Gå til innhold

Aspire X-QPACK noe bra?

Anbefalte innlegg

bare så det er sakt, jeg prøver ikke disse shuttle. hadde bare litt lite og gjøre i kveld. spent på om dere likte denne like mye som meg :hmm:

har sett litt rundt etter små systemer, det er ingenting og finne. jeg synest shuttle er litt oppskryt, litt for små mange vifter og "liten" psu. så er den dyr. jeg liker at ting er stille, derfor kjøpte jeg stort kabinett. så snubla jeg plutselig over Aspire X-QPACK, koster 750 kr. kommer med 420W psu. ser man på aspire produkter får de bare toppkaraterer, noe som sier meg at dette også er et bra produkt.

og ikke minst den kommer med 12 cm vifte. :yes: men som vanlig er det jo ingen kabb som kommer med stille vifter så det skal være mulig og få den stille hvis man setter inn silenX eller noe.. Kabinettet måler 35 (D) x 28 (H) x 23 (B) cm, og veier 5 kg. altså 8 cm bredere en shuttle, men det er jo bra for da er det plass til skikkelig kjøler på skjermkort, noe som ofte er et problem med shuttle. det er også plass for 2 slottskort som blåser ut varm lufta. hørte jeg 512 mb GTX?

den har også skuff så man kan dra ut hk noe som burde gjøre bygging og vedlikehold enkelt.

jeg ville valgt socket socket 479m med tanke på meget bra overklokking og power. men det koster 1800,- mot et 939 som koster rundt 600. har skjønnt det slik at pentium M når greit 2,4-2,5. og da går det unna.......

post-70872-1131400302_thumb.jpg

ser her at Zalman 7000 cu passer så klokking skulle gå greit. :yes: det er altså

oppsett:

kabb: 750,-

hk : 600,- (939) og 1800,- (479m)

altså man har en maskin til 1350,- eller 2500,- det er fine priser.... cpu blir da veince 3000 eller pentium M 1,6. og slevfølgelig det feteste skjermkortet i området.

litt specs.

Formfaktor: MicroATX

Strømforsyning: 420 Watt

5.25 brønner: 2

3.5 brønner, eksterne: 1

3.5 brønner, interne: 2

Vifteplasser: 1

Konstruksjonsmateriale: Aluminium

USB-porter i front: Ja

Firewire-porter i front: Ja

Støydempet: Ja

Vekt: 5 Kg

noen teser

test 1

Test 2

Test 3

post-70872-1131401493_thumb.jpg

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har dette kabinettet selv, sammen med dette Hovedkortet:

http://www.databutikken.com/no/

Kan ikke gjøre annet enn å si meg storfornøyd.

Grunnen til at jeg kjøpte dette er at jeg er mye på LAN, og ble lei av å drassa på den store kassa... det var da jeg kom over dette kabinettet.

Det er for det første utrolig stilig, så man har ingenting å skamme seg over på LAN akkurat ;)

Kan ikke si at jeg har hatt et kabinett som det var såpass enkelt å skru sammen heller. Alt festes bare på den lille utragbare hovedkortskuffen, så alt er gjort fort og enkelt. Man fester alt fra Hovedkort til Skjermkort uten å trenge å skyve inn skuffen.

Man har god plass også... sammen med god kjøling. Kabinettet holder seg godt og kaldt, selv i 28graders romtemp

Lenke til kommentar
du må skrive navnet på HK er litt vanskelig og linke til data butikken. overklokker du? driver og leter etter et hk som er villig....

hvilken kjåler har du? jeg har en XP-120 i kabinettet nå. tror du det er plass? hvilken kjøler har du?

5137752[/snapback]

Ups, sorry. Så ikke at jeg kun linket til Databutikken.com

Link til HK: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=GIGK8NMF-9

Har nesten akkurat fått oppsettet, så har desverre ikke fått klokket ennå.

Ellers er jeg veldig fornøyd med hovedkortet... bra brikkesett, mange tilkoblinger og ingen vifter. Akkurat slik jeg liker det... skjønt, det kunne hatt GB LAN.

Angående viften er jeg nokså sikker på at det skal gå bra med plassen. Har selv denne:

https://prisguiden.no/cpu-_prosesso...info/16895.html

Og den får plass uten problem :)

Lenke til kommentar

Har ikke klokket annet enn skjermkortet ennå, men kan i alle fall si at det ikke er noe å si på kjølingen i kabinettet :)

Holder seg fint på 23grader, og legger seg ca på 28-30grader ved intens spilling. Kjenner ofte på aluminiumen for å sjekke hvor varmt det er, men har aldri kjent et snev av varme...

Mulig jeg skal teste litt klokking i dag... men med en slik luftgjennomstrømning blir det nok ikke noe problem i det hele tatt. Faktisk er dette kaldere enn det gamle kabinettet mitt, som hadde 8stk- 80mm vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...