Gå til innhold

Minnekort til digitalkamera.

Anbefalte innlegg

Hvordan er det å kjøre stillbilder og videooptak på det samme minnekortet.

Innbiller meg at dette blir bare rot og at det kanskje er bedre å ha to minnekort

slik at en skifter kort når en skal ta opp video.Sjøl om en kjører bare stillbilder er det vel en viss sikkerhet med flere kort ? Etterlyser erfaringer/synspunkter på dette.

Endret av odal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det å kjøre stillbilder og videooptak på det samme minnekortet.

Innbiller meg at dette blir bare rot og at det kanskje er bedre å ha to minnekort

slik at en skifter kort når en skal ta opp video.Sjøl om en kjører bare stillbilder er det vel en viss sikkerhet med flere kort ? Etterlyser erfaringer/synspunkter på dette.

5121501[/snapback]

Ser ikke helt hva slags "rot" du mener det blir med å ta bilder og spille inn film på et og samme minnekort? Det er jo bare å sortere filene etter filtype når du blar gjennom dem i utforskeren senere, for eksempel. Personlig synes jeg det blir mer rot med å skifte minnebrikke hver gang jeg skal gå fra foto til video, og tilbake til foto igjen, men det er kanskje bare meg? :D

Når det gjelder sikkerhet så har du imidlertid et poeng. Kjedelig å ha bilder fra 4 ukers ferie lagret på en minnebrikke, og så svikter denne. Sånn sett er det en fordel å spre bildene/videoklippene på flere minnebrikker. Likevel, kjøper du en kvalitetsminnebrikke så er det faktisk en veldig liten sjanse for at den skal gå i stykker sånn uten videre (altså liten, ikke null). Personlig har jeg en 1 Gb CF-brikke i kameraet mitt, og tømmer denne jevnlig til cd'er når jeg er på ferie. Det har funket bra for meg så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...