Camman Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Sikkert spurt om før, men finner ingen svar på dette her på forumet, og bare useriøse ellers.. Blitt helfrelst på mac etter å ha lånt PB 12' nylig. Var på god vei til å kjøpe meg PB 15', manglet bare å taste inn kredittkortnr.. Kom meg da for øre at det kommer intelprosessor og ny oppgradering av PB rett utpå nyåret. Intel bryr meg lite, men ny oppgradering er jo noe annet. Ukjent med mac fra tidl, ellers kommer det jo nye utgaver hele tiden av andre ting, og det går jo ikke an å vente på det, men er det kanskje en ide med mac? Ser at det drøyer en del mellom oppgraderingene, og siden det er litt vanskelig å oppgradere mac selv senere, så lurer jeg derfor litt på å vente. Lurt? Takker for svar! mvh nyfrelst. (Hvorfor har ingen lånt meg mac før?) Endret 8. november 2005 av Camman Lenke til kommentar
martbo Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Trenger du en maskin nå? Hvis svaret er ja, trenger du ikke nøle med å bestille med en gang. 15" PB er akkurat oppdatert, og er en veldig god maskin. Det ryktes nå at 15" PB kommer med Intel allerede til våren, så det er jo mulig å vente til det. Et problem med det er at det ofte er enkelte "barnesykdommer" med helt nye ting. Personlig ville jeg vente til andre utgave av MacIntel før jeg kjøpte. Som sagt, om du trenger en maskin nå, ikke vent, kjøp og ta del i gleden av å være macbruker Lenke til kommentar
toretors Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Problemet med dagens powerbooker er at man betaler premium pris for 3 år gammel teknologi som ikke yter særlig i forhold til resten av verden. Dårlig ytelse, stor varmeutvikling og dårlig batterilevetid er kanskje noe som helt vil forsvinne når dem skifter prosessor. Men som macfjott sier har ofte 1. generasjonsmaskiner litt mer problemer enn eldre modeller, spesielt når dem kommer i et helt nytt design. Så det blir mer opp etter hvor desperat man selv er, for du må være forberedet å kanskje vente helt juni hvis du velger å vente. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Trenger du ikke en ny maskin nå så kjøper du ikke en ny maskin nå. toretors: Powerbooken har ikke så dårlig batterikapasitet. Og varmeutviklingen vil bare bli verre når vi går over til intel. Siden de g4 cpuene som brukes bruker MAX 12watt, mens Yohan bruker selv på ULV utgaven bruker max 14Watt og de er sykt dyre. Standard bruker yohan rundt 25-30 watt Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Det er rykter om at Intel Powerbookene kommer i februar og Intel sier de vil bytte fordi prosessorene til Intel gir mer kraft pr. watt. Så de blir nok en litt bedre marskin. Jeg veit ikke helt hvordan de er med prisen. Men intel-prosessorene blir jo laget i et mye større kvantum så de er nok billigere å produsere, så kanskje de kan føre til at maskinene blir litt billigere. Det store spørsmålet blir programvare. Kommer det til å finnes nok programvare til Intel-macene når de kommer ut? Intel har jo gitt mange utviklere bl.a. Microsoft og Adobe en Intel-mac sånn at de kan begynne med oppgaven allerede nå. Og Microsoft og Adobe og mange andre har laget kildekoden til programmene side i Xcode, som gjør at det er lettere og mindre jobb å forandre coden så den støtter Intel-mac. Så det burde ikke gå altfor lang tid før programmene finnes for Intel-mac. Apple har også laget et emulerings program, som oversetter PowerPC code til Intel-code. Dette emulerings programmet fungerer ganske bra og har ganske bra ytelse. Men på de mest ressurskrevende applikasjonene vil man nok merke forskjell vis man kjører det med emulerings programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå