Jonulf Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jeg hadde en to år gammel PC som jeg nettopp solgte til en nabo. Denne dataen har jeg aldri hatt noen som helst problemer med så lenge jeg har hatt den, men bare en uke etter at naboen min fikk den har den allerede klikket. Den begynner oppstart av PC'en, men kommer ikke lenger enn til Detecting IDE Drives. Siden jeg solgte den til dem sa jeg at jeg kunne prøve å fikse den, uten hell så langt. Er det noen som vet hvordan jeg fikser dette problemet eller har et forslag til hvordan jeg kan fikse dette problemet, så vær så snill å si det. Jeg aner ikke hva som kan være galt. HW: Abit NF7-S Athlon XP 2500+ WD 120 GB Geil Golden dragon 512 MB Jonulf Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Tja.. Tipper det har noe med oppsettett til Hd i biosen å gjøre.... Men er bare ren gjetning. Gå på autodetect Hd i bios, lagre innstillingene og se om det ikke hjelper.. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Har prøvd det, men hjalp lite. Har prøvd flere ting nå og den greier å komme seg litt videre før den henger seg opp, men hele oppstarten går utrolig treigt(15-20 min.). Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Siden den antageligvis virket i ca en uke så vil jeg tro at det er noe som har skjedd mens din nabo har hatt maskinen. Muligens har det skjedd noe med harddisken. Prøvd med en annen? Det kan være løse komponenter inni maskinen som har løsnet under frakt/flytting. Det er mye som kan skje med en "gammel" maskin. Desverre. Håper du finner ut av det- -Thelle- *edit: tasteleif Endret 8. november 2005 av Thelle Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Nei jeg har ikke prøvd med en annen hd, men kan jo alltids prøve det. Kan det være noe som har hent med BIOS'en og at jeg kan løse problemet med å flashe den? Kom på at jeg ikke har noen andre IDE disker, bare SATA. Endret 8. november 2005 av Jonulf Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 har enda ikke greid å løse problemet. Er det ingen som har hat samme eller lignende problem før? Vil det hjelpe å formatere hdd'en eller flashe biosen. Det er det eneste jeg ikke har prøvd til nå, men jeg vil aller helst ikke gjøre det. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 jeg antar du har prøvd å diagnostisere disken ettersom du får OS'et til å starte? Du har ikke noe norton disk doctor eller et eller annet som kan boote fra diskett eventuelt og sjekke disken? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har prøvd Norton Disc Doc, men den fant ingen feil. Det er det som er så frustrerende med hele prosjektet. Det ser ikke ut til at det er noe som er galt, selv om det tydeligvis er noe som er galt. Lenke til kommentar
SpkStrp Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har prøvd Norton Disc Doc, men den fant ingen feil. Det er det som er så frustrerende med hele prosjektet. Det ser ikke ut til at det er noe som er galt, selv om det tydeligvis er noe som er galt. 5132536[/snapback] Er det ledig plass på disken ? prøv å lag en liten partition og prøv en clean windows på denne (bare et forslag) Har du prøvd å reparerere / fikse windows ? Ser du har prøvd ting i bios, regner med du har prøvd å resette den. hva med å ta ut batteriet? Bare slenger ut ideer da.. :!: Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Begynner å bli lei av problemet! frister å bare hive både hovdkort og disken ut vinduet og kjøpe nytt så ville jeg bli kvitt problemet. Har enda noen ting som jeg kan prøve, men får ikke gjort det før ikveld siden jeg ikke er hjemme nå og har tid før ikveld. Poster da og sier hvordan det gikk. Er det mulig at det er en fysisk feil med hdd'en? Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Fikset! Flash av BIOS og alt er OK! Foreløpig iallefall. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Du prøvde ikke BIOS reset til default (CMOS reset) først? En BIOS flash vil jo sette default verdier, kan jo ha en mistanke om at det har vært løsningen. Lenke til kommentar
Jonulf Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 Prøvde reset først, men det virket ikke. Vet ikke helt hva som skjedde, men nå er det iallefall iorden igjen. Uansett hva som skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå