kilogram Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Australske ISPer dreper zombier Nettleverandører i Australia går nå til drastiske tiltak for å bli kvitt zombiedatamaskiner. I verste fall kan datamaskiner infisert med zombieprogramvare bli koblet fra nettet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
riktig Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Bra tiltak! Det er på tide å gå hardt imot "drittsprederne". Venter spent på hvordan det vil fungere i praksis. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Dette sjer i norge også. En kamerat av meg ble koblet av nett flere ganger hos catch pga at en av pcene hans var en zombi og drev med dos angrep. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Har selv mistet nettet her hjemme en gang bruttern sin pc som var en jævla viruskoloni. Aner ikke hva den gjorde ut mot nett, men fikk bare tilgang til port 80:P resten var stengt Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Telenor gjør det. Stenger alle porter unntatt 80 (web/http) og gir beskjed til eieren. Men de prøver ikke hjelpe kunden annen enn med brev, noe jeg synes er mangelfult siden folk som får dette ofte ikke kan så mye om datamaskiner fra før av. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Telenor gjør det. Stenger alle porter unntatt 80 (web/http) og gir beskjed til eieren. Men de prøver ikke hjelpe kunden annen enn med brev, noe jeg synes er mangelfult siden folk som får dette ofte ikke kan så mye om datamaskiner fra før av. 5122763[/snapback] Helt enig. Dette er latterlig "support" av Telenor. Det er som regel ikke eierene sin feil. Lenke til kommentar
Fury Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Dere må tenke over hvor mye tid som må til for å reparere feilene mange personer gjør som kunne vært unngått med enkle grep. Skal ISP'en være ansvarlig for alt kunden gjør på internet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Telenor gjør det. Stenger alle porter unntatt 80 (web/http) og gir beskjed til eieren. Men de prøver ikke hjelpe kunden annen enn med brev, noe jeg synes er mangelfult siden folk som får dette ofte ikke kan så mye om datamaskiner fra før av. 5122763[/snapback] At folk ikke setter seg inn i ting før de går på nett er i utgangspunktet ikke telenor sin feil. Og folk gidder ofte ikke å gjøre noe før de "straffes" for å gi faen, feks med å sperres. Det er få som vet at å gå på nett med uoppdatert windows uten å være "bak" noe, så får man orm etter få minutt. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå