timotei Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Hvordan er det å kjøre stillbilder og videooptak på det samme minnekortet. Innbiller meg at dette blir bare rot og at det kanskje er bedre å ha to minnekort slik at en skifter kort når en skal ta opp video.Sjøl om en kjører bare stillbilder er det vel en viss sikkerhet med flere kort ? Etterlyser erfaringer/synspunkter på dette. Endret 8. november 2005 av odal Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvordan er det å kjøre stillbilder og videooptak på det samme minnekortet.Innbiller meg at dette blir bare rot og at det kanskje er bedre å ha to minnekort slik at en skifter kort når en skal ta opp video.Sjøl om en kjører bare stillbilder er det vel en viss sikkerhet med flere kort ? Etterlyser erfaringer/synspunkter på dette. 5121501[/snapback] Ser ikke helt hva slags "rot" du mener det blir med å ta bilder og spille inn film på et og samme minnekort? Det er jo bare å sortere filene etter filtype når du blar gjennom dem i utforskeren senere, for eksempel. Personlig synes jeg det blir mer rot med å skifte minnebrikke hver gang jeg skal gå fra foto til video, og tilbake til foto igjen, men det er kanskje bare meg? Når det gjelder sikkerhet så har du imidlertid et poeng. Kjedelig å ha bilder fra 4 ukers ferie lagret på en minnebrikke, og så svikter denne. Sånn sett er det en fordel å spre bildene/videoklippene på flere minnebrikker. Likevel, kjøper du en kvalitetsminnebrikke så er det faktisk en veldig liten sjanse for at den skal gå i stykker sånn uten videre (altså liten, ikke null). Personlig har jeg en 1 Gb CF-brikke i kameraet mitt, og tømmer denne jevnlig til cd'er når jeg er på ferie. Det har funket bra for meg så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå