Gå til innhold

*Løst. Hvor blir det av sokkene i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Egentlig så er vaskemaskiner, tørketrommler å alt det der en form for teleporterings-maskiner! Helt sant! Å mangen av sokkene blir der teleportert til Sokke-øya, utenfor Hawaii, hvor de lever hele sitt single liv, og finner partnere av samme "side", alså alle høyre-sokkene finner andre høyre-sokker.

Der ligger de å lever det gode liv uten vår stinkende tå-fis opp i nesen :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da vår vaskemaskin døde for et par år siden, fant vi titalls våte og illeluktende sokker og andre klær liggende inni vaskemaskinen. Var litt komisk, da repratøren skrudde opp lokket og dro ut klær som vi hadde "mistet" for flere måneder/år siden. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En liten oppdatering til innlegget mitt på forrige side: Den nye vaskemaskina hjemme hos meg viser seg å selvfølgelig også trenge mat i blandt. (Hvem trenger vel ikke det?) En dag like før jul ville ikke maskina tømme ut vannet lengre og jeg fant ut at det var på tide å tarmskylle den litt. Og jammen fant jeg en halvtygd sokk midt i fordøyelsen, godt surret rundt i pumpehuset. Det er altså ikke bare gamle maskiner som spiser sokker, men også nye.

Lenke til kommentar
En liten oppdatering til innlegget mitt på forrige side: Den nye vaskemaskina hjemme hos meg viser seg å selvfølgelig også trenge mat i blandt. (Hvem trenger vel ikke det?) En dag like før jul ville ikke maskina tømme ut vannet lengre og jeg fant ut at det var på tide å tarmskylle den litt. Og jammen fant jeg en halvtygd sokk midt i fordøyelsen, godt surret rundt i pumpehuset. Det er altså ikke bare gamle maskiner som spiser sokker, men også nye.

5401391[/snapback]

Hvordan klarer maskinen å presse sokken gjennom de små hullene i trommelen? :p

Lenke til kommentar
Min teori er at sokken ikke har blitt presset gjennom hullene men sneket seg mellom der åpningen på trommelen møter en fleksibel gummipakning som går rundt døra.

5402060[/snapback]

Aha.. vår vaskemaskin er konstruert litt annerledes, med dør rett på trommelen. (fancy Asko-maskin som ikke spiser sokker :p ). Men jeg skjønner hva du mener. Hva kan man gjøre for å lure sokkene, tro.. putte dem i et vaskenett? Litt tungvidt, men.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

THE SOLO SOCK

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

By Garrison Keillor

Of life’s many troubles, I’ve known quite a few:

Bad plumbing and earaches and troubles with you,

But the saddest of all, when it’s all said and done,

Is to look for your socks and find only one.

Here’s a series of single socks stacked in a row.

Where in the world did their fellow socks go?

About missing socks, we have very few facts.

Some say cats steal them to use for backpacks,

Or desperate Norwegians willing to risk

Prison to steal socks to make lutefisk.

But the robbery theories just don’t hold water:

Why would they take one and not take the odder?

Socks are independent, studies have shown,

And most feel a need for some time alone.

Some socks are bitter from contact with feet;

Some, seeking holiness, go on retreat;

Some need adventure and cannot stay put;

Some socks feel useless and just underfoot.

But whatever the reason these socks lose control,

Each sock has feelings down deep in its sole.

If you wake in the night and hear creaking and scraping,

It’s the sound of a sock, bent on escaping.

The socks on the floor that you think the kids dropped?

They’re socks that went halfway, got tired, and stopped.

It might help if, every day,

As you don your socks, you take time to say:

“Thank you, dear socks, for a job that is thankless.

You comfort my feet from tiptoes to ankless,

Working in concert, a cotton duet,

Keeping them snug and absorbing the sweat,

And yet you smell springlike, a regular balm,

As in Stravinsky’s Le Sacre du Printemps,

And so I bless you with all of my heart

And pray that the two of you never shall part.

I love you, dear socks, you are socko to me,

The most perfect pair that I ever did see.”

This may help, but you must accept

That half of all socks are too proud to be kept,

And, as with children, their leaving is ritual.

Half of all socks need to be individual

Endret av jlarsen83
Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt doktorens teori om Guluzanere, er den mest troverdige. Men mellomrommet mellom trommel og luke, som Simen1 snakker om, kan heller ikke utelukkes.

Edit: Kan det være at gjenferd må stjele sokker og spise dem, for å holde på sin eksistens? Altså: Menneskesvette er næring for gjenferd, og sokkene er som kjent skikkelige svettesugere... :p

Endret av anth
Lenke til kommentar
Jeg synes fortsatt doktorens teori om Guluzanere, er den mest troverdige. Men mellomrommet mellom trommel og luke, som Simen1 snakker om, kan heller ikke utelukkes.

5483549[/snapback]

Jeg fant for noen dager siden noen metallringer som hørte til noen klær i gummipakninga som ligger mellom luka og trommelen. Altså halvveis ned i sprekken som fører til utsiden av trommelen og videre ned fordøyelsen til maskina.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Som dere kanskje har lagt merke til bruker vaskemaskiner relativt lite strøm i forhold til arbeidsoppgaven den utfører. Dette er fordi den spiser sokker. Min maskin spiser en sokk annenhver gang jeg starter vaskemaskinen. Vaskemaskiner er også kresne i matveien og krever variasjon. Den spiser derfor aldri to like sokker med mindre den ikke har noe annet valg som i anth sitt tilfelle.

5121905[/snapback]

vis den spiser sokker da! hvorfor akurat sokker! og ikke under tøyet i steed liksom! fines jo folk som har små undertøy her da!!

Lenke til kommentar
Hvis den spiser sokker da, hvorfor akkurat sokker, og ikke undertøy i stedet?

Finnes jo folk som har små undertøysplagg her!

5925305[/snapback]

Tja, det er vel et av de store mysteriene her i verden..

Jeg tipper det er fordi sokkene kan være veldig flate og presse seg gjennom smale sprekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...