Gå til innhold

Feedback på htpc kabinett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp her, jeg skal over nyttår bygge ett htpc kabinett så jeg leker meg litt med design nå.

Så spørsmålet er om dette designet vil funke, eller vil det bare bli tull.

Støy og kjøling er alfa omega her.

PS! Dette er en veldig røff sketshup tegning, vil lage en bedre når jeg har funnet rett design.

t2742_htpc.JPG

Sketchup fil. 1,3 MB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kanalen til cpuen har jo en rett "vegg" inni seg som vil bremse masse luft. Prøv heller å lage en slags overgang som ikke er så rett, mer som en trakt om du skjønner :) . Kanskje du burde vurdere en vifte i bakkant av den kanalen også, som trekker luft? Hva med skjermkort? Det har du vel ikke med på bildet(du skal vel ikke bruke integrert?). Det skjermkortet her er iallefall stillegående: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/a...0-dv128lp/20448

Men de kanalene virket som en veldig god idè :thumbup: . Men dersom du har tenkt til å bruke vanlig atx størrelse hovedkort, så blir dette en veldig stor htpc da...

Lenke til kommentar

Hei takk for tilbakemeldinger, som sagt så er den tegningen meget røff og uferdig.

En ekstra vifte i cpu tunnelen er et godt forslag, ang skjermkort så har jeg et passivt kjølt liggende, det blir en vifte i bakant som drar ut luft fra hele kassa.

Ang størrelse så blir den i følge tegningen 46cm x 45cm x10 cm (lxbxh) og det er bare litt større enn dvd spilleren min.... (dobbelt så høy) men det gjør ikke noe.

Delene har jeg fra før, så noe innkjøp av ny hw blir det nok ikke, men kommer nok til å bruke noen kr på stillegående vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...