Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter i fierwall?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høres litt på kanten ut men, da jeg ville antatt du viste hvordan du skulle finne ut det hvis det var din egen firewall....

Men tingen du leter etter er vel en port-scanner... ?

Skulle vel fortelle deg det meste.... IT-Folk blir dog MEGET lite fornøyd i å bli portscannet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-26 23:25, andrees skrev:

Sitter bak en firewall og skal sette opp ftp-server... og alle portene er jo stenkt. Problemet er hvordan finne en port som er åpen?

Høres ikke særlig privat ut.

Hvis det er en skikkelig firewall regner jeg med at den NATer; og da er det ikke mulig å sette opp ftp på den interne nettverket; uten å få sys-open på firewallen til å port forwarde porter til FTP'en din; noe jeg tviler på at han vil, siden jeg trur det er bedriftsfirewall....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 07:58, laaknor skrev:

Quote:

Den 2002-08-26 23:25, andrees skrev:

Sitter bak en firewall og skal sette opp ftp-server... og alle portene er jo stenkt. Problemet er hvordan finne en port som er åpen?

Høres ikke særlig privat ut.

Hvis det er en skikkelig firewall regner jeg med at den NATer; og da er det ikke mulig å sette opp ftp på den interne nettverket; uten å få sys-open på firewallen til å port forwarde porter til FTP'en din; noe jeg tviler på at han vil, siden jeg trur det er bedriftsfirewall....

Kan jo alltids kjøre tunneling...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...