div_ Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 hvordan gjør jeg dette? den ene har winme og den andre winxp vil gjøre det med nettverks kort om mulig... eller mellom usb ledning.hva i all verden gjør jeg???? kan noen komme med et oppsett? (nettverkskortet brukes til adsl også) DE SKAL KUN OVERFØRE FILER FRA EN MASKIN TIL EN ANNEN!! IKKE NOE INTERNETT OPKOBLINGS DELE GREIER Håper på noe hjelp :smile: Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Ikke bruk USB kabel. Bruk en krysset TP. Pass på at begge maskinene har inne samme protokoller, og at sharing er enablet. Det skal nok gå fint. Sjekk på XP's "hjelp" og/eller på MS egne sider for mer spesifik info. No offense, men du gir ut lite info, så jeg vet ikke helt hva slags kunnskaper du har, dermed, vannskelig å hjelpe deg. Vet du f.eks hvordan du gir en maskin en IP? Kan du pinge, vet du hvordan du lager en share? Det er alt beskrevet på MS hjemmesider (tror jeg da. Aldri trengt det selv, men det er jo så mye der, så...) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Siden du har et nettverkskort og det virker som om du ikke skal ha utstyret oppe noe særlig kan du vel kjøpe et nettverkskort til 100 spenn (eller mindre). Dette er jo ganske billig.... Du kan bruke den kryssede kabelen som fulgte med adsl routeren din til å koble dem sammen, deretter kjøre Network wizard i XP (eller hva den nå heter) Enkelt å greit. For å finne ut hvilken av de to Cat5 kablene som er krysset: Du enten se i installasjons manualen din, eller holde endene på kabelen inntil hverandre med "tappen" ned på begge, hvis fargene er motsatt er den krysset Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Quote: For å finne ut hvilken av de to Cat5 kablene som er krysset:Du enten se i installasjons manualen din, eller holde endene på kabelen inntil hverandre med "tappen" ned på begge, hvis fargene er motsatt er den krysset Det du beskriver der er en rollover kabel og blir brukt til å konfigurere en router gjennom konsoll porten. Det billigste alternativet er vell å kjøpe en krysset kabel fra en eller annen Web shop alternativet er å lage den selv, men da må man ha en crimper og hvis man ikke driver med nettverk til vanlig er dette unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå