin, tykk ledning) og så sitter de som STØPT i ørene! Fantastiske plugger!

 

Tror jeg skal gå etter de dyrere modellene etter å ha brukt disse i et halvt år...om e2c er "billigmodellen" så må de dyrere være helt vanvittig gode! :w00t:

5630679[/snapback]

 

De har kommet med en oppgradering av e2c og resten av den serien som de kaller for "gaming" eller noe sånt tror jeg de er kalt. De skal vær til både musikk for dem som er på farten og for den som vil bruke dem til gaming på PC'en.

Disse heter e2g.

Gaming[Link]

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte min Ipod nylig og fulgte Hifiklubben.no sitt råd om å "oppgradere" med å kjøpe nye øreplugger til å erstatte de originale medfølgende.  Jeg kjøpte derfor et sett med Argon EP4001 til kr. 98,- som visstnok skulle være mye bedre.

 

Problemet er at jeg ikke hører forskjell på disse og de medfølgende.  Dessuten er jeg plaget av "vindsus" når jeg f.eks sykler og ser rett fremover.  Ettersom disse begge settene jeg har sitter utenfor øregangen

 

Er det noen som har anbefalinger ?  Jeg er mest interessert i enten øreplugger som du ikke stapper INN i øregangen, eller andre behagelige små nette headsets som gir god lyd for pengene.  Skal snart på langtids ferie i syden og kan ikke gå rundt med digre klokker på ørene.  Så det jeg ser etter er noen som gir kjempegod lyd og som er behagelig å bruke uten å bli for "dominerende".

 

Jeg er IKKE entusiast og ønsker relativt rimelige alternativer og det beste en kan få for la si under 6-700 kroner.

 

Noen som kjenner til f.eks Sennheiser MX500/MX550 eller PX200 ?

 

 

En annen ting som jeg ikke liker med Ipod 5G og som jeg ikke har funnet løsning på er at det er lett å komme bort i volumkontrollen når en har den i lomme eller i etuiet.  Det går selvsagt an å låse alle innstillingen med knappen på toppen, men da har en jo også låst mulighet for å skifte sang uten å deaktivere denne. Vet noen om det er en mulighet å f.eks låse voluminnstillingen men fremdeles la de andre funksjonene som skip av sang være åpne?

 

 

 

Mvh.

 

Tommy , Stavanger

5121772[/snapback]

 

 

Hvorfor tror alle at de originale iPod-pluggene er så dårlige?

De skal være identiske med Sennheisser MX400, produsert av Sennheiser for Apple, kun kosmetiske forskjeller.

Og dersom du anskaffer billige øreplugger (de som du har anskaffet, er jo virkelig billige!) hvorfor tror du disse kan gi noe bedre lyd?

Skal du ha noe særlig bedre lyd, må du nok over den prisen du snakker om for å få dette, dersom du ikke vil bruke utvendige klokker..

Sennheisser PX100 kan anbefales, disse gir ikke så aller verst lyd, rimelig detaljert og god bass, men klokker/åpne/ingen dempning av støy fra omgivelsene.

PX200 har fått dårligere kritikk hvor slikt utstyr blir diskutert.

PortaPro er dårligere lydmessig, men billige, og sikkert "bedre" enn ørepropper for de fleste.

Sony øreplugger! Har prøvd disse, masse grumsete bass, og ingenting annet!

Shure E2 har jeg ikke fått så godt inntrykk av, de er jo også de billigste i serien, E3 er bedre, men pris over 1500.-

Har sett noen E3 brukt, til priser ca. 1000.-, hvorfor ikke prøve å finne en slik?

Lenke til kommentar
Som sagt IKKE kjøp KOSS!

 

Kjøp heller Shure e2c til 740,- Har selv slike, utrolig bra! anbefales!

5602122[/snapback]

Fasiten!

 

Har også e2c, og de er helt vidunderlige å bruke. Farger ikke lyden slik som KOSS gjør, ekstremt støyisolerende, de mest behagelige pluggene jeg har prøvd (brukte de 12 timer i strekk en gang uten å bli noe sliten i ørene), tåler en støkk (tråkka på mine med armyboots, ikke et merke engang og har fin, tykk ledning) og så sitter de som STØPT i ørene! Fantastiske plugger!

 

Tror jeg skal gå etter de dyrere modellene etter å ha brukt disse i et halvt år...om e2c er "billigmodellen" så må de dyrere være helt vanvittig gode! :w00t:

5630679[/snapback]

 

Jepp, disse er best. Er en rimeligere variant av noen skikkelig "proffe" propper såvidt jeg har skjønt, og lyden er deretter.

 

Det dummeste ved å begynne å bruke disse var at jeg plutslig hørte hvor dårlig lyd det er i Porta Pro, og de har jeg alltid vært førnøyd med tidligere.

 

Andre fordeler med E2c er at siden de isolerer så bra trenger du ikke ha spesielt høyt volum. Ikke bare er dette bra for hørselen din, men jeg merker også bedret batterikapasitet på mp3-spilleren, fordi den ikke bruker så mye kraft på å spy ut all bassen i Porta Pro'ene.

 

Et lite minus (og det er egentlig kanskje ikke så lite) er at de ikke er noe særlig å gå med. Fordi de sitter tett inni ørene blir det "skrapelyd" inni hodet når man beveger seg med de. Blir sånn "kram snø" lyd som er ganske irriterende. Man venner seg til det, men de er absolutt best egnet om man skal sitte stille f.eks. på buss eller på en lesesal.

Lenke til kommentar
Huff, 800 kroner for pluggar, kva er best av dei i prisklasse 200-400?

5630764[/snapback]

 

Huff?

Nei du, det er den beste investeringen jeg noen gang har gjort! Bruker dem vær dag, har hatt dem i et år nå og jeg skal ha dem til de dør!

5630788[/snapback]

Jaja, selvfølgelig, gløymde å skrive at eg sjeldan brukar pluggar, har ikkje brukt pluggar det siste året, men skal på skitur og då er det kjekt med pluggar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...