Kvaster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hei, jeg tror jeg er en av dem som har vært så uheldig at jeg har fått litt alger i mitt system. Da jeg plukket ned systemet som hadde stått og gått i godt over 1 år oppdaget jeg at det var blitt noen hvite prikker inni kjøleblokka på cpu og på innsiden av nipplene. Er dette alger? Når systemet har gått kontinuerlig i over 1 år vil det danne seg noe alger? eller skal det etter så lang tid være helt uten alger? Noen som har en enkel oppskrift på hvordan jeg kan rense systemet, regner med at de hvite prikkene er inne i radiatoren og pumpa også. Jeg har fått demontert tanken og cpu blokka, men ser det det er litt rester i slangene. Systemet har stått tørt i over en uke nå, har det noe å si? Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Eddik skal gjøre susen. kjør med det gjennom systemet et par ganger. så må du rense systemet for eddik. mulig du må bytte slanger siden det kan være vanskelig å få helt rene på insiden. viss du søker på forumet så vill du nokk finne ganske mange like tråder som din. Lenke til kommentar
henningml Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Søking gir svar på det meste ja.. Vil bare bemerge at det er eddik-vann, ikke ren eddik, du bruker til å skylle systemet. Lenke til kommentar
Kvaster Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Vil bare bemerge at det er eddik-vann, ikke ren eddik, du bruker til å skylle systemet. 5122099[/snapback] Kan jeg for eksempel fylle en isdunk med eddik vann for så å la dette kjøre igjenom systemet noen minutter? Hvor sterk skal blandingen være? Takk for svar, skal søke litt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå