Gå til innhold

Min CPU blir for varm? Har noen tips til meg?

Klemetsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon XP, 1733 MHz. :cry:

Og den er nå på 51 grader. Er ikke dette alt for varmt? :hmm:

Maskinen jobber ikke med noen ting, og når jeg begynner med video redigering, så låser maskinen seg.

HAT! :dribble:

Tips? :blush:

Bedre Emnetittel nå? :)

Endret av Klemetsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du stor nok strømsforsyning til PC-en?

Hadde selv en AMD XP 2000 på en 235 Watt strømforsyning, da lå temperaturen på ca 50 grader! Da restartet maskinen ved harde belastninger, som f.eks spilling!

Med nytt kabinett og 400 Watt strømforsyning lå temperaturen på ca 35 grader, så sjekk kabinettet ditt, som de andre også anbefaler deg å gjøre!

Lenke til kommentar
Har du stor nok strømsforsyning til PC-en?

Hadde selv en AMD XP 2000 på en 235 Watt strømforsyning, da lå temperaturen på ca 50 grader! Da restartet maskinen ved harde belastninger, som f.eks spilling!

Med nytt kabinett og 400 Watt strømforsyning lå temperaturen på ca 35 grader, så sjekk kabinettet ditt, som de andre også anbefaler deg å gjøre!

5125114[/snapback]

300 Watt. Ikke så stort kabinett. Den er lagd av PSdata. Har nå bestilt meg en ny PC, som IKKE kommer til å bli for varm. Denne kjøper jeg også av PSdata. En dyr liten jævel :):thumbup:

Lenke til kommentar

50 grader er ikke noe særlig varmt i forhold til hva en AMD prosessor tåler, men ved bedre luftgjennomstrømning i kabinettet vil du merke at temperaturen faller noe enormt. 50 grader er ikke skadelig, for å si det sånn.

En vifte som trekker inn luft i front, og en som blåser ut i bakenden av kabinettet, er å anbefale.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...