Gå til innhold

Udeterministiske funskjoner - SQL Server 2005

Anbefalte innlegg

I SQL Server 2005 er det tillatt med kall til udeterministiske funksjoner i en egendefinert funksjon. Med andre ord vil følgende være tillatt i SQL Server 2005 (men ikke SQL Server 2000):

create function fnTest() returns datetime as
begin
 return(getdate());
end;
go

Dette til informasjon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lett gjøre dette i SQL Server 2000 også.

Lag et view:

create view v_getdate

as

select getdate() as thedate

og kjør select thedate v_getdate i funksjonen.

5120412[/snapback]

Det har jeg allerede skrevet en artikkel (les: notis) om på hwb.no, så det er jeg klar over :) Men det godt endelig å slutte å omgå det problemet.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg enormt til å begynne å teste ut SQL Server 2005, men gruer meg allikevel litt til å ta fatt på oppgraderingsjobben fra SQL Server 2000. Vi har et stort egenprodusert system som replikeres til andre SQL Server verden over, og jeg er livredd for hva som kan gå galt.

Jeg tror SQL Server 2005 kommer til å knuse Oracle på både pris, ytelse og funksjonalitet.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg enormt til å begynne å teste ut SQL Server 2005, men gruer meg allikevel litt til å ta fatt på oppgraderingsjobben fra SQL Server 2000. Vi har et stort egenprodusert system som replikeres til andre SQL Server verden over, og jeg er livredd for hva som kan gå galt.

Jeg tror SQL Server 2005 kommer til å knuse Oracle på både pris, ytelse og funksjonalitet.

5120579[/snapback]

Jeg har hatt den glede av å jobbe med SQL Server 2005 så å si på fulltid i snart trekvart år, og er imponert over hva Microsoft har fått til. Det er et knallprodukt, og jeg gleder meg stort til å forberede meg til kursene som kommer i 2006, og før det sertifisering på SQL Server 2005. Første eksamen om ca tre uker :)

Lenke til kommentar
Det er et knallprodukt, og jeg gleder meg stort til å forberede meg til kursene som kommer i 2006, og før det sertifisering på SQL Server 2005. Første eksamen om ca tre uker :)

Jeg må nok jobbe litt med SQL Server 2005 før jeg evt. oppgraderer sertifiseringen jeg har på SQL Server 2000. Det er jo så mye nytt å sette seg inn i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...