faaeri Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 De fleste vil ha kameraer som ser fancy ut, og som viser at du har det aller nyeste og hotteste. Men det finnes de som går den motsatte veien. Derfor har Minox nå lansert et digitalkamera som ser ut som en miniatyrutgave av det gamle Rolleiflex. Les mer Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 dette så morsomt ut kanskje kameraet man skal dra frem for å vekke forundring og nysgjerrighet hos objektet? Lenke til kommentar
capy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det hadde vært litt kult ja! noen som vet prisen på et ekte? mener min far har ett slikt på hyllen. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Et fungerende rolleiflex-TLR kan avhengig av modell og stand være verd fra ingenting til et par-tre tusen kroner og opp i mot en hel del mer avhengig av modell og stand; så akkurat et i perfekt stand på ebay hvor budene akkurat nå lå på nærmere £900, altså rundt 10 000 kroner. Lurer på om det var av nyere fabrikat. Du får imidlertid varianter av TLR for alle mulige slags beløp, du kan for eksempel kjøpe et nytt Seagull-TLR for under 2k. Man kan dessuten kjøpe nye rolleiflexer: http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...oughType=search Tror jeg for min del hadde foretrukket rolleiflexen fremfor den digitale varianten.. Det er noe med kvaliteten som liksom ikke blir helt det samme med et sånt pitle digitalapparat. Endret 9. november 2005 av olemm Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Mener jeg har sett andre miniatyrkamera som skal lure frem den gode retrogefühlen. 1200*1200 er kurant oppløsning det om en skal prente ut noe greier, så er spørsmålet bare om dette kameraet gir gode bilder. Lenke til kommentar
olemm Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg kan i alle fall garantere deg at det bildekvalitetsmessig ikke kan måle seg med den originale rolleiflexen Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg kan i alle fall garantere deg at det bildekvalitetsmessig ikke kan måle seg med den originale rolleiflexen Hehe. Såpass ja. Det høres ikke helt artig ut. Personlig mener jeg at om man kjører systemer med utseende kjent fra tidligere tider, og kjent for gode analoge egenskaper bør man i det minste gjøre en minsteinnsats for at kameraet skal peke seg ut, også digitalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg