bmf Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 HEI! For ca et år siden kjøpte jeg et soundblaster live 5.1 lydkort som visst nok skulle gi ut Dolby Digital 5.1 (AC3) fra filmer. I SB "guiden" som medfølger henvises det til en mini-jack til koaxial kabel som skal gå rett fra digital ut på lydkortet og rett til forsterkeren. Jeg har ikke klart og oppdrive en slik kabel og alle forhandlere jeg har snakket med sier at de ikke finnes noen slik kabel? Jeg har da brukt en vanlig stereo phono kabel og plugget inn den ene med signal i. Det skulle vel ikke bety noe ettersom det er digitalt signal? Eller? På forsterkeren min får jeg bare inn stereo signal men ingenting annet. Jeg har prøvd å stille på det meste på sofware'n og alt står på dolby digital 5.1. Men jeg får ikke lyd i bak høytalerene eller centeren, ikke på testingen av høytalerene engang. Noen ideer???????????? Jeg har gått tom. Thank you for you're time! Hilsen BMF Lenke til kommentar
eiriktb Skrevet 27. august 2002 Del Skrevet 27. august 2002 Hei, tror det er denne kabelen du er ute etter. Har ikke testet den selv, men skal visst funke supert. http://av-connection.com/Functions/Product...9&PictureID=147 Klipp og lim =) mvh Eirik T. Bones Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Vet ikke helt om det er det du spør etter, men finnes det en funksjon som heter 6 ch direct eller noe lignende på forsterkeren din? Jeg har ikke innebygget dekoder på min, og må derfor bruke den om jeg vil ha surround. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå