Gå til innhold

Trenger ny ram, hva skal jeg kjøpe?

ApeacE

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå slitt med komponentene til min nye pc en stund, har nettopp bytta hovedkort fra asus a8n sli deluxe til Dfi lanparty ut ultra-d. Men det viste seg og ikke bare være hovedkort feil, den ene CZ 1024MB Dual Channel Value Series

PC-3200 2x512MB(2,5-3-3-7)400Mhz Winbond brikken var også defekt i følge memtest. Så mitt problem nå er følgende, jeg må sende inn begge brikkene og denne ram serien er gått ut. Hvilke ram brikker anbefaler dere, som takler litt overklokking. Jeg viste at disse brikkene skulle tåle en del, men den ene var defekt ved levering. kostet ca 1300,- for 1gig.

Mvh ApeacE

Edit: Har nå stresset rund på diverse forum og produsent sider og har egentlig bestemt meg for disse her:OCZ 1024MB Dual Channel Platinum m/Enhanced Latency, revisjon 2 med ultra-lav timings. Produsentnr:OCZ4001024ELDCPER2-K disse er laget av Samsung TCCD/TCC5 chipsettet og klokker veldig bra på lav volt. f.eks=2.5-3-3-7 @ <2.8v @275Mhz. Det siste jeg lurer på nå er om jeg skal bestille 1 eller 2gig. hvor stor er vitsen med 2gig?.

Mvh ApeacE

Endret av ApeacE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spill som Battlefield 2 drar nytte av 2GB RAM. Fler vil komme.

Selv har jeg 2GB OCZ PC4000 EB som jeg kjører på 255 Ghz 2.5-3-2-7  :cool:

5129428[/snapback]

Hei,

Du Betroz, du må gi deg med å anbefale 2 gig fordi BF2 "drar" nytte av det. Det stemmer jo ikke. Det var jo en tråd her med link til en test på nettet som viste at det er minimalt ytelse forskjell mellom 1 og 2 GB i BF2.

Nå har jeg ikke tid til å finne den tråden, kommer tilbake med mer info når jeg har tid.

Jeg vet hva du ikke bør kjøpe og det er TwinMOS Speed Premium PC3500 "BH-5" som ikke lengre er BH-5 men Hynix 44F som ikke klarer 11-2-2-2 på 200MHz.

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Du staljin...har jeg noen sinne sagt at du får mer FPS i Battlefield 2 ved å kjøre 2GB RAM? NEI! Men det finnes en annen type for lagg, og det er når spillet/Windows har lite minne og må bruke harddisken - altså pagefila/swapfila. Do your homework ;)

5130725[/snapback]

Hei,

Kjører selv BF2 med 1Gb og hører ikke HDD, ingen lagging i spill ingen problemer i det hele tatt. Vet nøyaktig hva slags lagg du snaker om, fori den opplevde jeg med BF 1942 og 512MB, men da jobbet HDD som en galing, noe den ikke gjør nå I DET HELE TATT!!

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...