Gå til innhold

Svensk tastatur på VAIO TX

Anbefalte innlegg

Nå får svenskene gleden av å kunne kjøpe VAIO TX med 11,1 tommers skjerm, en lettvekter på 1,25 kg med glitrende skjerm og "alt". Den tilbys naturligvis med svensk tastatur eller "nordisk" som det heter på hjemmesiden til SONY i Sverige.

Noen som vet om hvordan svensk tastatur er i forhold til det norske, hvis man stiller inn på norske bokstaver og tegn, naturligvis?

Vil det kunne funke? Eller er det bedre med et engelsk tastatur, hvor det ikke er tvil om forskjellene på at en del taster ikke tilsvarer det norske, men som man likevel kan lære seg å bruke? Der er forskjellene tydelige, mens kanskje på et svensk tastatur er forskjellene mindre, men vanskeligere å bruke nettopp av den grunn?

Mvh

MA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg har en vaio t37, som er den asiatiske versjonen av forgjengeren til tx. Jeg har engelsk tastatur, og det innebærer kun et problem. De aller fleste tastene er nemlig akkurat der du forventer deg å finne de, foruten et par små variasjoner helt til høyre, på grunn av at tastaturet er litt klemt sammen på 10-tommer pc (det er ikke full size).

Det eneste problemet man får ved å bruke norsk oppsett på engelsk tastatur, er at man må skifte til engelsk språk hvis man vil skrive '<' eller '>' , så hvis du ikke bruker disse er det ikke noe problem :)

Hva er prisen på TX i vårt kjære naboland? Kjæresten har nemlig planer om å kjøpe den i asia når hun skal bortover til jul, lurte på om det er mye å spare...

Lenke til kommentar
  bufodill skrev:
Heisann.

Jeg har en vaio t37, som er den asiatiske versjonen av forgjengeren til tx. Jeg har engelsk tastatur, og det innebærer kun et problem. De aller fleste tastene er nemlig akkurat der du forventer deg å finne de, foruten et par små variasjoner helt til høyre, på grunn av at tastaturet er litt klemt sammen på 10-tommer pc (det er ikke full size).

Det eneste problemet man får ved å bruke norsk oppsett på engelsk tastatur, er at man  må skifte til engelsk språk hvis man vil skrive '<' eller '>' , så hvis du ikke bruker disse er det ikke noe problem :)

Hva er prisen på TX i vårt kjære naboland? Kjæresten har nemlig planer om å kjøpe den i asia når hun skal bortover til jul, lurte på om det er mye å spare...

5121388[/snapback]

Prisen som oppgis på Sonys svenske sider er kr. 26 000,-. Ikke akkurat billig, men...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg synes 21000 NOK for en ikke spesielt top of the line portabel er dårlig value for money. Her går det på design og jåleri. Det finnes bedre saker der ute for den som leter, og iallefall for den som er så heldig at man skal til HK. :dribble:

Og betal for all del ikke 15000 for den i Hong Kong, det er en ripoff! I Japan får du denne for 10900 og de har meg bekjent høyere "moms" enn i HK.

Hvis jeg skal holde meg til topicen, jada svensk tastatur funker supert. Har japansk selv og man venner seg til alt. :thumbup:

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Jeg trodde HK var billig på elektronikk jeg, har iallefall ikke vært noen steder hvor det er billigere. Har ikke vært i Japan dog. Og nå skal samboeren til HK og ikke til Japan da...

Anyway, fortell om bedre maskiner med 10,5 - 11 " store wxga skjermer da? Jeg lette rundt i HK i sommer når jeg kjøpte min vaio, men fant ingen bedre alternativer. Fant et par helt greie, men siden jeg ville ha innebygd bluetooth var det egentlig ingen alternativer. Få som kan matche batteritiden også. Men please, enlighten me

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Sjakk matt! Er blåtann et ufravikelig krav må du vel ta til takke med sonyen. Som ikke er noe dårlig maskin, men litt vel overpriset etter min mening. Men kjærlighet gjør blind og jeg skal for all del ikke ødelegge kjøpet ditt. Lykke til! :thumbup:

Og akkurat japansk elektronikk av det mer eksklusive slaget som ultraportable er billigere i Japan, men store penger er det neppe å spare i forhold til HK.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...